تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 6:12
کد خبر : 30487

کم‌کاری در تولید محتوای متناسب با «فرهنگ مصرف کالای ملی»/ «بیلبوردهای زیبا» شعار سال را محقق نمی‌کند

کم‌کاری در تولید محتوای متناسب با «فرهنگ مصرف کالای ملی»/ «بیلبوردهای زیبا» شعار سال را محقق نمی‌کند

مجید سرسنگی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که چرا در زمینه فرهنگ استفاده از تولید داخل عناوین مشخص برای تولید محتوا در جشنواره کتاب سال ارائه نشده است، اظهارداشت: به نظرم تمام عناوین و محتوایی که در جشنواره ملی کتاب

مجید سرسنگی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که چرا در زمینه فرهنگ استفاده از تولید داخل عناوین مشخص برای تولید محتوا در جشنواره کتاب سال ارائه نشده است، اظهارداشت: به نظرم تمام عناوین و محتوایی که در جشنواره ملی کتاب سال راه یافته‌اند، در راستای شعار سال است و بهتر است به دانشجویان فضای کلی و سرچشمه را توصیف کنیم تا محتوای متناسب با فرهنگ سازی استفاده از تولید داخل ارائه کنند. 

وی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری نه با بیلبوردهای زیبا بلکه باید در عمل مصداق پیدا کند، گفت: ایشان در نشست‌های اخیر هم به این موضوع اشاره داشتند که برخی نکات و توصیه‌ها توسط مسئولان به غلط اجرا می‌شود.

سرسنگی معتقد است که فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید با اندیشه ایرانی در کشورمان گره بخورد و باید در دانشگاه‌ها سعی کنیم که خودباوری و حس تعلق خاطر در دانشجویان ایجاد شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در طول تاریخ موفقیت‌های ایرانی‌ها زمانی بوده که به خود باوری دست پیدا کرده‌اند، گفت: هر زمان مردم ما به شعارهای دشمنان بی‌تفاوت بوده و با اراده قوی عمل کرده‌اند موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده‌اند.

وی افزود: قطعاً در بخش‌های اقتصادی هم چنین موضوعی مصداق دارد و ابهت پوشالی دشمن نباید ایرانی‌ها را از مسیر اصلی که همان خود باوری است و تعلق خاطر است گمراه کند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه ما در دانشگاه در حوزه تولید فکر و اندیشه کار می‌کنیم، گفت: زمانی می‌توان مصرف کالای ایرانی را دنبال کرد که در آن خودباوری ایجاد شود و این موضوع در ایجاد انگیزه میان دانشجویان برای عشق به ایران اسلامی پیگیری می‌شود.

وی با ذکر مثالی از لزوم حمایت از شعار سال «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: در این راستا تولیدات و صنایع دستی دانشجویان در فروشگاه‌هایی که ایجاد خواهیم کرد عرضه خواهند شد تا برای استفاده از کالای ایرانی و ترویج آن، ترغیب شوند، اما از این مهم‌تر ایجاد تعلق خاطر و عشق به کشور در میان دانش‌آموختگان است.

* کم‌کاری در تولید محتوای فرهنگی استفاده از تولیدات ملی

سرسنگی در پاسخ به این سوال که چه میزان از تولیدات و محتواهای علمی دانشگاه در راستای فرهنگ استفاده از تولید داخل است، خاطرنشان کرد: در این موضوع کم‌کاری شده است علاوه بر این اغلب مردم یک ذهنیت منفی نسبت به کالای داخل دارند که کارآفرینان و تولیدکنندگان را با چالش جدی مواجه می‌کند و ما باید به دنبال ایجاد زمینه‌های فرهنگی برای ایجاد انگیزه در استفاده از تولید داخل باشیم چرا که مزیت‌های بسیاری در این امر نهفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که تمام زیرساخت‌های کشور به نفع تبلیغ کالاهای خارجی فراهم است، نمی‌توان انتظار داشت که در میان خانواده‌های ایرانی کالاهای تولید دست کارگران ایرانی جایگاهی پیدا کند.

انتهای پیام/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد