تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 17:44
کد خبر : 31640

یزد| بخش صنعت کمتر از ۵ درصد منابع آبی یزد را مصرف می‌کند

یزد| بخش صنعت کمتر از ۵ درصد منابع آبی یزد را مصرف می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا علمدار یزدی در پنجمین جشنواره تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر استان و نخستین جشنواره تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان یزد اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی شعاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا علمدار یزدی در پنجمین جشنواره تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر استان و نخستین جشنواره تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان یزد اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی شعاری است که از همان ابتدای طرح اقتصاد مقاومتی از محورهای اصلی بود و امسال به آن تاکید بسیار ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این شعار دنباله شعار سال قبل است بیان کرد: امیدواریم همانطوری که مردم نقش عظیم خود را ایفا می‌کنند، تولیدکنندگان هم با تولید محصولات با کیفیت رقابتی، سهم خود را انجام دهند.

علمداریزدی تصریح کرد: در کنار لزوم توجه خانوارها به خرید کالای ایرانی، ارتقای کیفیت و تعدیل قیمت تمام شده محصولات از مواردی است که توجه تولید کنندگان به آن باید انجام شود.

وی گفت: دولت هم در راستای حمایت از کالای ایرنی، اقدامات گسترده‌ای انجام داده که یکی از مهمترین تلاش‌های دولت در این زمینه، توجه به بهبود شرایط اقتصاد کلان و حل چالش‌ها بوده که هم ریسک را کاهش داده و هم هزینه‌های ناشی از ریسک‌پذیری را کمتر کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: دولت با ایجاد شفافیت و توازن در بودجه کشور، درآمدها و هزینه‌ها را در راستای ثبات اقتصاد کلان و تامین رفاه اجتماعی تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: در مجموعه استان یزد هم دولت تمام تلاش و توان خود را در راستای تسهیل و رفع موانع تولید به کار بسته و امیدواریم  امسال استان یزد به عنوان الگو و پیشرو در اقتصاد مقاومتی شناخته شود.

علمدار یزدی تصریح کرد: در اقتصاد استان یزد، ۴۲ درصد از تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش صنعت و معدن و ۴۴ درصد آن مربط به بخش خدمات است و سایر بخش‌ها تنها ۱۴ درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت در تصمیمات اقتصادی استان مسئله آب است، همانطور که مقام معظم رهبری بیش از یک دهه گذشته در سفر پرخیر و برکت خود به استان یزد مسئله اصلی استان را مسئله آب عنوان کردند باید به نحوه توزیع آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت تنها ۵ درصد از آب استان یزد را مصرف می‌کند خاطرنشان کرد: توسعه صنعت و به سبب آن توسعه خدمات نه تنها موجب افزایش اشتغال و رشد اقتصادی می‌شود، بلکه مصرف آب را به درستی می‌تواند مدیریت کند.

علمدار یزدی با تاکید بر ضرورت توجه به ابعاد مختلف تولید با کیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان تصریح کرد: بدون تردید رعایت حقوق مصرف کننده و امکانات وسیع به مشتری یکی از اساس‌های حمایت از کالای ایرانی و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: از بین ۷۰ بنگاه اقتصادی که ثبت نام کردند با وجودی که تمام بنگاه‌ها قابل تقدیر هستند، به دلیل محدودیتی که در زمینه تعداد تقدیر شوندگان داریم، امشب از ۲۲ بنگاه اقتصادی برتر استان تجلیل می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد