تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 6:40
کد خبر : 29915

گسترده شدن حمایت از کالای ایرانی در حوزه صنایع فرهنگی

گسترده شدن حمایت از کالای ایرانی در حوزه صنایع فرهنگی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، نیکنام حسینی پور اظهار کرد: کاشان به عنوان شهری با ظرفیت‌های فرهنگی فراوان است که بزرگانی چون سهراب سپهری، غیاث الدین جمشید کاشانی، ملا احمد نراقی  و بابا افضل شاهد بر آن است. مدیرعامل خانه کتاب افزود: شهرستان کاشان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، نیکنام حسینی پور اظهار کرد: کاشان به عنوان شهری با ظرفیت‌های فرهنگی فراوان است که بزرگانی چون سهراب سپهری، غیاث الدین جمشید کاشانی، ملا احمد نراقی  و بابا افضل شاهد بر آن است.

مدیرعامل خانه کتاب افزود: شهرستان کاشان با وجود ۲۵ ناشر بالاتر از برخی استان ها است به طوری که در سال های پس از انقلاب اسلامی، از مجموع ۱۶۰۰ عنوان کتاب منتشر شده حدود ۹۴ درصد آن کتاب های تالیفی بوده است.

وی در مورد انتخاب کاشان برای پایتخت شدن کتاب ایران، گفت: کاشان برای مشارکت نهادهای دولتی، موسسه های فرهنگی و نهادهای مردمی، طرح های خوبی داشت که امیدواریم، ادامه پیدا کند.

حسینی پور تصریح کرد: شهرداری‌ها با تامین زیر ساخت ها و اصلاح قوانین در جهت حمایت از ناشران و کتابفروشی ها می توانند به تقویت کتابفروشی ها و رونق آنها کمک کنند و با هدف حمایت از کتابفروشان، در سال جدید، فروش کتاب در سایت خانه کتاب تعطیل شده و در حال اصلاح برخی آیین‌ نامه‌ها است .

وی با اشاره به طرح عیدانه، تاکید کرد: در طرح های بعدی برای حمایت از ترویج نشر کتاب، تخصیص یارانه ها بر اساس سرانه جمعیت هر استان خواهد بود و یارانه های استفاده نشده قابلیت استفاده در طرح های بعدی را خواهند داشت تا یارانه ها باید بیشتر به مناطق کم‌برخوردار اختصاص یابد.

مدیرعامل خانه کتاب گفت:  برنامه های برخی از کتابفروشی‌ها برای برگزاری فعالیت های فرهنگی مثل جشن رونمایی، نقد و امضای کتاب باعث رونق فروش کتاب خواهد شد و ترویج و توسعه کتابخوانی از جمله وظایف خانه کتاب است.

وی گفت: شهرستان کاشان با ۶ کتابفروشی در طرح عیدانه شرکت کرد که با مراجعه ۱۵۰۰ نفر، رقمی معادل ۸۰۰ میلیون ریال فروش داشتند و توانستند ۱۸۰ میلیون ریال یارانه جذب کنند.

حسینی پور تاکید کرد: کاشان علاوه بر ظرفیت فرهنگی، از ظرفیت صنعتی نیز برخوردار است و خانه کتاب آماده است که طرح عیدانه اختصاصی برای این شهرستان در سال پایتخت کتاب اجرا کند.

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا؛ آیین پایانی طرح عیدانه کتاب همراه با جشن آغاز  فعالیت کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران در باغ جهانی فین کاشان برگزار شد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد