تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1397 - 5:58
کد خبر : 28241

اقتصاد مقاومتی با حمایت از کالای ایرانی محقق می شود

اقتصاد مقاومتی با حمایت از کالای ایرانی محقق می شود

نوش آبادی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده و بر ضرورت حمایت از تولید و مصرف محصولات داخلی ایرانی برای رونق اقتصاد کشور تاکید فرمودند.وی اظهار داشت: نامگذاری سال های گذشته مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از

نوش آبادی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده و بر ضرورت حمایت از تولید و مصرف محصولات داخلی ایرانی برای رونق اقتصاد کشور تاکید فرمودند.
وی اظهار داشت: نامگذاری سال های گذشته مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط معظم له، نشانگر این است که اقتصاد کشور برای شکوفایی و خروج از چالش های کنونی نیازمند اهتمام جدی همه مردم و مسئولان کشور در تقویت اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید داخلی، حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف، توجه به استعدادهای خودی، تشویق کار و حمایت از کالاها و محصولات داخلی و ایرانی است.
سفیر سابق ایران در عمان تصریح کرد: بدون تردید اقتصاد مقاومتی در گرو تولید ملی و تولید ملی در گرو حمایت از کالاهای ایرانی و داخلی است. از این رو با حمایت از تولید و سرمایه ایرانی می‌توان به افزایش کیفی محصولات، اشتغالزایی و رونق کسب و کار امیدوار بود.
وی افزود: نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی و الهام گرفتن از الگوی نظام اقتصادی و پیروی از مدل علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ اقتصادی تحمیلی علیه ملت ایران خواهد بود.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که در سند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی آمده است، رسیدن به رشد اقتصادی پویا و بهبود شاخص های اقتصادی کشور در گرو توجه به رویکرد جهادی، انعطاف پذیری و فرصت سازی مولد درون‌زا پیشرو برونگراست.
نوش آبادی گفت: حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حمایت از کالای ایرانی کلید واژه هایی است که طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن همواره تاکید داشته‌اند.
به گفته وی، بدیهی است بدون وجود این عناصر و تعامل دولت، دست‌اندرکاران تولید و مردم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به سرانجام نخواهد رسید.
سخنگوی سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: حمایت و پشتیبانی دولت و سیستم بانکی کشور از بخش خصوصی و مردمی، بالا بردن کیفیت تولید کالاهای داخلی، تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی، سه حلقه ضروری در چرخه اقتصاد و رونق بازار داخلی و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال در کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در رفع موانع و مشکلات تولید و اعتماد به بخش خصوصی به عنوان موتور محرک اصلی رشد اقتصادی، جذب و مشارکت سرمایه های غیر دولتی، استفاده بهینه از منابع انسانی و اعمال مدیریت کارآمد، توجه به نخبگان و استفاده از فناوری های نوین و مردمی سازی اقتصاد از لوازم پیشرفت و رشد پایدار کشور در حوزه های اقتصادی و صنعتی است.
رئیس کارگروه سیاست داخلی و امور شوراهای مرکز نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقش فرهنگ در تبیین اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی مطلوب در ایجاد نهضت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، بسیار حائز اهمیت است.
نوش آبادی گفت: وظیفه رسانه‌ها اعم از رسانه‌های مکتوب و مجازی به ویژه صدا و سیما در تبیین اقتصاد مقاومتی و تشویق مردم به مصرف کالاهای ایرانی و توصیه به نهادها و دستگاه‌های اجرایی در حمایت از تولید و مصرف محصولات داخلی، باورپذیری مردم در ترجیح استفاده از کالاهای ایرانی، ضد ارزش خواندن استفاده از کالاهای غیر ایرانی، اصلاح نگاه مردم در استفاده از برندهای خارجی و داشتن تعصب نسبت به خرید محصولات داخلی از مهم‌ترین مسائلی است که با کمک آن می‌توان رونق کسب و کار و اشتغال را در کشور عزیزمان ایران ایجاد کنیم.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۰۵۵

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد