تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1397 - 6:58
کد خبر : 28932

جشن عید مبعث در مروارید خلیج فارس برگزار شد

جشن عید مبعث در مروارید خلیج فارس برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، جشن بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) حضرت محمد ابن عبدالله (ص) شامگاه جمعه با شکوهی خاص در مرکز همایش هایی بین المللی جزیره کیش برگزار شد.در این مراسم جشن و سرور که با همت سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، جشن بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) حضرت محمد ابن عبدالله (ص) شامگاه جمعه با شکوهی خاص در مرکز همایش هایی بین المللی جزیره کیش برگزار شد.
در این مراسم جشن و سرور که با همت سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور اقشار مختلف مردم ، مسوولان و روحانیون برگزار گردید، برنامه های متنوعی از شادی و سرور و تبیین فضایل اخلاقی رسول زیباییها برگزار گردید.
همزمان با جشن مبعث رسول اکرم (ص) و به پاس قدردانی از خدمات فکری، معنوی و توسعه بخش آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آیین نکوداشتی برگزار گردید .
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این آیین با تبریک عید مبعث گفت: رسول اکرم (ص) پیام آور معنویت، ایمان، حقیقت ، آزادی ، زهد ورزی و عدالت پیشگی و همه ارزشها و فضایل اخلاقی و انسانی است.
محمد ابراهیم انصاری لاری همچنین به بیان برخی ویژگیهای شخصیتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و افزود:
چقدر آیت الله هاشمی رفسنجانی سعادتمند است که در این مناسبت بزرگ ، یاد و نام ایشان نیز زنده هست .
وی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمره مردان پاک و اهل فضیلت و معرفت بود که همانند همه مصلحان تاریخ ، زندگی خود را از جوانی تا کهنسالی وقف پیروی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) کرد.
وی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران حیات خود لحظه ای از همراهی با یار دیرین و مقتدای خود رهبر معظم انقلاب و پیروی از مراد همیشگی اش امام (ره) و جانبداری از حق و حقیقت و عدالت و آزادگی فرو گذار نکرد.
انصاری لاری گفت: آیت الله هاشمی در دوران حیات خود فراز و فرود های زیادی را تجربه کرد و آبرو و حیثیت خود را بی هیچ دریغی عرضه کرد و در بزنگاه های بزرگ تاریخ که ملت و کشور ما به وجود او نیاز داشت از میان ما رفت.
وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی جز نهال نیکی چیزی کشت نکرد و دلی سرشار از عشق به مردم و ایمان بخدا داشت و به این دلیل نامش ماندگار ماند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: امروز جزیره کیش یادگارهای زیادی از مرحوم آیت الله هاشمی در خود دارد و ایشان ایده آلها و آرزوهایش را در این جزیره کوچک محقق می کرد و یک ایران کوچک را در جزیره کیش سازماندهی کرده بود.
وی اظهار کرد: جزیره ای زیبا ، امن و آرام که آرزوی همه ما است محقق گردید که امیدواریم روزی ایران بزرگ هم در مسیر حرکت خود به جایی برسد که به این ویژگیها و رفاه و آرامش دست پیدا کند.
انصاری لاری با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی متذکر شد: کیش را باید به عنوان کالای برتر ایرانی حساب کرد.
وی گفت: می طلبد همه ما و مسوولان کشور در رده های مختلف ، کیش را به عنوان کالای برتر ایرانی در مقایسه با کالای خارجی که میدان رقابت ما می باشد، ببینند.
وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم کیش را با همه ظرفیت هایش همراه با رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه بیشتر تقویت کنیم و از کیش به عنوان کالای برتر ایرانی حمایت کنیم، تا بتواند موتور محرکه اقتصاد و نمونه منطقه پیشرفت و توسعه کشور باشد.
در این آیین محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن برشمرد فضایل اخلاقی رسول اکرم (ص) ، تاریخچه ای از زندگی نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی را تشریح کرد.
وی افزود: آیت الله هاشمی همواره در طول زندگی ۸۲ ساله خود ضمن پرداخت به مسایل دینی ، خدمت به خلق و رفع مشکلات مردم کشورش را در اولویت قرار می داد.
وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در همان دوران جوانی با تالیف برخی کتابها نقش اثر گذار خود را در تنویر افکار عمومی علیه رژیم طاغوت و افکار استکبار آغاز نمود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: آیت الله هاشمی در مسیر فعالیت های سیاسی و انقلابی ۷ بار و به مدت پنج سال در زندانهای طاغوت حبس شد و در این مدت نیز تفسیر و علوم قرآنی را پیگیر شد.
وی شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی با پنج میلیون فارغ التحصیل ، پیشنهاد طرح متروی شهر تهران و برخی کلان شهرهای کشور را نمونه ای از اثرات و تفکرات اجرایی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در توسعه کشور برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی همواره بدنبال خدمت به خلق بود ، افزود: ایشان اعتقاد زیادی به توسعه جزیره کیش به عنوان یکی از نقاط برجسته گردشگری و اقتصادی در کشور داشت و با وجود مدیریت جدید این جزیره می توان پیشرفت شایسته ای را برای آن متصور بود.
۶۹۹۳

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد