تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1397 - 5:32
کد خبر : 28708

توان تولید داخلی در رقابت با کالاهای خارجی بایستی افزایش یابد

توان تولید داخلی در رقابت با کالاهای خارجی بایستی افزایش یابد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی سه شنبه شب در نشست استاندار مرکزی با فعالان حوزه اقتصادی استان در اراک، اظهار داشت: دولت در حوزه های مختلف اقتصادی باید تمهیداتی بیاندیشد و تصمیماتی اتخاذ کند که به نفع تولیدکنندگان داخلی رقم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی سه شنبه شب در نشست استاندار مرکزی با فعالان حوزه اقتصادی استان در اراک، اظهار داشت: دولت در حوزه های مختلف اقتصادی باید تمهیداتی بیاندیشد و تصمیماتی اتخاذ کند که به نفع تولیدکنندگان داخلی رقم بخورد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه ارز نیز همین روند بایستی دنبال شود به این معنی که نوسانات ارز نباید به تولید داخلی آسیب بزند و در این زمینه رویکرد حمایتی از تولیدکنندگان مدنظر دولت و مسئولان اقتصادی قرار گیرد.

مقدسی بیان کرد: از سوی دیگر لازم است که از ظرفیت های تولید داخلی حداکثر بهره گرفته شود و اینگونه نباشد که کالایی که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، به کشور وارد شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: البته لازم است که کیفیت تولیدات داخلی نیز ارتقا یابد و دیگر اقدام مهم در این عرصه مبارزه با قاچاق کالا است، چراکه قاچاق به شدت به حوزه تولید صدمه وارد می کند و در حال حاضر با قاچاق سالانه بیش از ۱۲میلیارد دلار کالا به کشور مواجه هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید در پروژه ها و طرح های عمرانی و… از ظرفیت های تولیدکنندگان و صنایع داخلی استفاده شود تا زمینه رونق فعالیت این شرکت ها فراهم گردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتقای توان تولید داخلی نه تنها رونق این عرصه را در داخل کشور به همراه دارد، بلکه موجب می شود تا رقابت پذیری محصولات در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی افزایش یابد که خود بستر توسعه صادرات را مهیا می کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد