تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1397 - 10:31
کد خبر : 35727

اهتمام ویژه به اجرایی شدن برنامه‌ها و مصوبات در چهارمحال و بختیاری

اهتمام ویژه به اجرایی شدن برنامه‌ها و مصوبات در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا،«حبیب‌الله وفایی» ۱۲ تیرماه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهار محال و بختیاری اظهار کرد: استان‌ها بر اساس شایستگی، در مسیر شایستگی و نیازمند تحرک بیشتر دسته‌بندی شده‌اند که متأسفانه چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های نیازمند تحرک بیشتر است. وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا،«حبیب‌الله وفایی» ۱۲ تیرماه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهار محال و بختیاری اظهار کرد: استان‌ها بر اساس شایستگی، در مسیر شایستگی و نیازمند تحرک بیشتر دسته‌بندی شده‌اند که متأسفانه چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های نیازمند تحرک بیشتر است.

وی افزود: دلایل این امر می‌تواند نداشتن خروجی مناسب از جلسات و اجرایی نشدن برنامه‌ها باشد که لازم است کار بیشتر صورت گیرد و کمیته‌ای برای آسیب‌شناسی در این زمینه تشکیل شود.

وفایی با اشاره به این‌که برخی استان‌ها بعد از اجرای برنامه‌ها تقاضای پرزنت را دارند، تصریح کرد: باید در جلسه آینده علت عمل نکردن به برنامه‌ها و یا اهمیت قائل نشدن برای آن‌ها را تحلیل کرد.

وی با اشاره به این‌که چهارمحال و بختیاری در راه‌اندازی طرح حمایت از کالای ایرانی جزو استان‌های نخست کشور  بوده است، تصریح کرد: تاکنون این طرح در استان به تصویب نرسیده است که تقاضا می‌شود اهتمام ویژه‌ای نسبت به برنامه‌ها و مصوبات جلسات صورت گیرد.

وفایی در ادامه گفت: دستکاری در آمارهای مربوط به مباحث استان انجام نشده بلکه تغییراتی در جامعه مخاطب رخ داده است زیرا آمار تولیدی توسط یک مرکز رسمی در کشور تهیه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که افزایش نرخ بیکاری صرفاً پدیده‌ای منفی نیست، تصریح کرد: امیدی که در این دولت به وجود آمد متغیری مثبت و رو به جلو بوده که این امر نگران‌کننده نیست و در جلسه بعد تمامی مباحث در خصوص افزایش نرخ بیکاری تشریح خواهند شد.

در ادامه رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که در سال ۹۲ آمار بیکاری در استان ۱۰.۷ درصد بوده است، اظهار کرد: شش ماه پس از تحویل گرفتن دولت تدبیر و امید از دولت قبل، آمار بیکاری در استان به ۱۵ درصد رسید که منجر به از دست رفتن چهار درصد از اشتغال شد.

سید «نعیم امامی» گفت: با ایجاد ۱۶ هزار شغل طی چهار سال گذشته در استان از سوی این سازمان و ثبت در سامانه رصد، ۳۵۰ شغل از دست رفت، در حالی که شمار نیروهای پتروشیمی لردگان از ۴۰ نفر به دو هزار نفر و فولاد سفید دشت با وجود ۲۰۰ نیروی ثابت و ۵۰۰ نیروی طرح، قطعا آمار اشتباه است و باید تجدیدنظری در آمار صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که در چهار سال گذشته در امر سرمایه‌گذاری رشد داشتیم، تصریح کرد: این سازمان در حال افتتاح طرح‌ها بوده و واحدی منجر به تعطیلی نشده است.

امامی افزود: هر چه شغل بیشتری ایجاد می‌شود بیکاری نیز افزایش می‌یابد که ممکن است مشکل در زیرساخت‌های آماری وجود داشته باشد، بنابراین لازم است چاره‌ای برای بیکاری در استان اندیشیده شود و آمار به طور کامل بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های بزرگ استان به شدت در حال پیشرفت هستند و عملا سرمایه‌گذاری‌هایی که از گذشته وجود داشته در حال به نتیجه رسیدن هستند  و رو به جلو حرکت می‌کند.

در ادامه قائم‌مقام شرکت فرادانه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که شهرک صنعتی استان با وضعیت مطلوبی در حال فعالیت است، افزود: وضعیت و شرایط اقتصادی حاکم در استان به طور کامل حفظ شده است بنابراین باید به فکر توسعه استان باشیم.

«امین مالکی» گفت: میان تشکل‌های خصوصی انسجام و اتحاد لازم وجود ندارد که لازم است صنعت‌گران و تولیدکنندگان اتاق بازرگانی را از انحصار خارج کنند.

وی با اشاره به این‌که اتاق بازرگانی استان فعال و پویا نیست، یادآور شد: ورود افکار جدید به اتاق بازرگانی استان بسته شده است.
مالکی خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کرد، چون می‌توان اهداف آن را همراه و هم سو با دولت پیش برد.
 
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد