تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1397 - 10:23
کد خبر : 36243

جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اردبیل با محوریت حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود

جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اردبیل با محوریت حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نورعلیپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اردبیل با همکاری خانه مطبوعات استان اردبیل و اداره کل ارشاد استان و حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نورعلیپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اردبیل با همکاری خانه مطبوعات استان اردبیل و اداره کل ارشاد استان و حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با محوریت حمایت از کالای ایرانی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که این جشنواره همزمان با روز خبرنگار در مردادماه امسـال برگزار می‌شود افزود: افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اولویت اساسی ما است و به همین منظور از کلیه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان و اصحاب مطبوعات، خبرگزاری‌های فعال و پایگاه‌های خبری استان برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: از مهم‌ترین اهداف جشنواره می‌توان به ارج نهادن به تلاش فعالان حوزه اطلاع‌رسانی استان و ایجاد انگیزه برای استمرار فعالیت‌ها، فراهم آوردن زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی در استان، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها، احیای ارتباط سازنده سازمان‌ها و نهادها با اصحاب رسانه استان و نقش آفرینی جامعه خبری استان اردبیل در معرفی کالای ایرانی اشاره کرد.

نورعلیپور بیان کرد: این جشنواره شامل دو قسمت بخش اصلی با محورهای سرمقاله و یادداشت، گزارش و مصاحبه و  عکس و بخش ویژه با محورهای حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در جشنواره تصریح کرد: آثار ارسالی باید از تاریخ اول فروردین‌ماه 1396 تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۷ در مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز از وزارت ارشاد منتشر شده باشد و کلیه مطبوعات محلی و سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل، امکان شرکت در جشنواره را دارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: در بخش نشریات سراسری در صورتی که اثری در صفحات سراسری ارائه شود، باید بازتاب رویدادهای استان در گستره سراسری باشد اما در ضمائم استانی همچون مطبوعات محلی رفتار خواهد شد و آثار و مطالب بدون نام و امضاء و با امضاء مستعار پذیرفته نمی‌شوند و مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

نورعلیپور تصریح کرد: پایگاه‌های خبری شرکت‌کننده باید تصویر مجوز خود را نیز ارسال کرده و  هر فرد حداکثر با ارائه سه اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند و محورهایی که تعداد افراد شرکت کننده آن، کمتر از ۱۰ نفر باشد در محور دیگری ادغام می‌شود.

وی گفت: در هر محور ۳ اثر حائز رتبه‌های نخست تا سوم  به صورت مجزا شامل مطبوعات محلی، مطبوعات سراسری و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تجلیل می‌شوند و در بخش ویژه ۳ اثر حائز رتبه‌های نخست تا سوم برای کلیه شرکت‌کنندگان تجلیل می‌شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل بیان کرد: به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای اصحاب رسانه استان اردبیل اعضای هیئت مدیره خانه و بازرسان اعلام آمادگی کردند تا اثری را به جشنواره برای داوری و انتخاب ارسال نمی‌کنند.

نورعلیپور با اشاره به این که جوایز هر بخش و محور با تعیین کمیته اجرایی جشنواره به‌زودی اعلام می‌شود بیان کرد: داوری جشنواره نیز به این شکل است که اسامی هیئت داوران پس از انتخاب به اطلاع و تأیید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و اداره کل ارشاد استان اردبیل می‌رسد و رسیدگی به آثار دریافتی دو مرحله‌ای و صرفاً توسط داوران جشنواره خواهد بود و اعضای هیئت داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند و  زمان داوری آثار از ۲۷ تیرماه تا ۵ مرداد ماه امسال است و برگزیدگان در اختتامیه معرفی می‌شود.

وی با بیان زمان و نحوه ارسال آثار نیز تصریح کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید حداکثر تا تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۷ با مراجعه به خانه مطبوعات استان اردبیل و یا ارسال پستی، آثار خود را تحویل دبیرخانه داده و در صورت تمایل رسید دریافت کنند و به هر شرکت کننده باید اصل اثر، فایل وورد اثر، فرم مشخصات برای هر اثر، لوگوی نشریه یا خبرگزاری، یک قطعه عکس و مجوز وزارت ارشاد را تحویل دبیرخانه دهد.

نورعلیپور افزود: شرکت‌کنندگان در بخش عکس علاوه بر ارائه مدارک باید اصل عکس‌های خود را بدون انجام جلوه‌های ویژه در قالب یک حلقه لوح فشرده تحویل یا ارسال کنند در صورتی که اثری فاقد مدارک پیوستی ردیف‌های فوق باشد از راهیابی به مرحله داوری بازخواهد ماند.

وی گفت: فراخوان و فرم شرکت در جشنواره از سایت خانه مطبوعات به آدرس: www.khanehmatbooat.ir  قابل دریافت است و زمان و مکان برگزاری اختتامیه  17 مردادماه ۱۳۹۷ همزمان با روز خبرنگار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه اردبیل، چهارراه حافظ، خیایان آذربایجان، جنب پارک آذربایجان، خانه مطبوعات استان اردبیل مراجعه کرده و با شماره تلفن ۳۳۷۲۶۲۵۵ تماس حاصل کنند.

نورعلیپور با اشاره به برگزاری مسابقات دارت خبرنگاران استان اردبیل در بخش بانوان و آقایان گفت: نفر نخست شهناز سامی از پیام سبلان، نفر دوم رحیمه شاکر از ولایت سبلان و پروین حسینی از محراب ما در بخش بانوان و نفر نخست رسول بخشی‌زاد از نوید سحر، نفر دوم هادی امیری از روابط عمومی هیئتو نفر سوم بهروز گنجی از کیهان بودند.

وی بیان کرد: مسابقات تیراندازی گرامیداشت هفته المپیک و رسانه نیز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و در بخش آقایان محمدرضا فرض اللهی از تسنیم،  بهروز گنجی از کیهان و سجاد ناصرآزاد از آسمان اردبیل در بخش آقایان و لیلا سعادتی از آزنا،  رحیمه شاکر از ولایت سبلان و سمیه بخشنده از قلم اردبیل در بخش بانوان به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

نور علیپور با اشاره به این که در آستانه روز خبرنگار, خانه مطبوعات استان اردبیل در نظر دارد مسابقات جشنواره ورزشی خبرنگاران استان را در دو رشته فوتسال فقط آقایان و شطرنج بانوان و آقایان برگزار کند گفت: از همکاران علاقه‌مند دعوت می‌شود نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند که زمان ثبت نام مسابقات فوتسال از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۵ تیرماه است که هر تیم شامل حداقل ۸ و حداکثر ۱۰ نفر فقط خبرنگار و مسابقات شطرنج نیز از تاریخ  18 لغایت ۲۵ در بخش آقایان و بانوان برگزار می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد