پیوند قرآن و نماز با دانشآموزان مهمترین راه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به ضرورت پرداختن به شیوه و راهبردهای تربیتی قرآنی در آموزش و پرورش، و گفت: امروز دفاع از ارزشهای اسلام و قرآن کاری بسیار سخت و دشوار است که نیاز به برنامهریزی ویژهای دارد؛ لذا باید استراتژی
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به ضرورت پرداختن به شیوه و راهبردهای تربیتی قرآنی در آموزش و پرورش، و گفت: امروز دفاع از ارزشهای اسلام و قرآن کاری بسیار سخت و دشوار است که نیاز به برنامهریزی ویژهای دارد؛ لذا باید استراتژی و رویکردمان را در این حوزه تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه تمامی راهبردهای تربیتی در قرآن کریم آمده است، افزود: یکی از اصلیترین راهبردهای تربیتی جوانان و نوجوانان، قرائت قرآن و توسل جستن به خود آن است؛ اگر امروز مشکلات در حوزه تربیتی فراوان است به دلیل دور شدن از مبانی و مفاهیم قران کریم است. بر این اساس آموزش و پرورش باید به مبانی و مفاهیم قرآنی توجه بیشتری داشته باشد و از قرآن در مسیر صحیح تربیت یاری بگیرد.
راه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آسیبهای تربیتی موجود در جامعه به خبرنگار ایکنا، گفت: مهمترین راه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه فعلی پیوند دادن دانشآموزان با قرآن، عترت و نماز است. اگر این مسائل به درستی تبیین شود دانشآموز خودکنترل شده و خدا را حاضر و ناظر برخود دیدن و رعایت اخلاق الهی بهترین وسیله برای جلوگیری از آسیب دیدن و است؛ اگر این مسئله رعایت نشود، سایر مسائل هم اثربخش نخواهند بود.
کاظمی با تاکید بر اینکه قرآن، عترت و نماز در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید محور قرار گیرد و اولویت فعالیتهای ما باشد، تصریح کرد: متاسفانه امروز بخشی از فعالیتهای فرهنگی و پرورشی از قالب مدرسه بیرون آمده و به صورت فردی و نخبهپروری تبدیل شده است؛ این مسئله را باید تغییر دهیم و فعالیتها را به مدرسه و دانشآموزان برگردانیم. به همین جهت باید به شکلی رفتار کنیم که تمامی این فعالیتها شامل حال همه دانشآموزان شود.
وی گفت: امروز اگر برخی از دانشآموز و یا حتی برخی معلم به نماز و قرآن اهمیت نمیدهد به دلیل عدم معرفت و شنخات نسبت به اقامه نماز و مبانی قرآنی ندارد؛ لذا لازم است ظرفیتی را ایجاد کنیم تا از خود معلمان و دانشآموزان در فعالیتهای دینی، فرهنگی و پرورشی ازجمله تبیین مبانی قرآنی و اقامه نماز استفاده کنیم. البته در این زمینه آموزش و پرورش یکی از دستگاههای موفق قرآنی بوده، اما این فعالیتها کافی نیست. فعالیتهای اثربخش قرآنی در کف مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اولویت اول ما در این حوزه توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز است و بر این اساس به دنبال توسعه فعالیتهای مهارتمحور و اخلاقمحور هستیم. باید جریانهای قرآنی را در سطح کشور ایجاد کنیم چرا که ما میتوانیم در سختترین شرایط کارهای اثربخشی انجام دهیم و لذا به دنبال فعالیتهای اثربخش قرآنی در کف مدارس هستیم. فعالیتهای کمفایده و تشریفاتی را کم میکنیم و به فعالیتهای اثربخش، بهای بیشتری خواهیم داد. انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰