تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 - 8:47
کد خبر : 38448

فرهنگ‌سازی و بسترسازی استفاده از کالای ایرانی در دستور کار جهاد دانشگاهی

فرهنگ‌سازی و بسترسازی استفاده از کالای ایرانی در دستور کار جهاد دانشگاهی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قزوین، هم‌زمان با سالروز سی‌وهشتمین تأسیس جهاد دانشگاهی نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. فرشاد پیله چی در این نشست با بیان اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی یک مجموعه چابک، پرتوان، چالاک

بسط، فرهنگ‌سازی و بسترسازی استفاده از کالای ایرانی در دستور کار جهاد دانشگاهی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قزوین، هم‌زمان با سالروز سی‌وهشتمین تأسیس جهاد دانشگاهی نشست خبری رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

فرشاد پیله چی در این نشست با بیان اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی یک مجموعه چابک، پرتوان، چالاک و جوان است، اظهار کرد: در این مرکز با تکیه‌بر خاستگاه مدیریت جهادی تلاش شده تا به‌دوراز بروکراسی‌های اداری برنامه‌های و اهداف متعالی خود را دنبال کنیم.
وی افزود: در سال جاری با شعار حمایت از کالای ایرانی، بسط استفاده از کالاهای ایرانی و فرهنگ‌سازی و بسترسازی در استفاده از آن موردتوجه جدی قرارگرفته است تا گامی بلند در اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری برداشته شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: در طول سی‌وهشت سال گذشته تمامی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گزین و پایدار بوده و تلاش شده تا از تهدیدات پیش رو به دیده یک فرصت نگاه شود و با برنامه‌ریزی و همت بالا در مسیر پیشرفت و توسعه توانسته این مجموعه عظیم را بدون بودجه جاری دولتی به‌عنوان یک‌نهاد علمی غیرسیاسی و غیردولتی مدیریت کند.
این مسئول با اشاره به دست آوردهای بزرگی جهاد دانشگاهی در مسیر بالا رفتن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی عنوان کرد: مأموریت‌های این مجموعه منطبق بر نقشه علمی کشور در حوزه‌های مختلف با فعالیت در ۳۱ واحد استانی، ۳ دانشگاه، ۵ موسسه آموزش عالی، ۴۰ مرکز علمی کاربردی، ۲۵ پژوهشکده، ۳ پژوهشگاه، ۱۴۳ مرکز آموزش تخصصی کوتاه‌مدت در سطح کشور در حال فعالیت است و برکات آن در جامعه دیده می‌شود.
پیله چی تصریح کرد: ما در راه یاری و همراهی دولت همواره آماده هستیم و به‌مانند بال مفیدی در این راه در کنار دولت هستیم تا بخشی از مسائل و دغدغه‌های موجود در کشور به‌واسطه این همراهی رفع شود.

وی با اشاره به آغاز به کار جهاد دانشگاهی استان قزوین در سال ۸۳ خاطرنشان کرد: در طول ۱۴ سال از فعالیت این مرکز تلاش کرده‌ایم تا ثبات و پایداری را در کنار ارتقاء جایگاه جهاد دانشگاهی در سطح استان دنبال کنیم لذا فعالیت‌های این مرکز بر حول کیفیت بالا منطبق بر نیاز جامعه و مأموریت‌های تعریف‌شده استوار بوده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین ادامه داد: توسعه زیرساختی جهاد دانشگاهی استان قزوین یکی از محورهای مورد تأکید ما است تا بتوانیم تمام فعالیت‌های بخش‌های مختلف استان را به‌صورت متمرکز به جامعه هدف ارائه دهیم لذا پیگیری برای ساخت و راه‌اندازی مجتمع تحقیقاتی- فناوری جهاد دانشگاهی استان در این راستا انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: این مجتمع به وسعت ۱۰ هزار مترمربع با برآورد اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان در منطقه مینودر قزوین ساخته خواهد شد و طی رایزنی‌های صورت گرفته درصدد هستیم تا بخشی از هزینه تأسیس آن را در قالب بودجه ملی تأمین کنیم.
پیله چی با دعوت از خیران و نیکوکاران برای کمک به ساخت این مجتمع عظیم درمانی در استان گفت: بی‌شک با حضور خیران خیراندیش می‌توان این مجموعه عام‌المنفعه را سریع‌تر ساخته و برکات آن در جامعه هر چه زودتر برای عموم جامعه به‌ویژه بیماران برسانیم.
این مسئول یادآور شد: در این مجتمع علاوه بر آزمایشگاه خون با تعرفه دولتی، مرکز بانک خون‌بند ناف و مرکز ناباروری مرکز درمان انواع سرطان‌ها که متأسفانه عده زیادی را هم درگیر خود کرده است و مرکز توان‌بخشی هم حضور خواهند داشت.
وی عنوان کرد: تاکنون بخشی از تجهیزات لازم خریداری‌شده و تعدادی از خیران نیز در داخل و خارج از کشور از اعلام آمادگی خود برای تأمین بخشی دیگر از تجهیزات خبر داده‌اند که امیدواریم تا سال آینده بتوانیم مراحل آماده‌سازی بخشی از این مجتمع درمانی و تحقیقاتی را داشته باشیم.
این مسئول با اشاره به تألیف کتب انگلیسی Eight توسط جوانان پرتلاش جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: این کتب در ۸ سطح و ۱۶ جلد برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی موردتوجه قرار گرفت تا منبعی برای کشور و کشورهای منطقه و جهان اسلام در آموزش زبان انگلیسی باشد.
وی ادامه داد: در این کتب تلاش شد تا مبانی آموزشی در قالبی جذاب با رویکرد توجه به فرهنگ بومی و دینی و جلوگیری از نفوذ فرهنگ غلط غرب آماده شود که در مهرماه سال جاری در تمامی شعب آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی کشور از این کتب بهره‌برداری خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در ادامه به فعالیت‌های مرکز آموزش جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: در مرکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی سالانه ۱۲ هزار نفر در گروه‌های آموزشی مختلف مهارت‌های لازم را با محوریت مهارت‌آموزی و اشتغال فرامی‌گیرند.
وی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: در این مرکز در مقاطع کاردانی و کارشناسی به‌صورت پیوسته و ناپیوسته دانشجو پذیرفته می‌شود.
پیله‌چی توجه به موضوعات فرهنگی را از دیگر رسالت‌های جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: سازمان دانشجویان به‌عنوان مرجع کرسی‌های آزاداندیشی، مرکز انتشارات به‌عنوان یکی از معتبرترین مراکز نشر آثار دانشگاهی با چاپ بیش از ۶۰۰۰ عنوان کتاب و خبرگزاری ایسنا و ایکنا به‌عنوان رسانه‌های فعال و اثرگذار در راستای جریان گردش آزاد اطلاعات با انتشار اخبار خوب، مفید و امیدبخش از بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از ستون‌های برجسته انقلاب اسلامی مطرح است که با حمایت مسئولان می‌تواند به جایگاه والای خود دست یابد.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد