تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1397 - 9:45
کد خبر : 35530

آمادگی تعزیرات حکومتی برای افزایش گشت‌های مشترک نظارت بر بازار/ مردم واحدهای صنفی متخلف را به تعزیرات معرفی کنند

آمادگی تعزیرات حکومتی برای افزایش گشت‌های مشترک نظارت بر بازار/ مردم واحدهای صنفی متخلف را به تعزیرات معرفی کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، عیسی فاضلی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران تعداد پرونده‌های وارد شده به این اداره کل را در سال گذشته ۵ هزار و ۱۶ فقره عنوان کرد و گفت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، عیسی فاضلی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران تعداد پرونده‌های وارد شده به این اداره کل را در سال گذشته ۵ هزار و ۱۶ فقره عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶، بالغ بر ۵ هزار و ۳۷ پرونده رسیدگی و مختومه شد که بخشی از آنها پرونده‌های مربوط به سال ۹۵ بود.

کاهش ۱۷ درصدی تعداد پرونده‌های وارده در سال ۹۶

فاضلی افزود: در سال گذشته در بخش کالا و خدمات ۳ هزار و ۹۴۰ پرونده، در بخش قاچاق کالا و ارز ۲۷۹ پرونده و در بخش بهداشت، درمان و دارو ۷۹۷ پرونده وارد سیستم رسیدگی اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان شد.

وی از کاهش ۱۷ درصدی تعداد پرونده‌های وارد شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ خبر داد و گفت: جمع مبلغ محکومیت‌های مالی پرونده‌های سال ۹۶ که آرای آنها از سوی شعب بدوی این اداره کل صادر شد بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان در خصوص متوسط زمان رسیدگی به این پرونده‌ها نیز گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بخش کالا و خدمات ۱۷ روز، بخش بهداشت، دارو و درمان ۹ روز و بخش قاچاق کالا و ارز ۷۴ روز و میانگین این سه بخش نیز ۲۰ روز است.

بازرسی از ۱۵۶۰ واحد صنفی توسط گشتهای مشترک در سال گذشته

فاضلی با بیان اینکه ۲۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته مربوط به عدم درج قیمت بود اظهار کرد: گران‌فروشی با ۱۴ درصد و عدم ارائه فاکتور ۱۲ درصد پرونده‌های سال ۹۶ را تشکیل می‌دادند.

وی به تشکیل گشت‌های مشترک برای نظارت بر واحدهای صنفی استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۹۷ گشت مشترک شامل کارشناسان اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف از یکهزار و ۵۶۰ واحد صنفی بازرسی کردند.

این مقام قضایی استان سمنان ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته سال گذشته، ۳۶۹ واحد متخلف شناخته شدند و برای آنها پرونده تشکیل شد، به ۳۴۳ واحد تذکر داده شد و ۸۴۸ واحد نیز تخلفی نداشتند.

آمادگی تعزیرات برای افزایش گشت‌های مشترک نظارت بر بازار

فاضلی با بیان اینکه به دلایل بین بخشی تعداد بازرسی‌های گشت‌های مشترک در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۷ درصد کاهش داشته است گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان برای افزایش گشت‌های مشترک آمادگی کامل دارد و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز آمادگی خود را در این خصوص اعلام کنند.

وی همچنین از انجام ۳۳۱ مورد بازرسی توسط ۷۶ گشت مشترک در سه ماه نخست سالجاری خبر داد و افزود: در این بازرسی‌ها ۸۰ واحد صنفی، متخلف شناخته شدند، به ۸۳ واحد صنفی تذکر داده شد و برای ۱۵۵ واحد نیز پرونده تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان عمده پرونده‌های تشکیل شده در سه ماه نخست امسال را مربوط به پرونده‌های بخش کالا و خدمات با هزار و ۲۴۰ فقره اعلام کرد و گفت: در این مدت همچنین در بخش قاچاق کالا و ارز ۸۹ پرونده و در بحش بهداشت، دارو و درمان ۲۸۰ پرونده تشکیل شده است.

فاضلی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های وارد شده از سوی اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت از سال ۹۲ تاکنون با کاهش ملموسی همراه بوده است گفت: در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۸ هزار و ۵۷۸ پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود که این عدد در سال گذشته به کمتر از ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده کاهش یافته است.

بر نحوه هزینه‌کرد ارزهای ۴۲۰۰ تومانی نظارت خواهیم کرد

وی در خصوص نظارت بر نحوه استفاده از ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی توسط واحدهای صنعتی استان نیز تصریح کرد: پس از ایجاد شرایط جدید ارزی، تا این لحظه پرونده‌ای در خصوص ارزهای ۴۲۰۰ تومانی تشکیل نشده است و چنانچه لیست استفاده‌کنندگان از ارزهای ۴۲۰۰ تومانی از سوی دستگاه‌های مربوطه به اداره کل تعزیرات حکومتی ارائه شود نحوه هزینه‌کرد آن را بررسی خواهیم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در بخش پایانی سخنان خود با درخواست از مردم برای ارسال گزارشات و شکایات خود از واحدهای صنفی و خدماتی استان در خصوص گران‌فروشی، عدم درج قیمت و … به این اداره کل گفت: تمام شکایات و گزارشات مردمی واصله در اسرع وقت توسط کارشناسان اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان پیگیری و اعلام نتیجه خواهد شد.

فاضلی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، از شهروندان عزیر تقاضا داریم از طریق سامانه تلفنی ۱۳۵ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و همچنین سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir نسبت به طرح شکایات و گزارشات خود اقدام نمایند.   

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد