تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 12:51
کد خبر : 33118

سمنان| گرمساری‌ها درباره کالای ایرانی چه می‌گویند؟+فیلم

سمنان| گرمساری‌ها درباره کالای ایرانی چه می‌گویند؟+فیلم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرمسار، چند سالی است که مقام معظم رهبری در بیاناتی که به مناسبت آغاز سال دارند، به موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و همچنین لزوم اتکا به ظرفیت‌های داخلی می‌پردازند. حمایت از کالای ایرانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرمسار، چند سالی است که مقام معظم رهبری در بیاناتی که به مناسبت آغاز سال دارند، به موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و همچنین لزوم اتکا به ظرفیت‌های داخلی می‌پردازند.

حمایت از کالای ایرانی و بهره‌گیری از توان داخلی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دو راهبرد اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور است.

با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحریم‌های ظالمانه دشمنان نیز خنثی می‌شود و بستر لازم برای پیشرفت و ایجاد توسعه پایدار فراهم می‌شود.

چندین سال است که تورم، گرانی و بیکاری به چالش‌های جدی برای مردم در سراسر کشور تبدیل‌شده و این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان برای اجرای سیاست‌های تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری است.

اقتصاد مقاومتی یک ایده و نظریه‌ای پخته برای مقابله با دشمنان در جنگ نابرابر اقتصادی است و این امر در صورت تحقق هزارت تحریم ظالمانه را بی‌اثر می‌کند.

مقام معظم رهبری در سخنان خود به مناسبت آغاز سال ۹۷ هجری شمسی امسال را بانام " حمایت از کالای ایرانی " نام‌گذاری کردند و عملیاتی شدن این شعار را گامی اساسی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانستند.

در ادامه این گزارش ببینیم و بشنویم نظر برخی از فروشندگان و مردم گرمساری که با خبرنگار تسنیم در راستای " حمایت از کالای ایرانی " گفت‌وگویی داشتند:

تغییرات قیمت ارز فروش کالاهای خارجی را در بازار دچار مشکل کرده است

علی نیک نژاد یک فروشنده لباس کودک گرمساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تغییرات قیمت ارزفروش کالاهای خارجی را در بازار دچار مشکلات زیادی می‌کند چراکه این تغییرات نقش مؤثری در کاهش یا افزایش قیمت پوشاک خارجی دارد.

وی دراین‌باره تصریح کرد: فروشندگان برای خریداری کالای خارجی از تولیدکنندگان موظف به بازپرداخت مبلغ کالا در بازه زمانی ۳ ماهه هستند و این در حالی است که برای فروش کالای ایرانی فروشندگان تا سقف ۶ ماه زمان‌دارند.

نیک نژاد با تأکید بر اینکه عمده‌ترین لباس‌های فروشگاه من تولید داخلی است بیان کرد: در چند سال گذشته مردم از پوشاک تولید ترکیه استقبال خوبی داشتند و این در حالی بود که سهم کمی از کالاهای وارداتی به ایران متعلق به این کشور بود و بیشترین پوشاک واردشده ساخت کشور چین است که کیفیت بالایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم استقبال خوبی از کالای ایرانی دارند افزود: فروش ما در حوزه کالای خارجی به سبب نوسانات قیمت ارز در بسیاری موارد فروشندگان را دچار ضرر می‌کند.

کنترل کیفی محصولات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان

میرا خوری یکی از شهروندان گرمساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کالای خارجی از کیفیت بالایی برخوردار است و در بعضی از فروشگاه‌ها تضمین و خدمات پس از فروش مطلوبی را ارائه می‌کنند که زمینه استقبال من را از کالای خارجی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید برای جلب نظر مردم نسبت به تولید ایرانی برای ارتقای سطح کیفی آن اقدامی مؤثر انجام دهند اذعان کرد: قیمت کالاهای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی گران‌تر است و باید نسبت به متناسب‌سازی کالاهای ایرانی نیز اقدام کنند.

میرا خوری در ادامه گفت: دولت باید پشتیبان تولیدکننده باشد و مالیات‌ها و ارزش‌افزوده کالاهای تولیدی را سامان‌دهی کند.

وی افزود: کنترل کیفی محصولات تولیدی ایران از دیگر مسائل مؤثر در رونق تولید داخلی و حمایت مردم از این بخش است.

استقبال مردم از کالای ایرانی ارزان‌قیمت/مردم توان خرید کالای خارجی گران‌قیمت ندارند

علی‌اصغری یک فروشنده جوان گرمساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به استقبال مردم از کالاهای ایرانی و خارجی اظهار داشت: عموم مردمی که در سطح مالی پایین‌تری قراردادند کالای ایرانی را برای خرید انتخاب می‌کنند که ازنظر کیفی با کالاهای خارجی تفاوت چندانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم توان خرید کالای خارجی گران قیمت را ندارند اذعان کرد: تعداد کمی از مردم متقاضی کالای خارجی هستند.

این فروشنده گرمساری با بیان اینکه برخی از کالاهای ایرانی با مارک‌های خارجی در بازار به فروش می‌رسد تأکید کرد: این در حالی است که کالای ایرانی برابر باقیمت کالای مشابه خارجی خود در بازار فروخته می‌شود.

مصرف کالای باکیفیت موردتوجه عموم مردم است

یک فروشنده مانتو در این شهرستان اظهار داشت: مردم از اجناس خارجی استقبال بیشتری دارند و تنها به مارک لباس توجه می‌کنند و این فرهنگ به‌اشتباه در مردم نهادینه‌شده است که کالایی که مارک خارجی دارد از کیفیت بالایی هم برخوردار است.

وی افزود: علی‌رغم گران‌تر بودن کالاهای خارجی عده‌ای همچنان برای خرید کالای باکیفیت به دنبال خرید کالای خارجی هستند.

این فروشنده گرمساری با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی کالای ایرانی می‌تواند نظر مردم را برای حمایت از تولد کنندگان ایرانی جلب کند اذعان کرد: مردم بیش از هر چیزی به کیفیت کالا توجه دارند و این حق مسلم هر شهروندی است که کالای باکیفیت مصرف کند.

توجه به نصایح رهبری را در دستور کار خود قراردادم

یک فروشنده لباس زنانه گرمساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیشترین بخش پوشاک در بازار کالای ایرانی است و بسیاری از لباس‌هایی که با مارک خارجی به فروش می‌رسد دوخت ایران است.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم معتقدند کالای خارجی سطح کیفی بالاتری نسبت به کالای ایرانی برخوردار هستند تصریح کرد: این در حالی است که سطح کیفی کالای ایرانی تفاوت چندانی با کالای خارجی ندارد.

این فروشنده لباس زنانه با تأکید بر لزوم توجه به نصایح رهبری اذعان کرد: فروش کالای ایرانی را در دستور کار خود قراردادم از بیکاری تعداد زیادی از جوانان ایرانی در واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

اینکه ما باید کالای باکیفیت بخریم موضوع مهمی است اما مهم‌تر از آن این است که با خرید و حمایت از کالای ایرانی می‌توانیم سهم بزرگی را در رونق تولید، اقتصاد و اشتغال کشور داشته باشیم و درعین‌حال مسئولان نیز با حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به این امر نقش‌آفرین باشند تا از بیماری رکود در واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

گزارش از: سمیه اصغری

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد