تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 4:40
کد خبر : 29700

استفاده از کالای ایرانی در حوزه سلامت اصل است

استفاده از کالای ایرانی در حوزه سلامت اصل است

دکتر علی بهادر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از ایمپلنت ها ، استند ها و دریچه های قلبی که تکنولوژی بالایی در ساخت دارند و الزاما مشابه داخلی ندارند از خارج از کشور تامین می شود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت:استفاده از کالای ایرانی برای ما اولویت است و

دکتر علی بهادر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از ایمپلنت ها ، استند ها و دریچه های قلبی که تکنولوژی بالایی در ساخت دارند و الزاما مشابه داخلی ندارند از خارج از کشور تامین می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت:استفاده از کالای ایرانی برای ما اولویت است و برای ایجاد اشتغال و حفظ اعتبار بخشی آن در بین مردم آن را ترویج می دهیم اما حتی پیشرفته ترین کشورها هم نمی توانند ادعا کنند که کالای خارجی مصرف نمی کنند.
بهادر گفت: از سویی برخی از کالاها چند ملیتی است و نمی توان آن را صرفا خارجی تلقی کرد، چه بسا بسیاری از کالاهای خارجی قطعاتی از کالای داخلی هم داشته باشد،همانطور که یک کالای ژاپنی یا فرانسوی می تواند قطعاتی از کالاهای ایرانی هم داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه مصرف داروی ایرانی هم گفت: وزارت بهداشت فهرستی از داروها در اختیار قرار داده است، مراکز درمانی و پزشکان نمی توانند خارج از این فهرست دارو تجویز کنند،در مورد استفاده از تجهیزات بیمارستانی هم همین فهرست وجود دارد ، اولویت استفاده از دارو ها و تجهیزات دراین فهرست به کالای ایرانی داده شده است.
بهادر گفت: برخی از داروهای ساخت داخل از نظر کیفیت با داروهای خارجی برابری می کند و باید بیشتر از سوی پزشکان مورد توجه قرار گیرد ، استفاده کامل از داروی ایرانی نیاز به فرهنگ سازی دارد.
۶۱۱۳ /۱۸۷۶

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد