تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 4:24
کد خبر : 31665

مصوبه مجلس؛ اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به بخش تولید/ مجلس برای حمایت از کالای ایرانی آمادگی لازم را دارد

مصوبه مجلس؛ اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به بخش تولید/ مجلس برای حمایت از کالای ایرانی آمادگی لازم را دارد

علی قربانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص نام گذاری سال جدید تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در چند سال گذشته مداوم به بحث اقتصاد تاکید داشته اند زیرا معتقد هستند که مهمترین مسئله

علی قربانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص نام گذاری سال جدید تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در چند سال گذشته مداوم به بحث اقتصاد تاکید داشته اند زیرا معتقد هستند که مهمترین مسئله کشور در کوتاه مدت مسئله اقتصادی است، ایشان به درستی تاکید داشتند که اگر ما می خواهیم در کشور اشتغال، درآمد و ثروت ایجاد شود باید به محصولات داخلی توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: اگرما بخواهیم کالای ایرانی تولید کنیم در مرحله اول باید از تولید ملی حمایت کنیم، درصورتی که تولیدات داخلی رونق بگیرد و همچنین کیفیت محصولات تولیدی نیز بالا برود مردم نیز از خرید محصولات ایرانی استقبال می کنند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی این است که مردم ما به عنوان مصرف کننده خیلی از محصولات خوب ایرانی را که در دنیا منحصر به فرد هستند را نمی شناسند و به دلیل اینکه واردات نیز کار راحت و پرسودی شده است در نتیجه رقابت در این بازار برای کالاهای ایرانی کار سختی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص اقدامات دولت برای حمایت از کالای ایرانی گفت: دولت در درجه اول باید واردات و استفاده از کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند را ممنوع اعلام کند و به بخش تولید یارانه اختصاص دهد همچنین مجلس نیز این آمادگی را دارد که در کنار دولت برای حمایت از کالای ایرانی اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

وی افزود: مجلس مصوبه کرده است که دولت طبق آئین نامه اجرایی تبصره(۱۴) ۵هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به بخش تولید اختصاص دهد.

قربانی ادامه داد: دولت اگر بخواهد اشتغال فراگیری را که برای سال ۹۷وعده آن را داده است محقق کند قطعا راه حل آن این است که تولیدات در کشور مقرون به صرفه باشد که با حمایت از تولید کننده این امر مهم محقق خواهد شد.

این نمانیده مجلس در پاسخ به سوالی که شما در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول ایرانی را خریداری کرده اید؟ گفت: در سال جدید هنوز کالایی خریداری نکردم اما اگر قصد خرید محصولی را داشته باشم اول ترجیح می دهم ایرانی بخرم اگر ایرانی نباشد و مجبورشوم خارجی میخرم.

عضو کمیسون برنامه و بودجه مجلس در خصوص معرفی یک محصول ایرانی خوب به مردم گفت: محصولات کشاورزی ایرانی مثل پسته و زعفران در دنیا درجه یک است در صنایع دستی به خصوص فرش ایرانی نیز در دنیا مطرح هستیم در زمینه فولاد وسیمان در رده کشورهای اول هستیم اما در برخی محصولات نیز متوسط و برخی نیز ضعیف هستیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد