تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 10:30
کد خبر : 24467

تلاش برای کسب علم در هر شرایطی، از ویژگی های بارز حجت الاسلام محمدی بود/حجت الاسلام محمدی قدرت معنوی خود را از شب بیداری ها می گرفت

تلاش برای کسب علم در هر شرایطی، از ویژگی های بارز حجت الاسلام محمدی بود/حجت الاسلام محمدی قدرت معنوی خود را از شب بیداری ها می گرفت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حامد شاه حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه ابوالفضل (ع) قناتغستان، در گفت و گو با پایگاه خبری ناب نیوز بااشاره به فوت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی قنات قناتغستانی، مؤسس

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حامد شاه حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه ابوالفضل (ع) قناتغستان، در گفت و گو با پایگاه خبری ناب نیوز بااشاره به فوت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی قنات قناتغستانی، مؤسس حوزه علمیه ابوالفضل علیه السلام در خصوص ویژگی های شخصیتی وی گفت: حاج آقا محمدی متولد قناتغستان بودند و ارتباط زیادی با کرمان داشتند؛ برای ما تعریف می کردند که با دوچرخه جاده نامناسب قناتغستان تا کرمان را برای تحصیل طی می کرد.

وی ابراز کرد: کسب علم یکی از شاخصه های جدی ایشان بود که با سختی خود را برای درس خواندن کرمان می رساندند و تا همین چند وقت قبل هم مشغول درس های سطح عالی حوزه بودند؛ عمدتا هرگاه با ایشان برخورد می کردیم، در اوقات فراغت هم مشغول کسب علم بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه ابوالفضل (ع) قناتغستان بیان کرد: همیشه در مسابقات کتابخوانی می دانستیم یکی از افرادی که در سطح استان نفر اول می شود، آقای محمدی است و این یکی از شاخصه های جدی ایشان بود.

وی اظهار داشت: بعد از ادامه تحصیلات در حوزه، مسیر زندگی حجت الاسلام والمسلمین محمدی به گونه ای شد که وارد آموزش و پرورش شده و مدرس معارف دینی و دروس ادبی بودند؛ در کنار آن مسئول گزینش آموزش و پرورش هم بودند و به همین لحاظ بسیاری ایشان را می شناختند.

حجت الاسلام والمسلمین شاه حیدری تصریح کرد: در کنار بعد علمی بالا، ایشان از نظر معنوی شخصیت عجیبی بودند و توسل بسیاری به حضرت ابوالفضل (ع) داشتند؛ فرزندانشان می گویند نیمه شب برای نماز شب و عبادت بیدار می شد و به نظر می رسد قدرت معنوی خود را از همان شب بیداری ها می گرفت.

وی با اشاره به حساسیت بالای مرحوم محمدی بر مسائل عبادی عنوان کرد: هیچگاه ندیدیم نماز جمعه ایشان ترک شود و درنهایت هم در نماز جمعه حرم حضرت معصومه (س) از دنیا رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین شاه حیدری یادآور شد: ایشان در کارها و خدمات اجتماعی هم تلاش زیادی داشتند و وارد کارهای عمرانی و فرهنگی می شدند؛ در قناتغستان چند مدرسه شبانه روزی ساختند و در حالیکه از نظر مالی تمکن بالایی نداشتند اما با کمک مالی گرفتن از دیگران در نهایت حوزه علمیه قناتغستان را تاسیس کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه ابوالفضل (ع) قناتغستان  خاطرنشان کرد: این حوزه از بزرگترین حوزه های علمیه استان است و حوزه دیگری که مدنظر داشتند حدود ۵ هکتار و نزدیک هفت باغ است؛ حاج آقا محمدی حتی طلاهای همسرشان را برای این حوزه هزینه کردند و حتی با وجود مریضی واقعا تلاش می کردند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد