تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1397 - 6:30
کد خبر : 36658

الگوی هر ورزشکار زن مسلمان حضرت فاطمه الزهرا(س) است/همه موفقیت هایم را با وجود حجاب کسب کرده ام

الگوی هر ورزشکار زن مسلمان حضرت فاطمه الزهرا(س) است/همه موفقیت هایم را با وجود حجاب کسب کرده ام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند و در ایران ولادت با سعادت این بانوی بزرگوار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند و در ایران ولادت با سعادت این بانوی بزرگوار را به عنوان روز دختر نامگذاری کرده اند.

به مناسبت این روز با مهلا نقیب زاده عضو تیم ملی کیک بوکسینگ واکو جمهوری اسلامی ایران به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید :

راه آرمان : خودتان را معرفی کنید؟

نقیب زاده : مهلا نقیب زاده هستم و ۲۴ سال سن دارم وعضو تیم ملی کیک بوکسینگ واکو جمهوری اسلامی ایران و نائب قهرمان مسابقات آسیایی ٢٠١٨ در کشور قرقیزستان می باشم.

راه آرمان : از چه سالی ورزش را آغاز کرده اید؟ دلیل علاقمندی شما به رشته ورزشی کیک بوکسینک چه بوده است؟

نقیب زاده : از ٩ سالگی رشته بسکتبال را به صورت حرفه ای آغاز کردم و چند سالی عضو تیم بسکتبال شهرداری کرمان بودم و بعد وارد ورزشهای رزمی شدم.

در حدود ٨ سال فعالیت در رشته کیوکوشین علی رغم کسب عناوین کشوری بطور کلی پیشرفتی در این رشته نداشتم و هیچ زمانی در قالب تیم ملی اعزام به خارج از کشور نداشتم و ضمن تحقیقاتی متوجه شدم که کیک بوکسینگ واکو به ریاست دکتر ناصر نصیری در ایران و آسیا مورد تائید کمیته ملی المپیک، دارای تیم ملی و بازیهای معتبر جهانی و قاره ای می باشد و با توجه به فعال بودن این رشته در کرمان جذب این ورزش شدم و خداروشکر خیلی زود پیشرفت کردم.

راه آرمان : در حال حاضر به چه فعالیتی مشغول هستید؟

نقیب زاده : در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه باهنر هستم و غیر از درس و ورزش کار خاص دیگری نمی توانم انجام بدهم ،به همین دلیل کنار درس روزهای زوج مشغول آموزش کیک بوکسینگ هستم و روزهای فرد هم در دو مرحله صبح و عصر تمرین می کنم.

راه آرمان : آیا در مسابقاتی که در خارج از کشور شرکت کرده اید مشکلاتی در زمینه حجاب برای شما به وجود آمده است؟ خاطره ای در این مورد دارید؟

نقیب زاده : خیر ، از آن جا که در این رشته از کلاه استفاده می شود مشکل حجاب نداشتیم و از مقنعه استفاده می کنیم و اگر قرار بود در این ورزش حجاب مانع شرکت در مسابقات شود در مسابقات شرکت نمی کردم زیرا الگوی هر ورزشکار زن مسلمانی حضرت فاطمه الزهرا می باشد و از آن جایی که در یک خانواده مذهبی بزرگ شده ام ارزشهای دینی و مذهبی را در اولویت می دانم.

راه آرمان : برخورد مسئولین و دیگر کشورها حاضر در مسابقات با حجاب شما چه بوده است؟

نقیب زاده : بیشتر کشورهایی که در آن ها حجابی وجود ندارد با اشتیاق با بانوان با حجاب عکس یادگاری می گیرند و در مورد حجاب سوالاتی را می پرسیدند و می خواهند در این مورد اطلاعاتی داشته باشند.

در مسابقات اخیر نیز رییس سفارت ایران در کشور قرقیزستان بانوان تیم را با وجود این که حجاب داشتند و توانسته بودند همپای با آقایان تیم مقام بیاورند را بسیار تشویق کردند.

راه آرمان : اگر دختر دار شوید حجاب و عفاف رو چگونه برای او معرفی می کنید؟

نقیب زاده : اول همه موفقیت هایی را که خودم با وجود حجاب کسب کرده ام را نشانش می دهم و به او می گویم که حجاب محدودیت نیست بلکه باعث حفظ عفت و احترام به او می شود و جایگاهی بسیار بهتر از بی حجابی در جامعه خواهد داشت و مطمئنا آینده او با وجود حجاب بهتر تضمین خواهد شد.

راه آرمان : با توجه به این که در کشور اسلامی زندگی می کنیم ؛ نظر شما در خصوص ترویج بی حجابی چیست؟

نقیب زاده : جدیدا خبری شنیده ام در خصوص کمپینی به نام "نه به حجاب اجباری " که از سوی افرادی در خارج از کشور پیگیری می شود و دختران ما را به چالش کشانده است بابت این موضوع بسیار ناراحتم و اخبارش را پیگیری می کنم . هیچ کدام از ما بانوان به اجبار حجاب نداریم بلکه خودمان این حجاب را انتخاب کرده ایم و آن را دوست داریم، ما کشور اسلامی هستیم و باید الگوی دیگر کشورهایی باشیم که در خودشان مسلمان دارند.

راه آرمان : تعریف شما از وازه های زیر چیست ؟

نقیب زاده : حجاب و عفاف:الویت اول من در زندگی

حضرت فاطمه زهرا(س):الگوی حجاب و عفاف

حضرت زینب (س):اسوه ی صبر و شجاعت

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد