تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 4:43
کد خبر : 31004

اصفهان| قاچاق کالا کشور را نابود کرده است

اصفهان| قاچاق کالا کشور را نابود کرده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه مشکلات بسیاری بر سر راه صادرکنندگان وجود دارد که آن‌ها را با سختی‌های فراوانی روبه‌رو کرده است، اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه مشکلات بسیاری بر سر راه صادرکنندگان وجود دارد که آن‌ها را با سختی‌های فراوانی روبه‌رو کرده است، اظهار داشت: با این وجود صادرکنندگان تلاش می‌کنند تا تحریم و فشارها بر اقتصاد اثر نگذارد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ما باید روزی را برای کشور تصور کنیم که چاه‌های نفتی بسته و تکیه بر صادرات غیرنفتی داشته باشیم، افزود: ابتدای سال ۹۶ که رهبر معظم انقلاب فرمودند با وجود تولید کالا در ایران، واردات حرام شرعی است اما متأسفانه واردات نسبت به سال ۹۵ بیشتر و صادرات کمتر شده است چون چراهایی بر سر راه صادرکنندگان وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: کشور ترکیه برای اینکه اشتغال و تولید را در بحث نساجی حفظ کرده و به بازار جهانی عرضه کند مکان‌هایی را در اختیار نمایندگی‌های خود در ایران قرار داده و عنوان کرده ۷۵ درصد هزینه این دفاتر را به تولیدکنندگان پرداخت می‌کند این در حالی است که نساج داخل کشور ما با سختی‌های فراوانی روبه‌رو است.

وی گفت: از زمان دولت‌های نهم و دهم دائماً وعده جوایز صادراتی را به صادرکنندگان دادیم اما شاهد هستیم که نه تنها این جوایز به صادرکنندگان تعلق نگرفت بلکه جلوی راه آن‌ها سنگ‌اندازی کردیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه با وضعیت اقتصادی موجود نمی‌توان راه به جایی برد، بیان کرد: قاچاق کالا کشور را نابود کرده است، در حالی که بهترین سنگ در ایران است اما سنگ قبر از چین وارد و مقدار زیادی قاچاق بدون پرداخت گمرکی و مالیات تکلیفی وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در کشورهایی که اقتصاد با مشکل و رکود روبه‌رو شود بسته حمایتی در اختیار صنعت‌گران قرار می‌دهند ولی در اصفهان فشارها بر روی صنعت‌گران صد برابر دیگر استان‌ها و کشورها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند واردات حرام شرعی است پس با اضافه کردن تعرفه‌ها نمی‌توان جلوی واردات را گرفت بلکه باید دست هر واردکننده اعم از مسئول و غیر مسئول در زمینه واردات کالا قطع شود.

وی بیان کرد: چرا تنها یک نفر در کشور می‌تواند گندم وارد کند مگر بقیه مشکل دارند؟ چون یک سری مسائل پشت پرده است تنها یک نفر می‌تواند گندم وارد کند؟ اگر بخواهیم تولید رونق بگیرد باید واردات را ممنوع کنیم و اجازه ندهیم هچ‌کس واردات انجام دهد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه مجلس در بعد نظارتی بسیار ضعیف است اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به کارخانه تولید قانون تبدیل شده است، در حال حاضر قانون رفع موانع تولید که رئیس جمهور چند سال گذشته به مجلس ارائه کرده در سال ۹۳ به تصویب رسیده پس چرا ماده ۲۰ و ۱۶ این قانون پس از گذشت ۴ سال هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور ما این است که سیاست زده‌ایم و با تغییر دولت‌ها می‌خواهیم از صفر تا صد مدیران را تغییر دهیم تنها به این دلیل که با سیاست آن دولت همخوانی ندارند، چرا باید به دلیل عقاید سیاسی تعداد زیادی از نخبگان را به جرم اینکه سابقه اجرایی ندارند به کار نگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شاهد رونق در بخش صادرات باشیم باید بازاریابی و بسته‌بندی خوب داشته باشیم، اضافه کرد: متأسفانه برخی مواقع کالا و تولیدات را به صورت فله‌ای در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهیم و آن‌ها هم با قیمت بالا اما با برند خود محصول را به فروش می‌رسانند.

دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در ادامه اظهار داشت: معتقدم بخشی از صندلی‌های دولتی را باید به بخش خصوصی واگذار کرد، دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند هر کار هم بکنیم نمی‌توان تنها با تکیه بر دولت اشتغال ایجاد کرد.

محمدعلی شجاعی گفت: گره کار جای دیگری است باید بدانیم ایجاد اشتغال کار دیگری بوده که ما به اشتباه این کار را به دست گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نسخه درمان کشورها است، بیان کرد: بخش خصوصی سازوکار را به گونه‌ای تبدیل می‌کند که انگیزه کسب درآمد به وجود بیاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا حداکثر ظرفیت را از صادرکنندگان ببریم، جمع صادرکنندگان نمونه شخصیت بالا بردن استان و تأثیرگذاری بر اقتصاد کشور را دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد