تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 - 6:24
کد خبر : 31314

با افتخار کالای ایرانی را در فروشگاهم عرضه می‌کنم/ برخی «نمی‌توانیم» را به جامعه القا می‌کنند

با افتخار کالای ایرانی را در فروشگاهم عرضه می‌کنم/ برخی «نمی‌توانیم» را به جامعه القا می‌کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، خیابان امام خمینی (ره) قزوین را کسی نیست که نشناسد و یا حداقل برای یک بار هم از آن عبور نکرده باشد؛ خیابانی که یکی از پرترددترین مسیرهای شهر قزوین است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، خیابان امام خمینی (ره) قزوین را کسی نیست که نشناسد و یا حداقل برای یک بار هم از آن عبور نکرده باشد؛ خیابانی که یکی از پرترددترین مسیرهای شهر قزوین است.

بازار قدیمی قزوین، انواع فروشگاه‌های لباس و پوشاک، مراکز عرضه گوشت، مرغ، ماهی و میوه و تره بار و بسیاری از فروشگاه‌های صنعتی و ابزارآلات در مسیر این خیابان قرار گرفته و اگر زمان کوتاهی را در این حوالی قدم بزنیم آهنگ جریان زندگی و رونق کسب و کار را خواهیم شنید.

مردم با شوق و اشتیاق خاصی برای انجام امور روزانه خود مشغول هستند و هر کسی مقصدی را برای انجام کارهایش نشانه رفته است و شاید کمتر زمانی پیش می‌آید که ساعت خلوتی در این خیابان حاکم شود.

در یکی از همین روزهای بهاری در حال عبور از خیابان امام خمینی (ره) هستم، صحنه‌ای جالب بر روی یک فروشگاه محصولات صنعتی نظرم را جلب می‌کند.

جمله‌ای که روی بنر نصب شده بر روی شیشه فروشگاه نوشته شده است را زیر لب زمزمه می‌کنم “با افتخار کالای ایران می‌فروشیم”.

همین صحنه جرقه‌ای می‌شود تا به گفت‌وگویی کوتاه با صاحب فروشگاه بپردازیم؛

آقای حسین ربانی‌ها یکی از کسبه با سابقه قزوین است که در زمینه فروش ابزار صنعتی و ساختمانی فعالیت می‌کند.

در همان لحظه ورود شاهد رفت و آمد مشتری‌ها و شلوغی فروشگاه هستم که اجازه استراحت به دو همکار دیگر آقای ربانی‌ها را نمی‌دهد.

آقای ربانی‌ها می‌گوید: حدود ۴۰ سال است که در این رشته فعالیت دارم و سابقه کارم به سال ۱۳۵۷ برمی‌گردد.

شغلم را با ۲۰ هزار تومان آغاز کردم

وی یادآور می‌شود: شغلم را با ۲۰ هزار تومان آغاز کردم و با توجه به علاقه‌ای که به صنعت داشتم وارد این کار شدم.

این بازاری باسابقه قزوین بیان می‌کند: مدتی بعد از شروع کارم یکی از کارخانه‌داران بزرگ، پیشنهاد نمایندگی فروش محصولات شرکت الکترود را به من داد و من هم پذیرفتم.

وی ادامه می‌دهد: از آن زمان تا به امروز نمایندگی فروش سیم جوش ساختمانی و صنعتی را در فروشگاه خود برعهده داریم.

آقای ربانی‌ها به قفسه‌های فروشگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: حدود ۵۰ درصد از قطعات فروشگاه ما ایرانی هستند و از کیفیت خوبی هم برخوردارند.

این فعال حوزه صنعت تاکید می‌کند: حتی اگر اجناس ایرانی از نظر کیفیت کمی در رتبه پایین قرار داشته باشند باید از کالای ایرانی و تولیدکننده داخلی حمایت کنیم.

علت نصب بنر بر روی درب ورودی فروشگاه که حاوی شعار سال و حمایت از کالای ایرانی است را از آقای ربانی‌‌ها جویا می‌‌شوم و او اینگونه پاسخ می‌دهد: ترویج هر عمل پسندیده‌ای نیاز به فرهنگ سازی دارد و مهمتر از آن باید به یک هدف مهم اعتقاد داشت تا بتوانیم در رسیدن به آن موفق شویم.

بسیاری از اجناس خارجی به پای کیفیت کالاهای ایرانی نمی‌رسد

وی توضیح می‌دهد: امسال به عنوان ” حمایت از کالای ایرانی” نامگذاری شده است و هر کدام از ما به عنوان یک ایرانی موظف به حمایت از تولیدات داخلی هستیم تا بازار کشور به انحصار بیگانگان درنیاید.

آقای ربانی‌ها اضافه می‌کند: من به عنوان یک فعال در حوزه صنعت و بازار سعی می‌کنم برای تحقق این هدف بزرگ تلاش کنم و نصب این بنر تنها گوشه‌ای از وظایف ما است.

وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی باید در جامعه نهادینه شود، می‌گوید: مردم و مسئولین باید بدانند که حمایت از کالای ایرانی مساوی است با رونق اقتصاد کشور و موجب تقویت صنعت‌گران، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان داخلی می‌شود که در نهایت اشتغال و رفع بیکاری را برای جوانان ما به دنبال دارد.

این فعال حوزه صنعت ادامه می‌دهد: ما باید ایرانی بودن خود را ثابت کنیم و با افتخار اعلام می‌داریم که در فروشگاه خود کالای ایرانی عرضه می‌کنیم؛ همه ما باید شرایط منطقه و تهدیدات دشمنان را در نظر بگیریم و اجازه ندهیم که بازارهای ما توسط بیگانگان قبضه شود.

آقای ربانی‌ها تصریح می‌کند: ما نباید دست از فعالیت برداریم و باید با امید و تلاش از این سختی‌ها سربلند بیرون بیاییم.

میزان رضایت مشتری‌ها از اجناس ایرانی فروشگاه را می‌پرسم و او در جواب می‌گوید: مشتری‌ها به طور کامل از تولیدات داخلی رضایت دارند و حتی بسیاری از اجناس خارجی که در فروشگاه داریم به پای کیفیت کالاهای ایرانی نمی‌رسد.

متاسفانه نظارت خوبی بر تولیدات داخلی وجود ندارد

وی خاطرنشان می‌کند: مردم حق دارند که در ازای پرداخت هزینه کالایی با کیفیت دریافت کنند و این وظیفه سنگین بر عهده کارخانه‌ها و تولیدکنندگان داخلی است تا دقت بیشتری در تولید محصولات داشته باشند.

این بازاری باسابقه قزوین ادامه می‌دهد: همچنین تولیدکنندگان ما باید در قیمت‌گذاری محصولات هم جانب انصاف را رعایت کنند تا مردم قدرت خرید داشته باشند.

آقای ربانی‌ها تاکید می‌کند: امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است این وظایف را برای همه دوچندان می‌کند.

وی یادآور می‌شود: متاسفانه نظارت خوبی بر تولیدات داخلی وجود ندارد که امیدواریم در سال جدید شریط بهتر شود.

این فعال حوزه صنعت ابراز می‌کند: بسیاری از کالاهای خارجی قابلیت رقابت با کالای ایرانی را ندارند؛ برای مثال الکترود چدن ایرانی با وجود قیمت بالا اما فروش بیشتری در مقایسه با مشابه خارجی دارد.

وی بیان می‌کند: متاسفانه این به یک عادت تبدیل شده است که “کالای ایرانی خوب نیست” و یا “ایرانی نمی‌تواند” و ما باید این تفکر غلط را بشکنیم و توانمندی‌های کشور خود ایمان داشته باشیم.

آقای ربانی‌ها تصریح می‌کند: خوشبختانه امروز ایران در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده و شاهد پیشرفت‌های روزافزون هستیم که حاصل تکیه به نیروی داخلی و جوانانمان است.

مسئولین باید اقدامات جدی در جلوگیری از قاچاق داشته باشند

این بازاری باسابقه قزوین ابراز می‌کند: امروز جوانان ما گرفتار بیکاری هستند و همین امر زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که حمایت از کالای ایرانی می‌تواند زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کند.

وی ادامه می‌دهد: همه ما باید آگاه باشیم که امروز درگیر جنگ نرم و شبیخون فرهنگی هستیم که آثار بدتری از جنگ سخت در پی دارد.

آقای ربانی‌ها تاکید می‌کند: مردم همیشه جلوتر از مسئولین بوده و همیشه در صحنه هستند؛ مسئولین هم باید تلاش بیشتری در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی داشته باشند و نظارت‌ها را برای داشتن محصولات سالم و باکیفیت بالا ببرند تا مردم هم راضی باشند.

این فعال حوزه صنعت ادامه می‌دهد: قاچاق کالا هم از دیگر معضلات جامعه ما است که نباید از آن غافل شد و مسئولین باید اقدامات جدی در این حوزه داشته باشند.

آقای ربانی‌ها در پایان رمز داشتن یک کسب و کار موفق را در تقوا و اخلاق می‌داند و می‌گوید:  یک کاسب باید با نشاط باشد و با خوش‌رویی با مردم رفتار کند و سود عادلانه داشته باشد آن وقت است که درآمد او با خیر و برکت خواهد بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد