تاریخ انتشار : شنبه 2 تیر 1397 - 16:36
کد خبر : 34875

کاهش ۵ درصدی رشد طلاق و افزایش ۶ درصدی ازدواج

کاهش ۵ درصدی رشد طلاق و افزایش ۶ درصدی ازدواج

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، احمد تویسرکانی در مراسم بهره‌برداری همزمان پروژه‌های عمرانی و فن آوری اطلاعات، گفت: یکی از مسایلی که در گذشته باعث نگرانی بود روند کاهشی وقایع ازدواج بود، اما در دو ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، احمد تویسرکانی در مراسم بهره‌برداری همزمان پروژه‌های عمرانی و فن آوری اطلاعات، گفت: یکی از مسایلی که در گذشته باعث نگرانی بود روند کاهشی وقایع ازدواج بود، اما در دو ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی واقعه ازدواج را داشتیم.
تویسرکانی با بیان اینکه رشد فزاینده طلاق نیز متوقف شده است، افزود: بر اساس آمار رشد ۶ درصدی طلاق به یک درصد رسیده است.
وی با‌ اشاره به تعداد ممنوع‌الخروجی‌های ناشی از بدهکاری، گفت: در سال ٩۵مجموع افرادی که در رابطه با بدهکاری ممنوع‌الخروج شدند٢١ هزار و۵٢۵ نفر بود که از این تعداد١١ هزار و ٨٧۵ نفر در سال ٩۶ بدهی‌شان وصول شده و رفع ممنوع‌الخروجی شده‌اند.
به گفته رئیس‌ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در سال ٩۶ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موفق شد ۶۴ هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول کند.
وجود برخی مشکلات در اراضی فرودگاه مهرآباد و امام
تویسرکانی درخصوص بررسی حریم‌های فرودگاهی، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مالکیت حریم‌های فرودگاهی ثبت شده است؛ بخشی از مشکلات در مورد مهرآباد وجود دارد، در رابطه با فرودگاه امام خمینی هم مشکلاتی وجود دارد چون در واگذاری اراضی دقت لازم انجام نشد.
وی افزود: اختلافی بین فرودگاه مهرآباد و بعضی افراد و نهادها وجود دارد و در حال حاضر، اکیپی مشترک برای بررسی ادعای مردم و نهادها تشکیل شده است تا پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها حل شود.
اطلاعات اموال ثبت شده خاوری موجود است
رئیس ‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پیشتر شما اعلام کردید استعلام اموال خاوری در لحظه اعلام می‌شود، اما سه هفته پیش آقای اژه‌ای خطاب به مردم اعلام کردند اگر اموالی از خاوری می‌شناسید معرفی کنید، این تناقض را چطور تعبیر می‌کنید، گفت: در رابطه با اسنادی که ثبت شده است اطلاعات وجود دارد در مورد نامبرده هم این وجود دارد. افرادی در گذشته اقدام به معاملات به صورت غیرمنقول کرده و سند رسمی ندارد، به عنوان مثال فردی اقدام به خرید یک زمین در محله خوش آب و هوا کرده است؛ سازمان ثبت در قبال این معاملات که ثبت رسمی ندارد، اطلاعاتی هم ندارد.
انفصال ٣۴ سردفتر متخلف در سال ۹۶
تویسرکانی درخصوص تخلفات سردفتران، اظهارداشت: در سال ٩۶ تعداد ٣۴ نفر از سردفتران متخلف انفصال از خدمت گرفتند و ١٢٠ نفر تعلیق شدند؛ همچنین برای ۴۵٢ سردفتر متخلف هم انفصال موقت صادر شد.
کد رهگیری هیچ اثر عملی ندارد
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس ‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با وجود دریافت کد رهگیری همچنان شاهدیم یک ملک به چند نفر فروخته می‌شود؟ گفت: کد رهگیری اقدام دقیق و تصمیم مناسب نبوده و آنچه مورد تائید ماست و در سیاست‌های برنامه توسعه کشور آمده، توسعه ثبت رسمی است.
وی افزود: اقداماتی که در بنگا‌های معاملات املاک انجام می‌شود باید مقدمه ثبت رسمی ‌باشد و کد رهگیری معنا و مفهومی ندارد.
تویسرکانی ادامه داد: کد رهگیری هیچ اثر عملی ندارد و حتما در این زمینه نیازمند اصلاحات و تجدیدنظر هستیم. بعضا کد رهگیری داده می‌شود یا داده نمی‌شود و درباره آن مواردی که کد رهگیری داده نمی‌شود اثر حقوقی در آن بار نمی‌شود.
رئیس ‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اقداماتی که در بنگاه‌ها انجام می‌شود حکم سند عادی را دارد و بار حقوقی‌اش در همان اندازه است و اگر اختلافی ایجاد شد باید در دادگاه حل و فصل شود و قطعا آنچه در دفاتر ثبت اسناد انجام می‌شود از نظر دادگاه لازم‌الاجراست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد