تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1396 - 9:59
کد خبر : 13444

وظیفه آحاد مردم در امربه‌معروف و نهی از منکر فقط تذکر لسانی است

وظیفه آحاد مردم در امربه‌معروف و نهی از منکر فقط تذکر لسانی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سردار سید حسن مرتضوی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش نهضت حسینی امربه‌معروف و نهی از منکر و ارزش‌های انقلاب اسلامی که با حضور اعضای شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سردار سید حسن مرتضوی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش نهضت حسینی امربه‌معروف و نهی از منکر و ارزش‌های انقلاب اسلامی که با حضور اعضای شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه ما هنوز در تبیین و تفهیم موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر مشکلاتی داریم و گاهی برخی دوستان دچار اشتباه در اجرای آن می‌شوند.

سردار مرتضوی تصریح کرد: برخی در اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر پا را فراتر می‌گذارند درصورتی‌که برابر قانون، فقط وظیفه تذکر لسانی متوجه آحاد مردم است و جنبه عملی و برخورد تنها در صلاحیت حاکمیت است.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر تمام رفتار ما باید ناظر به یک حرکت علنی و آشکار باشد، عنوان کرد: هرگونه تجسس و کنجکاوی در زندگی افراد، به لحاظ شرعی و قانونی مجاز نیست.

وی بابیان اینکه نباید در اجرای این فریضه الهی از سر سهل‌انگاری و غفلت دچار حرکت و برخورد نابجا شویم، خطاب به اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گفت: با توجه به وظایف ذاتی که برابر قانون تعریف‌شده است، حضور و مشارکت جدی‌تر و مطالبه گری دقیق‌تر را در دستور کار خود قرار دهند.

تحقق نیافتن کامل امربه‌معروف و نهی از منکر نشئت‌گرفته از ضعف مسئولان است

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی عنوان کرد: امروز باوجوداینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی زمان می‌گذرد و از قانون امربه‌معروف و نهی از منکر نیز برخوردار هستیم اما این قانون مورد مظلومیت واقع‌شده و در عرصه‌های مختلف اجتماع ظهور قوی پیدا نکرده است.

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه تحقق نیافتن کامل امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه از ضعف تمام مسئولان در نظام نشئت می‌گیرد، اظهار کرد: متأسفانه تدبر و تفکر کافی در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر نداریم و گاهی مسیر را به خطا می‌رویم.

وی عنوان کرد: تشکیل دولت و جامعه اسلامی از اهداف اصلی انقلاب است که برای تحقق این امر لازم است امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌درستی در جامعه پیاده‌سازی کنیم چراکه اکنون فرآیند انقلاب در مرحله سوم و چهارم که تشکیل دولت و جامعه اسلامی قرار دارد متوقف‌شده است.

وی بابیان اینکه امام حسین(ع) بزرگ‌ترین امربه‌معروف در تاریخ بشریت است، تصریح کرد: نمی‌توان شعار داد که ما رهرو حسین(ع) هستیم اما عمل حسینی در کارنامه اعمال خود نداشته باشیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی افزود: امروز اگر مدعی قرار گرفتن در مسیر رهروان امام حسین(ع) هستیم باید خود را مقید به سیره عملی این امام بدانیم و از ایشان درس بگیریم و در عمل وارد موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر شویم.

سردار مرتضوی تبیین درست قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در سراسر استان را یک ضرورت برشمرد و از فعالان این عرصه خواست تا نسبت به این موضوع مهم تلاش مضاعف داشته باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد