تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 5:23
کد خبر : 32606

چند خبر کوتاه از استان سمنان

چند خبر کوتاه از استان سمنان

**جریمه های حوزه میراث فرهنگی در سمنان کاهش یافتبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، گفت: در سال۹۶ با تلاش‌های صورت گرفته جرائم حوزه حفاری در میراث فرهنگی استان ۲۰ درصد کاهش یافت.محمدرضا افضلی با اشاره به

**جریمه های حوزه میراث فرهنگی در سمنان کاهش یافت
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، گفت: در سال۹۶ با تلاش‌های صورت گرفته جرائم حوزه حفاری در میراث فرهنگی استان ۲۰ درصد کاهش یافت.
محمدرضا افضلی با اشاره به برنامه‌های حفاظتی از میراث فرهنگی به‌خصوص در حوزه حفاری غیرمجاز، تأکید کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده در سال گذشته جرائم این حوزه ۲۰ درصد کاهش‌یافته است.
وی افزود: افزایش کمی و کیفی طرح‌های نظارتی و بازرسی از اماکن مختلف تاریخی و فرهنگی یکی از مهمترین عوامل کاهش جرائم حوزه میراث فرهنگی در استان سمنان است.
**۹ هزار تن جو برای عشایر سمنان خریداری شد
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، مدیرکل امور عشایری استان سمنان، گفت: باهدف تأمین علوفه موردنیاز در آستانه فصل تابستان، ۹ هزار تن جو برای مصرف عشایر خریداری و انبارشده است.
سید حمیدرضا حسینی با اشاره به تأمین علوفه موردنیاز این قشر در آستانه فصل تابستان و خشکسالی، تأکید کرد: برای رفاه عشایر استان ۹ هزار تن جو به قیمت هر کیلوگرم، ۷۶۰ و ۷۹۰ تومان خریداری‌شده است.
وی با بیان این که عشایر نباید نگران تأمین جو علوفه‌ای خود باشند، افزود: این میزان جو، بین ایلات و عشایر دامدار استان سمنان توزیع خواهد شد تا مشکلی برای تغذیه دام‌هایشان وجود نداشته باشد.
**برداشت جو از مزارع سمنان آغاز شد
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به آغاز برداشت جو از سطح یک هزار هکتار مزارع کشاورزی استان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، برداشت این محصول در دهه اول خرداد به اتمام می رسد.
سیدحسن میرعماد افزود: سطح زیر کشت محصول جو در سمنان یک هزار و سه هکتار از مزارع را شامل می‌شود.
وی با بیان این که طبق پیش‌بینی‌ها برداشت محصول جو در سمنان دهه اول خرداد به اتمام خواهد رسید، افزود: در اولین مرحله حدود ۱۰ هکتار از مزارع جو سمنان برداشت شد.
۳۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان کشف‌ شد
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲میلیارد ریال کالای قاچاق کشف ‌شد، گفت: ناجا برای حمایت از کالای ایرانی با هر گونه قاچاق کالا به شدت برخورد می‌کند.
سردار روح‌الامین قاسمی افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در بحث شعار سال و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، ناجا با هر گونه قاچاق کالا به طور جد برخورد می‌کند.
وی بابیان این که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت از کالای ایرانی یک ضرورت است، افزود: قاچاق از جمله مواردی است که به شدت به اقتصاد کشور صدمه وارد کرده و تولید کننده را از تولید باز می دارد بنابراین برای تحقق این گام باید مردم با همکاری پلیس هرگونه قاچاق کالا را گزارش و از خرید این اجناس پرهیز کنند.
فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان این که سال گذشته در مجموع بالغ‌ بر ۱۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق از سوی مأموران نیروی انتظامی استان کشف ‌شد، بیان داشت: کشفیات قاچاق کالا در استان سال گذشته به نسبت سال ۹۵ کاهش ۳۳ درصدی را نشان می دهد.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۶۰۲۶/۷۳۳۹

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد