تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 19:09
کد خبر : 143004

نماز تیتر پرونده عمل مومن است

نماز تیتر پرونده عمل مومن است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در نخستین همایش نماز سپاه سلمان استان با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه دشمن و شبیخون فرهنگی، بر اهمیت توجه به امور زیربنایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در نخستین همایش نماز سپاه سلمان استان با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه دشمن و شبیخون فرهنگی، بر اهمیت توجه به امور زیربنایی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات نماز مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین کار در عرصه فرهنگی است.

وی بیان کرد: در صورت قبولی نماز بر سایر اعمال هم رسیدگی می‌شود اما اگر نماز رد شد سایر اعمال نیز چشمگیر نخواهد بود زیرا پایه و اساس کار خراب بوده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نماز ستون و خیمه دین است و اگر جامعه‌ای بخواهد اسلامی باشد نشانه آن برپایی نماز است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: نماز نردبان عروج است و هر رشدی با برپایی نماز میسر خواهد بود که باید به جایگاه و اهمیت نماز توجه ویژه داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تلاش برای گسترش فرهنگ اقامه نماز آن هم با رعایت آداب آن شد و افزود: نماز بدون حضور قلب مؤثر نیست و مانع انجام منکر نخواهد بود و باید در حین اقامه این فریضه واجب به مفاهیم توجه داشته و احساس کنیم که با خداوند حرف می‌زنیم و خضوع و خشوع را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پرداختن به امور معرفتی و محتوایی برای نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم است زیرا در صورت دانستن و آگاهی لازم خود فرد مشتاق نماز خواندن خواهد بود.

وی با تاکید بر بیان تجربیات افراد موفق در عرصه نماز برای سایر افراد ادامه داد: باید برای مردمی کردن اینگونه فعالیت‌ها تلاش کرده و مراسم ویژه آن نیز به صورت مردمی برگزار شود که در این صورت عامل گسترش کار خواهد بود.

آیت الله محامی تصریح کرد: باید با عمل خود دعوت کننده مردم به نماز باشیم که ارائه الگوی عملی باعث پذیرش دیگران خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد