تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1400 - 10:15
کد خبر : 107098

فعالیت مردمی در ماه مبارک رمضان/ مواسات کوچک و بزرگ نمی‌شناسد

فعالیت مردمی در ماه مبارک رمضان/ مواسات کوچک و بزرگ نمی‌شناسد

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: با شیوع موج چهارم کرونا، باری دیگر بسیاری از کسبه تعطیل شده و مشکلات اقتصادی و معیشتی افزوده شده است. از این رو گروه‌های مختلف جهادی در قالب رزمایش مواسات اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی کرده و آن را در محله‌های خود توزیع می‌کنند. پایگاه‌های بسیج محلات که همواره جزو محل‌های

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: با شیوع موج چهارم کرونا، باری دیگر بسیاری از کسبه تعطیل شده و مشکلات اقتصادی و معیشتی افزوده شده است. از این رو گروه‌های مختلف جهادی در قالب رزمایش مواسات اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی کرده و آن را در محله‌های خود توزیع می‌کنند.

پایگاه‌های بسیج محلات که همواره جزو محل‌های رجوع مردم و جوانان فعال بوده است در این زمینه نقش اساسی داشته و سعی دارند محوریت کار را در دست بگیرند؛ از این رو طی ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی، هر چند به تعداد اندک را تهیه و به نیازمندان می‌رسانند.

علاوه بر رزمایش‌های بزرگ که در آن هزاران بسته معیشتی توزیع می‌شود، نباید از گروه‌های کوچک مردمی که اقدام به این کار خیر کرده‌اند گذشت. گروه‌هایی که به اندازه توان خود بسته‌های معیشتی برای نیازمندان تهیه می‌کنند تا نشان دهند رزمایش مواسات صرفاً مربوط به چند نهاد و ارگان بزرگ نبوده و تک تک افراد در آن نقش دارند.

پایگاه بسیج دولت کوچک محله خود است

مهدی عطایی، فرمانده حوزه بسیج سیدالشهدا بجنورد در این خصوص به خبرنگار مهر اظهار کرد: هر یک از پایگاه‌های مقاومت بسیج در سرتاسر شهرستان بجنورد به مثابه یک دولت کوچک بوده و فرماندهان این پایگاه‌های مقاومت بسیج باید محله را به سمت آرامش و امنیت هدایت و راهنمایی نماید.

وی از توزیع ۳۰ بسته مواد غذایی توسط پایگاه مقاومت بسیج حضرت حجت (عج) خبر داد و افزود: ۴۰ وعده غذای گرم نیز بین نیازمندان توزیع شد.

رضا محمدی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت قاسم (ع) سپاه بجنورد نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون این حوزه مقاومت بسیج با همکاری هیئت عشاق سیدالشهدا (ع) منطقه جوادیه و کمک خیرین توانست ۱۸۰ بسته مواد غذایی به ارزش تقریبی هر بسته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال را تهیه و در ۴ مرحله به نیازمندان برساند.

وی از توزیع این بسته‌ها در منطقه جوادیه بجنورد خبر داد و افزود: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، مرغ، چای، سویا، ماکارونی و… بود.

محمدی تاکید کرد: بسیج همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود و با همدلی و کمک‌های مومنانه مردم عزیز می‌توانیم مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی آن را حل کنیم.

این فعال اجتماعی بیان داشت: همچنین در ماه مبارک رمضان تاکنون هزار و ۵۰۰ قرص نان و هزار و ۳۰۰ وعده غذای گرم توزیع شده است.

بسته‌های معیشتی که به دست نیازمندان رسید

حجت الاسلام اسماعیل شاددل، مدیر گروه جهادی جوانان مسجد شهدا نیز به مهر گفت: پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) مسجد شهدا شهرک شاهد از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا گروه جهادی جوانان مسجد شهدا را تشکیل داده و خدمات برجسته ای ارائه داده است.

وی افزود: این تیم در ماه مبارک رمضان توانست ۲۰ بسته معیشتی تهیه و به نیازمندان محل ارائه دهد.

حجت الاسلام شاددل بیان داشت: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۲۲۶۹۷۱۸۵۲ ارسال کنند؛ همچنین در صورتی که قصد کمک غیر نقدی دارند باید به پایگاه بسیج مراجعه کنند.

مسئول پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر نیز که در محله شهرک امام خمینی بجنورد مستقر است اظهار کرد: فعالان این پایگاه توانستند ۱۰ بسته معیشتی تهیه و به خانواده‌های نیازمند منطقه تقدیم کنند.

وی افزود: روغن، برنج، خرما، چای، پنیر، ماکارونی، عدس، رب گوجه فرهنگی و یک عدد مرغ محتویات این بسته‌ها را شامل می‌شد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی در انتها از خیران خواست تا کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به این پایگاه تحویل دهند.

روحیه ایثار، کمک به هم نوع و خدمت رسانی به محرومان به وضوح در این اقدامات دیده می‌شود؛ اقداماتی که نظیر آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت اما در محله‌های کوچک شهرهای کوچک کشور دیده می‌شود. این روحیه در ماه مبارک رمضان قوت دیگری گرفته است و حال تمام مردم دست در دست هم برای رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد