تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 7:12
کد خبر : 30397

نمایندگان مجلس به ضرر کارگران فعالیت می‌کنند/ حمایت نکردن عموم از کالای ایرانی دلیل اصلی گسترش بیکاری است

نمایندگان مجلس به ضرر کارگران فعالیت می‌کنند/ حمایت نکردن عموم از کالای ایرانی دلیل اصلی گسترش بیکاری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا اسلام صادقی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به تصمیمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت، گفت: اعضای خانه ملت به عنوان نمایندگان مردم با تصمیماتی به ضرر کارگران اتخاذ می

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا اسلام صادقی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به تصمیمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت، گفت: اعضای خانه ملت به عنوان نمایندگان مردم با تصمیماتی به ضرر کارگران اتخاذ می کنند که این اقدام انان جای تاسف دارد.

وی، با تاکید بر اینکه حقوق کارگران در مجلس شورای اسلامی نادیده گرفته می شود، ادامه داد: این اقدام تاسف بار نمایندگان مردم اتحاد و انسجام کارگران را در پی داشت تا جهت حل مشکلات کارگری خود دست به عمل شده و اقدام کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی و مسئول هماهنگی تشکل های کارگری استان، با اشاره به قطع حق درمان جامعه کارگری اظهار کرد: در هفته کارگر امسال کارگران با انتقاد از دولت نسبت به قطع شدن حق درمانی خود این هفته را گرامی خواهند داشت.

وی، با اشاره به اینکه کارگران به تجلیل های روز کارگر نیازی ندارند، ابراز داشت: گرچه از کارگران تجلیل خواهد شد اما آنان به دنبال فروش محصولات کارخانه متبوع و رسیدن به حق خود هستند و کاری با امور اضافی ندارند.

صادقی، با اشاره به اینکه درگذشته اقتصادکشورو جامعه کارگری از سوء مدیریت‌ها لطمه می‌خوردو مدیریت مسئولان جای تاسف دارد، تصریح کرد: عدم وجود نقدینگی مشکل اصلی کارفرما ها و کارگران است باید از سرمایه گذاری در زمینه های دیگر جلوکیری شود و زمینه های اقتصادی اهم توجه مسئولان باشد.

وی، عدم حمایت از کالای ایرانی را ظلم واضحی به جامعه کارگری عنوان کرد، و افزود: همانگونه که کشورهای دیگر از محصولات تولیدی ایران استفاده نمی کنند ملت ایران نیز باید در راستای فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی و دوری از کالای خارجی کوشش کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی و مسئول هماهنگی تشکل های کارگری استان، با اشاره به بالا بودن میزان بیکاری در جامعه، تصریح کرد: مسبب اصلی بیکاری در جامعه خود مردم هستند چراکه حمایت قابل توجهی از کالای ایرانی ندارند.

وی، پیشرفت، رونق اقتصادی و رفع بیکاری در کشور را در گرو کوشش و پیش قدم بودن مردم دانست، و گفت: با حمایت از کالای ایرانی می توان موجبات فروش بیشتر محصولات کارخانجات را فراهم کرده و موجب افزایش اشتغال و رفع بیکاری شویم.

صادقی، خاطر نشان کرد: راهپیکایی آرام و به دوراز خشونت حق طبق قانون از حقوق کارگران محسوب می شود بنابراین کارگران با این راهپیمایی به صورتی مسالمت آمیز مشکلات خود را به مسئولان خواهند گفت.

وی، افزود: خانه کارگراستان ۶۷ هزار عضو فعال دارد که ۲۰ درصد این کارگران را کارگران صنفی و بقیه را کارگران بخش‌های تولید، صنعت و خدمات شامل می‌شوند که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و در آذربایجان‌غربی در دو شهرستان ارومیه و خوی خانه کارگری وجود دارد.

انتهی پیام/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد