تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1397 - 20:09
کد خبر : 29478

طحان پور:نباید از تولیدکنندگان مالیات ارزش افزوده دریافت کنیم/ ملکی: باید روی برند و کالای ایرانی تعصب داشته باشیم

طحان پور:نباید از تولیدکنندگان مالیات ارزش افزوده دریافت کنیم/ ملکی: باید روی برند و کالای ایرانی تعصب داشته باشیم

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه با موضوع ایرانیان و لوازم خانگی ایرانی برگزار شد. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۳۰ فروردین اظهار کرد: در سالی

طحان پور:نباید از تولیدکنندگان مالیات ارزش افزوده دریافت کنیم/ ملکی: باید روی برند و کالای ایرانی تعصب داشته باشیمبرنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه با موضوع ایرانیان و لوازم خانگی ایرانی برگزار شد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۳۰ فروردین اظهار کرد: در سالی که به نام حمایت از تولید داخلی مزین است باید از کالا‌های ایرانی حمایت کنیم چرا همه‌ی ما ایرانی هستیم و به کشور خود ارق داریم.

وی افزود: تولیدکنندگان، فروشندگان و در راس همه وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه خطیری دارند وزارت اقتصا اگر می‌خواهد کمک کند باید میزان مالیات کسانی که کالای ایرانی می‌فروشند ۵۰ درصد تخفیف دهد. 

طحان پور تصریح کرد:مساله‌ای که تولید کنندگان داخلی با آن دست به گریبان هستند ارزش افزوده است لذا گر می‌خواهیم کالای ایرانی رونق بگیرد نباید از تولیدکنندگان مالیات ارزش افزوده دریافت کنیم.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع گفت:کالای ایرانی توسط هموطنان ما تولید می‌شود وچندین سال است که مقام‌معظم رهبری از مسائل اقتصادی برای شعار سال استفاده می‌کنند و امسال نیز با نام گذاری سال تاکید کرده اند که اگر بازار را در اختیار بیگانگان بگذاریم لقتصاد کشور رشد نکرده و پویا نمی‌شود.

وی افزود:طبق اسناد بالا دستی و فرمایش مقام معظم رهبری طیق چشم انداز ایران باید در سال ۱۴۰۴ جایگاه اول اقتصادی منطقه را دارا باشد و در برنامه ۵ ساله ششم در بند پ به این مساله اشاره شده است.

ملکی تصریح کرد:ما باید در کشور به فرهنگ سازی پرداخته و به کالا و برند ایرانی تعصب داشته باشیم، مشکل ما این است که تا چندی پیش محصولات کارخانه‌هایی مانند شهاب و ارج در خانه‌ها بود اما ناگهان چه شد که بازار ما به دست بیگانگان افتاد؟

عضو کمیسیون صنایع بیان کرد: ما از کارخانه سامسونگ دیدار کردیم و به آن‌ها گفتیم که ما بازار خود را در اختیار محصولات شما قرار داده ایم پس چرا در ایران خط تولید راه نمی‌اندازید تا کارگر ایرانی بر سر کار بیاید؟

در ادامه برنامه حبیب الله انصاری دبیر کل صنایع لوازم خانگی گفت: ما در تولید لوازم خانگی پتانسیل خوبی داشته و از کیفیت خوبی برخورداریم و مقوله لوازم خانگی یکی از شتاب دهنده‌های اقتصاد کشور لست چرا که از قشر روستایی تا شهری را تحت سیطره خود دارد، البته امروز حدود ۷۵ درصد نیاز جامعه به لوازم خانگی توسط تولید ملی تامین می‌شود.

انصاری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور رشد کند نباید تنها به مبحث فرهنگ سازی بسنده کنیم، چرا که توان تولید بالایی داشته و مشتری مداری را در اولویت قرار می‌دهیم و بهترین بخاری، آبگرمکن و کولر‌ها را تولید می‌کنیم. 

طحان پور گفت:به نمایندگان پیشنهاد می‌کنم که رابطه خود را با روسای اصناف تقویت کنند! چرا نمایندگان می‌روند و از کارخانه کره‌ای دیدار می‌کنند اما به بازدید کارخانه لوازم خانگی ایرانی نمی‌روند؟ 

و‌ی گفت: بیشترین تلویزیون‌های خریداری شده توسط مردم ایرانی بوده و تنها پنل آن از خارج کشور وارد می‌شود و باید بگویم که ارج و آزمایش کارخانه‌های دولتی بودند اگر بسته شدند در عوض ۵۰ خط تولید جدید لوازم خانگی به راه افتاده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطر نشان کرد: قاچاق بیشترین ضرر را به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند و بی انصافی است که می‌گویند، چون قیمت تمام شده کالای ایرانی بالاست محصولات قاچاق جان گرفته اند.

عبدالمجید اجتهادی مدیر کل نطارت کالا و ارز سازمان تعزیرات در ادامه گفت: قاچاق یکی از محور‌های اصلی است که دولت باید به صورت جدی با آن مقابله کند و حدود ۷۰ هزار فقره پرونده در سال ۱۳۹۶ وجود داشته که بخش بزرگی از آن به لوازم خانگی تعلق داشت.

این خبر در حال تکمیل است… 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد