تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1397 - 5:06
کد خبر : 29318

مافیای واردکننده قطعات چینی‌ تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است/ باید به فکر درمان دائمی بود

مافیای واردکننده قطعات چینی‌ تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است/ باید به فکر درمان دائمی بود

رضا مرادی، مسئول  بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در رابطه با تحقق شعار سال که به نلم حمایت از کالای ایرانی نامیده شده است،  گفت: بنا داریم با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخلی با تمام توان در راستای تحقق

رضا مرادی، مسئول  بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در رابطه با تحقق شعار سال که به نلم حمایت از کالای ایرانی نامیده شده است،  گفت: بنا داریم با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخلی با تمام توان در راستای تحقق شعار سال حرکت کنیم.  امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده در سیستم قضایی و تعامل خوبی که بین مسئولان ارشد استان حاکم است هیچ کارخانه‌ای در کرمان تعطیل نشود.

مرادی با اشاره به  زمزمه خبر تعطیلی  یک واحد تولیدی صنعتی در کرمان که با اقدام به موقع دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به عنوان یک مقام مسئول  جلوی آن گرفته شد، گفت:  اقدام آقای دادستان جای تحسین دارد که مانع از اضافه شدن به آمار کارخانجات تعطیل شدند.

مسئول  بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اما این سوال وجو دارد که ورود قطعات خارجی چه ضرر و زیانی برای تولیدکنندگان استان کرمان داشته است  یک سوال اساسی وجود دارد که چقدر وارد کنندگان قطعات صنعتی چینی در کرمان به اسم تولید خودرو به این امر کمک کرده است؟

وی وجود مافیای وارکننده خودروی چینی و ابزارالات صنعتی در کرمان را عامل رکود تولیدات کارخانجات استان دانست و گفت: این مافیا بر روی  تولید قطعات صنعتی را در کشور  و مبتلا شدن به این درد  تأثیرگذار است و باید دید این اقدام تا چه زمانی آن کارخانه را در مقابل این مافیا حفظ می‌کند؟

مرادی خاطرنشان کرد:  قطعاً این اقدامات تاثیر مثبت در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی دارد، ولی اقدام موثر برخورد قانونی با مافیای وارد کننده قطعات چینی‌ست که با رانت‌های سیاسی که دریافت کرده‌اند اجازه عرض اندام به تولید کنندگان داخلی نمی‌دهند. متاسفانه هم واردکننده هستند و هم مونتاژ کننده، بازاری کاملاً یک‌طرفه را ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای حل مشکلات تولیدکنندگان ایرانی باید مافیای ورود  قطعات خارجی به داخل کشور را ریشه کن کرد و اکنون زمان آن فرارسیده که این بیماری‌ها را از منشاء درمان کرد و به فکر درمان دائمی بود نه دائم با زدن مسکن فقط درد‌ها را از یاد پاک کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد