تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 4:17
کد خبر : 29686

برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بندرلنگه

برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بندرلنگه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، آیت الله سیدمحمدجواد رکنی امام جمعه شهرستان و رئیس شورا بیان داشت: مزین شدن سال جدید به سال حمایت از کالای ایرانی دربرگیرنده این است که زیرساخت هایی شکل بگیرد تا زمینه آن فراهم شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، آیت الله سیدمحمدجواد رکنی امام جمعه شهرستان و رئیس شورا بیان داشت:

مزین شدن سال جدید به سال حمایت از کالای ایرانی دربرگیرنده این است که زیرساخت هایی شکل بگیرد تا زمینه آن فراهم شود. و این مستلزم یک حرکت تدریجی است همان طوری که احکام اسلامی هم تدریجی بود. پس فرهنگ سازی یک جریان نیاز به زمان دارد. و درحمایت از کالای داخلی نیاز به زیر ساخت و فرهنگ سازی دارد.

وی افزود: مشکلات بوجود آمده که باعث تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و بیکاری کارکنان آن واحد شده مختص دولت خاصی نیست از قدیم بوده. متاسفانه در طی ۲۰ الی ۳۰ سال گذشته توجهی از سوی مسئولان به زیر ساخت های تولید نشده و از تولید کنندگان هم حمایت آنچنانی شاهد نبوده ایم. و کارشناسی مثل دیگر کشورها در بحث بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی انجام نشده است.

 امام جمعه بندرلنگه اضافه کرد : باید فکر اساسی در رابطه با مناطق آزاد کرد و از ورود بی رویه کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند جلوگیری بعمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین رکنی بیان داشت: ما وظیفه داریم برای تغییر ذائقه مردم در استفاده از کالای داخلی راهکار بدهیم و فرهنگ سازی را از خودمان و خانواده شروع بکنیم و آموزش و پرورش در این زمینه نقش بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: ادارات ما باید ملزم به خرید کالای داخلی بشوند. در تبلیغات میدانی همه مسئولان مشارکت داشته باشند. چرا که شاهد هستیم برخی از تولیدات داخلی ما با کیفیت تر از نوع خارجیش می باشد اما تبلیغات کالاهای خارجی بیشتر است.

وی افزود : این دولت است که با کارشناسی و نظارت بیشتر و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تولیدکنندگان با بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی به مرور زمان مردم را برای خرید و استفاده از کالای داخلی ترغیب کنند. و مهمترین این که جلوی کالای خارجی که مشابه داخلی دارند گرفته شود.

در این جلسه حسین محسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در رابطه با شعار سال حمایت از کالای ایرانی و تاکید بر محقق شدن شعار به صورت عملی توسط مسئولین سه پیشنهاد ارائه کرد. ۱: برگزاری همایش برای بازاریان و کاسبان در توجیه عرضه محصولات داخلی توسط اداره صنعت و معدن و تجارت ، اتاق اصناف و اداره استاندار. ۲: تخفیف بیلبوردهای تبلیغاتی که تبلیغ کالای ایرانی داشته باشند توسط شهرداری ها. ۳: نصب بنر در مغازه ها جهت ترغیب مشتریان از اجناس ایرانی.

در ادامه جناب آقای ارسلان بهاری میمندی فرماندار و نایب الرئیس شورا گفت : جا دارد تشکری داشته باشیم از همه مسئولینی که در رابطه با خدمات سفرهای نوروزی همکاری خوبی داشته اند. با توجه به اینکه حدود ۷۵۰ هزار نفر با ورود به این شهرستان شاهد بودیم رضایت مندی خوبی داشته اند. در ضمن شعار امسال ارتباط مستقیمی با اشتغال و رونق اقتصادی پیدا کرده که اگر همه ماها به این امر اهتمام بورزیم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. و کارگاه  های اقتصادی ما رونق خواهند گرفت. و از ورود قاچاق کالا جلوگیری می شود.اما عدم خرید کالای ایرانی باعث کم کیفیتی کالا خواهد شد.و فرهنگ سازی آن وظیفه همه می باشد.و دولت هم به جد دنبال آن است.

سپس دیگر اعضاء در مورد موضوع به بحث و تبادل نظر پرداختند و مصوباتی نیز به تصویب رسید

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد