تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردین 1397 - 9:34
کد خبر : 28899

عمران روستاها با حمایت از کالای ایرانی ادامه می یابد

عمران روستاها با حمایت از کالای ایرانی ادامه می یابد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، عطاء الله زمانی روز جمعه در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: حمایت از کالای ایرانی همواره در بنیاد مسکن مورد تاکید بوده است، امسال نیز همه برنامه ریزی ها برای استفاده از مصالح ایرانی و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، عطاء الله زمانی روز جمعه در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: حمایت از کالای ایرانی همواره در بنیاد مسکن مورد تاکید بوده است، امسال نیز همه برنامه ریزی ها برای استفاده از مصالح ایرانی و ملزومات ساخت داخل کشور در طرح های مسکن شهری روستایی دنبال می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: ۲ هزار و ۳۷۶ روستای این استان دارای بیش از ۲۵ خانوار ساکن هستند که پارسال همه این روستاها از طرح هادی برخوردار شدند.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح هادی بیش از یک هزار روستای استان با هزینه اعتبار افزون بر ۷۰ میلیارد تومان آغاز شده است.
زمانی با بیان اینکه تاکنون ۲۶۴ هزار جلد سند روستایی در استان فارس صادر شده است گفت: ۶۳.۷ درصد املاک روستایی استان فارس سند مالکیت دارند.
وی ادامه داد: در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز تاکنون ۲۳ هزار و ۹۰۰ جلد سند صادر شده است، امسال نیز ۳ هزار جلد سند روستایی و ۴هزار ۴۰۰ جلد سند شهری در استان فارس صادر می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه تاکنون ۸۹ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده و ۲۱.۵ درصد خانوارهای روستایی از خدمات واگذاری زمین بهره‌مند شده‌اند، گفت: در سال ۹۷ نیز ۲ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار می‌شود.
وی با اشاره به مقاوم‌سازی ۲۲۵ هزار و ۲۶۴ واحد مسکونی روستایی استان فارس که معادل ۵۴ درصد واحدهای روستایی استان است، بیان کرد: پیشنهاد ما در سال ۹۷ مقاوم‌سازی ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد روستایی است.
زمانی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر که شامل ۹۲ درصد کل واحدهای مورد تعهد بنیاد مسکن استان فارس می‌شود تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است، اظهار داشت: هشت درصد واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز مربوط به تعاونی‌های مسکن است که به دلیل عدم تامین آورده متقاضی هنوز تکمیل نشده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه گفت : در دهه گرامیداشت حساب ۱۰۰ امام راحل که از ۲۱ فروردین ماه آغاز شده است بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان پروژه مختلف از سوی بنیاد مسکن در حوزه روستایی و شهری در استان فارس افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
وی اظهار داشت: اجرای طرح هادی در ۳۲ روستا، اهدای سند مالکیت در روستاهای شهرستان های شیراز، فراشبند و زرین‌دشت از جمله برنامه‌های این دهه است.
وی با بیان اینکه افتتاح ۵۶۰ واحد مسکونی شهری و کلنگ‌زنی ۶۶ واحد مسکونی دیگر با اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های بنیاد مسکن فارس در دهه گرامیداشت حساب ۱۰۰ امام است، افزود: افتتاح پروژه مسکونی ۴۰۸ واحدی مرودشت، ۱۰۲ واحدی سلطان‌آباد شیراز، ۳۰ واحدی نارنجستان داراب، ۳۰ واحدی امام سجاد داراب، ۳۶ واحدی گلستان شیراز و ۲۰ واحدی خنج از جمله این پروژه‌ها است.
۶۱۱۳/ ۲۰۲۷

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد