تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 6:14
کد خبر : 3843

انتقاد یک نماینده از صف‌های طولانی مردم برای دیدار با نمایندگان

انتقاد یک نماینده از صف‌های طولانی مردم برای دیدار با نمایندگان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، در ادامه جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: طبق آئین‌نامه، هیأت رئیسه موظف به حفظ شأن مجلس است. وی ادامه داد: این چه خانه ملتی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، در ادامه جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: طبق آئین‌نامه، هیأت رئیسه موظف به حفظ شأن مجلس است.

وی ادامه داد: این چه خانه ملتی است که مردمی که قصد دیدن نمایندگان خود را دارند، باید ساعت‌ها در صف بایستند تا وسایل‌شان را تحویل بدهند.

حاجی‌دلیگانی خطاب به لاریجانی گفت: اگر شما یکبار مراجعه کنید و ببینید چه صفی برای تحویل وسایل در هوای گرم و سرد مقابل مجلس کشیده می‌شود، حتماً ناراحت خواهید شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدار نمایندگان برای مردم سخت است، گفت: اگر مردمی نمی‌خواهیم عمل کنیم، لااقل عُلمایی عمل کنیم؛ درب منازل عُلما همیشه به روی مردم باز است و خیلی راحت می‌توانند با علما دیدار داشته باشند.

وی در ادامه در تذکر دیگری گفت: دو هفته پیش از وزیر فرهنگ سؤالی داشتم مبنی بر اینکه علیرغم تأکید قانون مبنی بر ارائه مجوز نشریات، هیأت نظارت بر مطبوعات نتوانسته و یا نخواسته‌ به ۱۲۰۰ نفر متقاضی پاسخ دهد؛ لذا برخلاف قانون عمل شده است.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای که برای پاسخ به این موضوع در مجلس حضور یافته‌ بودند، اعلام کرده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور یک نماینده مجلس، تصمیم گرفته‌اند که صدور مجوز برای نشریات را متوقف کنیم و به گونه‌ای صحبت کردند که من احساس کردم آقای وکیلی هم به عنوان ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات، با این موضوع موافقت داشتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قبل از این هم آقای مطهری به نمایندگی از مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات شرکت می‌کرد، به نوعی قانون‌شکنی در هیأت نظارت اتفاق افتاد که امروز شدیدتر شده است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر مدت‌هاست که در نوبت اخذ مجوز نشریه قرار دارند و تا امروز نتوانستند مجوز خود را بگیرند.

وی از لاریجانی خواست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای ارائه پاسخ در این خصوص به مجلس دعوت کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد حاجی‌دلیگانی گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این موضوعات باید در کمیسیون‌ها بررسی شود.

لاریجانی ادامه داد: من تقسیم‌بندی مردمی و علمایی را نمی‌دانم، اما به هر حال مجموعه دفاتر نمایندگان در اختیار مردم است و گاهی تا ساعات پایانی شب نیز مردم در اتاق‌های نمایندگان حضور دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منتهی اگر شما می‌خواهید خارج از این نظامات دیدار داشته باشید، باید جای دیگری را در نظر بگیرید.

در ادامه محمدعلی وکیلی عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات نیز به تذکر حاجی‌دلیگانی پاسخ داد و گفت: اگر دوستان در معرض ارتباط با هیأت نظارت بر مطبوعات در مجلس گذشته بودند، می‌دانستند که در گذشته سقف متقاضیان درخواست مجوز حدود ۴۰۰۰ نفر و سقف انتظار زمانی‌شان به چهار سال می‌کشید.

وی ادامه داد: ظرف چهار سال گذشته زمان انتظار برای اخذ مجوز به حدود ۶ ماه کاهش یافت.

وکیلی افزود: واقعیتی وجود دارد مبنی بر اینکه از یک طرف هیأت نظارت تحت فشار است که باید دقت لازم را در صدور مجوز داشته باشد، زیرا برای کشور خوب نیست که ما چند ده‌هزار مجوز داشته باشیم، اما کسانی که ظرفیت اقدام دارند، ۲۳۰ تا ۲۴۰ نفر باشند.

عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: هیأت نظارت با طمأنینه و مطابق با مُرّ قانون، این زمان را تعیین کرده است. در حال حاضر دوره انتظار برای صدور مجوز حدود چهار ماه است. امیدواریم این مشکل به مرور زمان تسهیل شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد