تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - 10:29
کد خبر : 33893

بیش از ۳۳۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد

بیش از ۳۳۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد

فضل اله رنجبر روز شنبه در حاشیه جلسه شورای اشتغال کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در جلسه امروز شورای اشتغال ۱۷۰ طرح با سه هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال پیش پذیرش شده که تعداد ۱۳۰ طرح با رقم ۲۷۹ میلیارد و ۵۳۱میلیون تومان به بانک ها معرفی شد که براساس آخرین

فضل اله رنجبر روز شنبه در حاشیه جلسه شورای اشتغال کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در جلسه امروز شورای اشتغال ۱۷۰ طرح با سه هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال پیش پذیرش شده که تعداد ۱۳۰ طرح با رقم ۲۷۹ میلیارد و ۵۳۱میلیون تومان به بانک ها معرفی شد که براساس آخرین آمار، تاکنون تسهیلات به ۳۱ طرح پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: کمیته نظارت بر طرح های اشتغالزایی شهرستان کرمانشاه متشکل از نمایندگان فرمانداری، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستگاه های اجرایی و نماینده بانک عامل مربوطه تشکیل شده و بازدیدها آغاز شده است.
وی با اشاره به سود اندک و ۶ درصدی طرح های روستایی، ادامه داد: اعلام کرده ایم هرشخص که پول و تسهیلات از طرح های اشتغالزایی روستایی دریافت کرده، اما انحراف در کار ایجاد کند، پول آن به صندوق بیت المال باز می گردد.
این مسئول یادآور شد، اخطاریه هایی تهیه شده که اگر فرد، افراد و یا شرکتی پول اشتغالزایی ۶ درصدی دریافت کرده باشند و به ایجاد کار تولیدی اقدام نکرده باشد آن پول به بیت المال باز خواهد گشت و به افراد دیگر برای ایجاد اشتغال داده می شود.
رنجبر با تاکید براینکه این دستور به کمیته نظارتی داده شده، افزود: این کمیته فرم ها و اخطاریه هایی تهیه کرده که اگر فرد برای طرح اشتغالزایی مراجعه کند و آن کار را آغاز نکرده باشد، یا پول را در مسیر دیگر خرج کرده باشد به طور قطع برخورد کند.

** وجود ۱۳۵ هکتار طرح اشتغالزای گلخانه ای
رنجبر در ادامه گفت: در این جلسه پنج طرح اشتغالزای گلخانه ای در حوزه روستاهای شهرستان کرمانشاه بنا به تاکید استاندار در دستور کار قرار دارد که نزدیک به ۱۳۵ هکتار است.
فرماندار کرمانشاه گفت: در جلسه شورای اشتغال و شورای کشاورزی مقرر شد تا جهاد کشاورزی پیشرفت فیزیکی طرح های اشتغالزایی را به ما گزارش دهد و اگر این طرح ها به سرانجام خوبی برسند گام مهمی در جهت توسعه محصولات گلخانه ای خواهد بود.
وی با تقدیر از جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: این ارگان طرح های بسیاری در راستای اشتغال روستایی معرفی کرده که پیشرفت کار آن ها خوب است.

** تشکیل کمیته حمایت از کالای ایرانی
رنجبر از تشکیل کمیته حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی دیگر از محورهای این جلسه یاد کرد و گفت: تعدادی از ادارات همچون صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و چند اداره دیگر به عنوان اعضای کمیته حمایت از کالای ایرانی برای ترویج و تبلیغ استفاده از کالای ایرانی تشکیل شده که به صورت مستمر روش های تبلیغی و ترویجی را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم فرهنگ استفاده از کالای داخل استان را نهادینه کنیم.

** برپایی بازارچه های فروش و طبخ آبزیان
فرماندار کرمانشاه از طرح شیلات و ایجاد بازارچه های فروش و طبخ آبزیان به عنوان یکی دیگر از محورهای مطرح شده در جلسه امروز یاد کرد و گفت: قرار براین است با همکاری سازمان میوه و تره بار و مشاغل شهرداری کرمانشاه چندین محل در سطح شهر برای این مهم تعیین شود که در صورت تایید پس از بازدید با همکاری بخش خصوصی این مناطق در کرمانشاه برپا خواهد شد.
رنجبر خاطرنشان ساخت، سرانه مصرف آبزیان در استان هشت و نیم کیلوگرم است که نسبت به سرانه مصرف کشور که ۱۰ و نیم کیلو و جهان که ۲۰ کیلوگرم است بسیار پایین است و باید برای افزایش آن تلاش شود.
۷۴۶۰/۸۰۶۶
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد