حمایت تشویقی از تولیدکنندگان آثار دیداری و شنیداری ضروری است/ نشان ایرانساخت برای کالای با کیفیت ایرانی ارائه شود
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ به نقل از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، دومین نشست هماهنگی «ایران ساخت» با حضور دبیرکل و دبیران بخش های تخصصی این رویداد برگزار شد. در این نشست پیشنهادهایی در عرصه اجرای هرچه بهتر جشنواره ارائه
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ به نقل از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، دومین نشست هماهنگی «ایران ساخت» با حضور دبیرکل و دبیران بخش های تخصصی این رویداد برگزار شد. در این نشست پیشنهادهایی در عرصه اجرای هرچه بهتر جشنواره ارائه و مورد بررسی حاضران قرار گرفت.
ناصر فیض دبیر بخش ادبیات این جشنواره گفت: علیرغم برگزاری نخستین دوره این جشنواره در دو سال گذشته استقبال درخور توجه و چشمگیری از سوی هنرمندان عرصه ادبیات و خصوصا شعرا که کمتر انتظار میرفت واقع شد اما خوشبختانه مشارکت هنرمندان این عرصه نشان داد نگاه به موضوع مورد توجه جشنواره مورد توجه جامعه نیز قرار دارد.
رئیس خانه ادبیات طنز کشور با تأکید بر ضرورت اطلاعرسانی این جشنوراه در سطح استانها افزود: در این دوره نیز اگر به ظرفیت هنرمندان استانها توجه شود قطعاً ضمن استقبال بیشتر برای مشارکت در این جشنواره، زمینه اثرگذاری و ترویج فرهنگ کالای ایرانساخت نیز افزایش مییابد.
شجاعی طباطبایی دبیر بخش کارتون و هنرهای تجسمی، مهمترین دغدغه دستاندرکاران این جشنواره را مشارکت و همراهی ارگانها و دستگاههای اجرایی کشو برای جریانسازی دانست و گفت: این رویداد به عنوان یک ضرورت برای کشور باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و در ساختار جشنواره نیز باید سازوکاری برای ترغیب صاحبان اثر بخشهایی که محصولمحور هستند و سفارش اثر جزئی از کار آنهاست تمهید شود.
معاون هنری حوزه هنری کشور افزود: با توجه به استقبال خوب از دوره پیشین جشنواره و همراستایی شعار امسال با این موضوع، این ظرفیت وجود دارد که لوگوتایپ منحصر و ویژه “ایران ساخت” طراحی و رونمایی شود تا در کالاهای ایرانی حائز کیفیت و معیارهای یک کالای ایرانساخت مورد استفاده قرار بگیرد.
شهاب اسفندیاری دبیر بخش رسانههای دیداری و شنیداری دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایرانساخت نیز در این نشست بیان کرد: ظرفیت ویژه عرصه رسانههای تصویری برا ترویج و اطلاعرسانی فرهنگ ایرانساخت بسیار منحصر بهفرد و ویژه است و جشنواره میتواند با اندیشیدن تمهیداتی راه را برای مشارکت گسترده فعالان این عرصه و افزایش انگیزه تولید اثر در بخشهای زیرمجموعه این عرصه فراهم کند.
رئیس دانشگاه صدا و سیما افزود: هرچند ما بخش دانشجویی در دوره اخیر را نداریم اما توجه به تولیدات جوانان که اکثریت جامعه مخاطب مارا تشکیل میدهند ضروریست و امیدوارم از ایدههای ناب ایشان در این دوره بهره بیشتری را ببریم.
موسویان دبیر بخش رسانه های دیجیتال دویمن جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت توجه به نقش فضای مجازی و رسانه های دیجیتال را بیش از پیش با توجه به آمادگی جامعه در این زمان متذکر شد و درخواست اضافه شدن بخشهای نرم افزارهای پیام رسان به جشنواره گردید.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال توجه به نقش و همراهی مردم از طریق ایجاد امکان نظرسنجی و نیز نظردهی مردمی در بخشهای جشنواره شد.
در دومین نشست هماهنگی دبیران بخشهای تخصصی دومین جشنواره «ایران ساخت» پیشنهادهای دبیران بخشهای تخصصی مطالعه و مورد ارزیابی و تصویب قرار گرفت.
دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بیرویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دیماه سال جاری برپا میشود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه ۱۳۹۷ است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰