تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 13:21
کد خبر : 18239

کمبود شدید مشاور در مدارس بروجرد/وجود تنها ۶۰ مشاور برای مدارس

کمبود شدید مشاور در مدارس بروجرد/وجود تنها ۶۰ مشاور برای مدارس

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد راهنمایی و مشاوره یکی از نیازهای دانش آموزان است، مشاوره تحصیلی و دیگر مشاوره ها یکی از ضروریات امروز دانش آموزان است تا بتوانند از این طریق بخشی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد راهنمایی و مشاوره یکی از نیازهای دانش آموزان است، مشاوره تحصیلی و دیگر مشاوره ها یکی از ضروریات امروز دانش آموزان است تا بتوانند از این طریق بخشی از مشکلات را کاهش دهند.

 

وجو مشاورینی متخصص و مجرب می تواند زمینه ای را برای رفع مشکلات دانش آموزان و کمک رسانی به آنها برای تحصیل و انتخاب رشته باشد و این مشاوران باید با دقت و حوصله پای صحبت دانش آموزانی بنشینند که مشکلات آنها را آزار می دهد.

 

اما کمبود مشاور در مدارس یکی از مهمترین معظلاتی است که دانش آموزان از این کمبود رنج می برند و برای بیان مشکلات و راه کارها دچار سردرگمی می شوند و تا کنون این مشکل برطرف نشده است.

Image result for ‫نیاز دانش ؟اموزان به مشاوره‬‎

این در حالیست که مقاطع ابتدایی از وجود مشاور محروم هستند و تنها مشاور در مدارس مقطع متوسطه اول و دوم وجود دارد در حالی که دانش آموزان ابتدایی نیاز بیشتری به مشاور دارند.

 

در همین راستا جلسه ای در فرمانداری با مشاورین مدرسه برگزار شد تا از مشکلات و  کمبودها صحبت کنند.

 

"فرزانه کردی" یکی از فرهنگیان بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد در مجموع ۶۰ مشاور فعالیت دارند که از این تعداد ۴۰ نفر نیروی خانم و ۲۰ نفر نیروی آقا هستند که در مدارس مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به کار هستند.

 

وی کمبود مشاور در مدارس را یک مشکل برشمرد و افزود: در شهرستان بروجرد با توجه به تعداد مدارس و دانش آموزان ۳۰ نفر نیروی مشاور نیاز داریم تا بتوانیم خدماتی را به دانش آموزان ارائه دهیم.

 

به گفته وی بسیاری از دانش آموزان برای انتخاب رشته با مشکل مواجه شده و نیازمند مشاوره هستند اما کمبود مشاور این دانش آموزان را با مشکل مواجه می کند البته مشاورین مدرسه علاوه بر انتخاب رشته تحصیلی در راستای کارهای تربیتی و ارائه مشاوره به دانش آموزان فعالیت دارند.

 

پارسا یکی دیگر از مشاوران مدرسه افزود: در کنترل آآسیب ها آموزش و پروش به تنهایی نمی تواند در این مسیر موفق باشد و نیاز است مابقی ارگانها تلاش کنند.

Image result for ‫منزوی بودن دانش اموزان‬‎

وی اضافه کرد: متاسفانه آثار طلاق عاطفی بر روحیه افراد اثر بسیار بدی را به جا می گذارد و امار بالای طلاق و فرزندانی که در این میان از پدر و یا مادر جدا می شوند در معرض آسیب هایی زیادی قرار می گیرند.

 

گودرزی یکی دیگر از فرهنگیان بروجرد افزود: فرزندان طلاق عاطفی روز به روز بیمارتر می شوند و گاهی این دانش اموزان در این مشکلات خانواده نیاز به دریافت مشاوره دارند که کمبود مشاور در مدارس یک تهدید است چرا که برخی از دانش اموزان در زمان مواجه شدن با این مشکلات جایی را ندارند که مشاوره دریافت کنند.

 

به گفته وی نیاز است مشاوران تخصصی در مقطع ابتدایی وجود داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند به خوبی ارتباط با مشاور برقرار کنند.

Image result for ‫کمبود مشاور در مدارس‬‎

در ادامه "علی کورانی فر"فرماندار بروجرد گفت: اقدامات تیمی می تواند موفقیت را به دنبال داشته باشد چرا که در تفکر سیستمی برای هر کسی وظیفه ای تعریف شده است.

 

وی اضافه کرد: کیفییت بخشی به فرآیند آموزش و تعمیق یادگیری باید اولویت اصلی همه مدیران باشد و نیاز است مشاوران در مدارس حضور داشته باشند چرا که مشاور با برقراری ارتباط با دانش آموزان می توانند در صدد رفع مشکلات آن اقدام کند.

 

به گفته وی تصویری واقع بینانه و مثبت از مشاور در مدرسه نیاز است ارائه شود به طوری که مشاوره استفاده از عقل و رای دیگران است و مشاوران باید با مهربانی و اخلاق البته بدون عصانیت بتوانند راهکارها و مشاوره لازم را ارائه دهند.

 

کورانی فر اظهار داشت: تخصص مشاور و تسلط در مسائل تربیتی و تحصیلی ضروری است تا بتواند پاسخ قانع کننده ای را ارائه دهد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد