تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 14:17
کد خبر : 33764

سه محموله قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان توقیف شد

سه محموله قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان توقیف شد

سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از چند فروند شناور مظنون به حمل کالای قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان ، ۴.۲ تن برنج خارجی ، ۱۸هزار و ۸۴قلم مواد آرایشی و بهداشتی و ۱۰تن شکر را کشف کردند.وی ارزش این سه محموله قاچاق

سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از چند فروند شناور مظنون به حمل کالای قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان ، ۴.۲ تن برنج خارجی ، ۱۸هزار و ۸۴قلم مواد آرایشی و بهداشتی و ۱۰تن شکر را کشف کردند.
وی ارزش این سه محموله قاچاق که فاقد هرگونه اسناد گمرکی است ۱.۸میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط هشت متهم به حمل کالای قاچاق پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های کالای قاچاق را برعهده دارد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با تاکید با مبارزه قاچاق و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق کالا در مناطق ساحلی و آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس اظهار کرد:قاچاق کالا و ورود آن به بازارهای داخلی ، بیکاری و از دست رفتن فرصت های شغلی را به دنبال دارد از این رو برخورد با پدیده قاچاق جزو وظایف ذاتی این فرماندهی است.
در سال جاری دست کم ۳۸فروند شناور تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و کالاهای آنان ضبط شد.
پارسال کالاهای قاچاق به ارزش تقریبی یک هزار و ۳۰۰میلیارد ریال قبل از ترخیص و ورود به بازارهای داخلی ، در آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان توقیف شد.
انواع کالاهای خانگی به خصوص وسایل سرمایشی و آشپزخانه ای ، سوخت ، لاستیک و باتری ، برنج ، چای و مواد آرایشی از مهمترین کالای مکشوفه قاچاق در سال گذشته توسط ماموران دریابانی خوزستان بوده است.
استان خوزستان به دلیل سواحل طولانی و گریزگاه های طبیعی ، همواره در معرض پدیده قاچاق کالا که به طور عموم از طریق کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کویت بارگیری می شود بوده است.
گفته می شود ورود یک میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور ۱۰۰هزار فرصت شغلی را از بین می برد.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته در گمرکات و مبادی ورودی کالا به کشور با هدف حمایت از کار و کالای ایرانی و ایجاد اشتغال مولد تاکید کرده اند.
۶۰۶۵/۶۰۶۴

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد