تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1397 - 5:20
کد خبر : 28455

اولین مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون اصل ۴۴

اولین مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون اصل ۴۴

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور اظهار کرد: در ابتدای سال جدید بهترین تبریکات را از خدای متعال برای نمایندگان محترم و ملت بزرگوار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور اظهار کرد: در ابتدای سال جدید بهترین تبریکات را از خدای متعال برای نمایندگان محترم و ملت بزرگوار ایران آرزومند هستم، امیدوارم سال ۹۷ با اهتمام همگان به آبادانی بهتر کشور و رفع مشکلات فعلی بیانجامد.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور در ادامه گفت: لازم می دانم از همه دستگاه های اجرایی که در ایام عید تلاش مضاعف برای آسایش ملت داشته اند تشکر کنم مخصوصا از نیروی انتظامی که در یک ماه اخیر تلاش جدی تر برای امنیت مردم داشته است.

وی افزود: از هلال احمر، وزارت بهداشت، صدا و سیما، نیروهای مسلح، سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و همه بخش های اجرایی که در سفرها برای اسکان و امنیت کشور خدمت نموده اند سپاسگزاری می کنم.

لاریجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال بیان داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید و تاکید معظم له بر تولید داخلی و کالای ایرانی برای همه بخش های کشور فضای جدیدی برای تلاش در جهت منافع ملت فراهم کرد و باید از این فرصت برای معطوف کردن اراده همگان نیز برای تولیدات داخلی بهره جست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این زمینه هم تولیدکنندگان وظایف مهمی برعهده دارند که تولیدات با کیفیت فراهم نمایند و هم عرضه کننده کالاها باید زمینه اعتماد عمومی در مصرف کالای ایرانی را فراهم کند.

وی گفت: رسانه های گروهی به ویژه سازمان صدا و سیما در تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی وظایفی برعهده دارند و هم دولت به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت صیانت از تولیدات ملی و ایجاد ممنوعیت واردات محصولاتی که در داخل تولید کافی و مناسب دارد وظایف مهمی دارند.

لاریجانی با اشاره به وظایف بانک ها عنوان کرد: بانک ها مسئولیت سنگینی برعهده دارند که در جهت تسهیلات لازم بخش تولید دست به اصلاحات درونی خود بزنند در همه این امور مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد زمینه های قانونی لازم را فراهم کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل۴۴ به عنوان محور اصلاحات قانونی می خواهم با مشورت مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های تخصصی و رایزنی با بخش های دولتی ذی ربط و با همفکری با اتاق بازرگانی و اتاق اصناف پیشنهادات لازم را تدوین و ظرف سه هفته آینده به مجلس ارائه نمایند.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن و مجروح کردن مردم مظلوم فلسطین از صاحبنظران کشورهای اسلامی و عربی و مجالس این کشورها می خواهم که به مسئولیت اسلامی و انسانی خود در این مقطع حساس توجه داشته باشند و جلوی این رسوایی بزرگ کشورهای عربی را بگیرند.

رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از دبیرخانه بین المجالس اسلامی و دبیرخانه مجالس آسیایی می خواهم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل این ستم بزرگ تلاش و ایستادگی کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد