تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1397 - 14:22
کد خبر : 34301

١٨ میلیارد ریال داروی قاچاق در کردستان کشف شد

١٨ میلیارد ریال داروی قاچاق در کردستان کشف شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، رضا میرزایی روز پنجشنبه اعلام کرد: سیاست های کلی حوزه مبارزه با قاچاق بر مبنای ٧٠ درصد اقدامات پیشگیرانه و ٣٠ درصد اقدامات مقابله ای است.وی اظهار داشت: در راستای اهداف روشنگری و آگاه سازی،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، رضا میرزایی روز پنجشنبه اعلام کرد: سیاست های کلی حوزه مبارزه با قاچاق بر مبنای ٧٠ درصد اقدامات پیشگیرانه و ٣٠ درصد اقدامات مقابله ای است.
وی اظهار داشت: در راستای اهداف روشنگری و آگاه سازی، سال گذشته ١۴ هزار دانش آموز در کردستان به صورت چهره به چهره دیده و در خصوص عوارض ناشی مصرف کالای قاچاق توجیه شدند.
میرزایی در خصوص کشف کالاهای قاچاق سلامت محور در سال گذشته افزود: در سال ٩۶ تعداد پنج میلیون و ٢۵٣ هزار و ٧٣٢ قلم کالای آرایشی و بهداشتی و ۶ میلیون و ٩۴۶ هزار و ١۴۵ قلم دارو کشف شد.
وی همچنین به کشف ٢۶۴ هزار و ٣١ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و ١٢٢ هزار و ۵۶٨ قلم دارو در ٢ ماهه اول سال ٩٧ اشاره کرد و از اجرای عملیات امحای کالاهای سلامت محور در تیر ماه امسال با همکاری دستگاه های ذیربط خبر داد.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تاکید کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون اصلی برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق، کالاهایی که مصرف انسانی دارد اعم از مواد خوراکی، غذایی، دارویی و بهداشتی آرایشی تحت هیچ شرایطی وارد چرخه مصرف نمی شود و باید معدوم گردد.
میرزایی در ادامه به افزایش چند برابری تیم های گشت مشترک و بازدیدهای مرتب و مستمر از داروخایه ها، مراکز فروش تجهیزات پزشکی و عطاری ها اشاره کرد و یادآور شد: پیگیر شناسنامه دار کردن پخش کنندگان دارو هستیم که توزیع کنندگان دارای مجوز، کنترل و بدون مجوزها نیز برابر قانون پلمب شوند.
وی اضافه کرد: کالاهای قاچاق اگر چه شکیل و ارزان تر است اما بدلیل سرب بالا مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.
وی از مردم خواست در موقع خرید کالاهای آرایشی بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی دقت کنند محصول دارای برگ اصالت باشد در غیر این صورت کالای قاچاق است.
۹۱۰۲

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد