تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 7:31
کد خبر : 28181

مهم ترین نقش دولت در حمایت از کالای ایرانی کنترل قاچاق است

مهم ترین نقش دولت در حمایت از کالای ایرانی کنترل قاچاق است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدرضا حسینی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به نقش مسئولین در حمایت از کالای ایرانی و تقویت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مهم ترین نکته ای که در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدرضا حسینی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به نقش مسئولین در حمایت از کالای ایرانی و تقویت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مهم ترین نکته ای که در خصوص این موضوع وجود دارد عملکرد مسئولین است، اگر یک مسئول در زندگی شخصی خود از کالاهای خارجی استفاده کند هر چقدر هم تبیین و روشنگری برای مردم صورت گیرد بی فایده است.

 

وی افزود: زیرا مردم به مسئولین خود نگاه می کنند و این هم یک قانون مسلم است که تا رفتار خودمان اصلاح نشود، رفتار جامعه اصلاح نخواهد شد و همان مسیر اشتباه را پیش می برند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش دولت و مسئولین دولتی در سیاست گذاری حمایت از کالاهای ایرانی، گفت: در این زمینه اگر بخواهیم خرید کالای ایرانی افزایش پیدا کند در حال حاضر چند اشکال هست که مانع محسوب می شود که اولین ومهم ترین آن ها قاچاق و ورود کالای قاچاق به کشور است.

 

وی ادامه داد: زمانی که کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت وارد کشور شده و بازار را اشباع می کند، این موضوع عرصه رقابت و فروش کالای ایرانی را بر فروشندگان تنگ می کند لذا در اولین قدم باید با  قاچاق کالا مبارزه کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی کنترل واردات و بررسی صادرات را از نقش های دیگر دولت در این زمینه خواند و اظهار کرد: حتی اگر قاچاق هم کنترل شود، زمانی که واردات افزایش پیدا کند خصوصا زمانی که نمونه داخلی آن توسط متخصصان خودمان در حال تولید است، سبب سرخوردگی کالای داخلی می شود.

 

وی تصریح کرد: بحث بعدی اصلاح قیمت ارز هست که معمولا کشورها برای آنکه از کالاهای خود حمایت کنند و با کالاهای وارداتی مقابله کنند، قیمت ارز را به گونه ای اصلاح می کنند  که صرفه اقتصادی با صادرات بوده و واردات مقرون به صرفه نباشد اما متاسفانه قیمت ارز در ایران همواره سرکوب شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه نقش دیگر  دولت در حمایت از کالای ایرانی را کنترل فضای کسب و کار در کشور دانست و بیان کرد: متاسفانه فضای کسب و کار ما بسیار نابسمان است و مجوز گرفتن از دستگاه های دولتی برای تولید امری طاقت فرسا است که انگیزه را برای تولید از بین می برد، اگرچه دولت های مختلف شعار آن را داده اند اما از اقدامات جدی دریغ کرده اند.

 

وی با اشاره به نرخ سود بانک در افزایش و رونق کالای ایرانی، تاکید کرد: نرخ های سود بانک های ما برای تولید کنندگان داخلی مقرون به صرفه نیست و باید دولت برای رفع این مشکل تولید کنندگان تمهیداتی بیاندیشد تا شاهد رشد نرخ تولید و ایجاد اقتصاد پایدار باشیم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد