تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 - 10:49
کد خبر : 22186

امام جمعه مشهد: تنها راه رفع مشکلات ایجاد اشتغال با اجرای اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه مشهد: تنها راه رفع مشکلات ایجاد اشتغال با اجرای اقتصاد مقاومتی است

آیت‌ الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: مردم با حرف راضی نمی شود و باید در عمل ببینند مشکلات معیشتی آنها و معضلات اقتصادی کشور در سراشیبی قرار گرفته و در حال برطرف شدن است.وی ادامه داد: ۴۰ سال است که مردم ایران حکومت

آیت‌ الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: مردم با حرف راضی نمی شود و باید در عمل ببینند مشکلات معیشتی آنها و معضلات اقتصادی کشور در سراشیبی قرار گرفته و در حال برطرف شدن است.
وی ادامه داد: ۴۰ سال است که مردم ایران حکومت فعلی را حکومت دینی می دانند و از آن حمایت می کنند و نه دین جدا از حکومت را می خواهند و نه حکومت جدا از دین را.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمنان نظام اسلامی طی ۴۰ سال گذشته یقین پیدا کرده اند برای اینکه مردم ایران از نظام اسلامی دست بردارند باید آنان را نسبت به نظام ناامید کرد و نظام را ناکارآمد جلوه داد.
وی افزود: شگرد فعلی دشمن در جنگ نرم راه انداختن شایعات و ایجاد عملیات روانی، این است که مردم در مواجهه با مشکلات اقتصادی و معیشتی و لاینحل بودن آنها، از نظام ناامید شوند. مسئولان در این شرایط باید کاری کنند که مردم به نظام امیدوار شوند و این امیدواری در گرو برقراری تعامل با بیگانگان نیست زیرا بیگانگان فقط نابودی نظام را می خواهند نه حل مشکلات مردم را.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: اینکه وزیر امور خارجه فرانسه به کشور بیاید و بعد از آن به مسئولان کشورمان اتهام وارد کند و به دروغ بگوید که مساله موشک را با ایران حل کرده و ایران قول مساعد نسبت به تنزل قدرت خود در منطقه داده است، کار درستی نیست.
وی گفت: برجام و تجارب قبل از آن ثابت کرد هرچقدر ایران از قدرت و جایگاه اقتدار خود عقب نشینی کند مشکلات اقتصادی مردم کمتر نمی شود. همانطور که عقب نشینی ایران در مساله هسته ای دردی از مشکلات اقتصادی مردم کم نکرد.
خطیب جمعه مشهد افزود: اگر ایران از اقتدار و قدرت خود در منطقه صرفه نظر کند یا چشم بر روی جنایات علیه کشورهای اسلامی در منطقه ببندد به این حساب که از بار مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم کم شود، به هیچوجه اقدام درستی نیست.
وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را سیاستهای اقتصاد مقاومتی می داند باید با عمل به این سیاستها مشکلات را در مسیر سراشیبی قرار داد تا مردم در عمل ببینند که مشکلات کمتر شده و امیدشان نسبت به نظام بیشتر شود.
آیت الله علم الهدی همچنین به برداشتن موانع حفاظتی جداساز محل نشستن مردم و مسئولان در محل برگزاری نماز جمعه تبریز برحسب امر امام جمعه آن شهر اشاره کرد و آن را اقدامی شایسته و قابل تقدیر دانست.
وی از مسئولان امنیتی خواست تا در صورت صلاحدید موانع حفاظتی در محل برگزاری نماز جمعه مشهد در حرم مطهر نیز از بین مردم و مسئولان برداشته شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
۷۴۸۹/۱۸۵۸

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد