تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1397 - 4:29
کد خبر : 27936

سینما و تلویزیون، ابزاری برای تبلیغ کالای ایرانی باشد

سینما و تلویزیون، ابزاری برای تبلیغ کالای ایرانی باشد

رضا توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که سینما نیز می‌تواند در راستای تحقق شعار سال «حمایت  از کالای ایرانی» قدم بردارد، اظهار کرد: در ابتدا‌ باید بگویم سینما کالایی است که از غرب وارد کشور ما شده است. اتفاقی که نمی‌شود آن را تغییر داد. با این توضیح

سینما و تلویزیون، ابزاری برای تبلیغ کالای ایرانی باشد

رضا توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که سینما نیز می‌تواند در راستای تحقق شعار سال «حمایت  از کالای ایرانی» قدم بردارد، اظهار کرد: در ابتدا‌ باید بگویم سینما کالایی است که از غرب وارد کشور ما شده است. اتفاقی که نمی‌شود آن را تغییر داد. با این توضیح باید بگویم حمایت از کالای ایرانی تنها به معنای ایرانی کردن نام‌ها نیست، چراکه در مواقعی این تغییر نام‌ها هیچ ضرورتی ندارد و بلکه مضر نیز است، اما آنچه اهمیت دارد، فرهنگ استفاده از کالا است که باید به واسطه‌ ابزارهایی چون سینما آموزش داده شود.

وی افزود: برای درک بهتر مثالی می‌زنم. رادیاتور یک قطعه مکانیکی است که در همه ماشین‌ها از آن استفاده می‌شود. ما به جای این‌که همت خود را به روی تغییر نام این قطعه بگذاریم، بهتر است به روی تولید آن تمرکز کنیم؛ تولیدی که در آن کیفیت حرف اول را بزند. وقتی چنین اتفاقی رخ داد این وظیفه سینما و تلویزیون است که به مردم بگوید، استفاده از محصول ایرانی به معنای خرید کالای بی‌کیفیت نیست، بلکه می‌توان به واسطه آن به اقتصاد کشور کمک کرد.

توکلی ادامه داد: وقتی از اقتصاد کشور سخن می‌گوییم، برخی فکر می‌کنند سود به دست آمده قرار است به جیب دولت واریز شود، درصورتی‌که اگر اقتصاد ملی شکوفا شود در نهایت تمامی بخش‌ها از ‌آن بهره خواهند برد. در کلام دیگر جلوگیری از عدم خروج ارز از کشور این امکان را به تمامی مردم می‌دهد که پول و سرمایه ایرانی در داخل این آب و خاک باقی بماند تا سود آن هم به تمام مردم برسد.

این بازیگر ادامه داد: در وضعیت فعلی کشور ما با انواع تحریم‌ها رو‌به‌رو است. تحریم‌هایی که به صورت ناعادلانه برضد مردم این سرزمین رخ داده است. راهکار رهایی از این مشکل نیز خرید چند برابر کالا از طریق واسطه‌ها نیست، بلکه همانطور که گفتم تبلیغ کالای ایرانی است. البته باز هم تاکید می‌کنم کالای ایرانی نیز باید کیفیت لازم را داشته باشد، چون وقتی یک بار کالای ایرانی آزموده شود و نتیجه آن برای مصرف کننده خوب باشد، مطمئناً تبلیغاتی که از طریق مصرف‌کننده صورت خواهد گرفت شاید از سینما و تلویزیون هم کارکردش بیشتر باشد.

توکلی متذکر شد: این تصور که راهکار حمایت از تولید ملی، بستن مرزهاست به نظرم اشتباه است، چون این اقدام بارها انجام شد و نتیجه آن نیز چیزی جز رواج قاچاق نبوده است. برای همین وقتی ما بتوانیم محصولات خود را باکیفیت تولید کنیم و امکان رقابت با کالای خارجی را هم داشته باشیم، مردم انگیزه بیشتری برای خرید محصول ایرانی خواهند داشت.

توکلی در پایان تأکید کرد: تبلیغ محصول ایرانی در سینما و تلویزیونی نباید به گونه‌ای غیر‌واقعی انجام شود، یعنی ما بخواهیم محصولات خارجی را بی‌ارزش کنیم تا کالای خود را تبلیغ کنیم، زیرا مردم آگاه هستند و پی به غیرواقعی بودن تبلیغ خواهند برد، برای همین بیاییم واقعی داشته‌های خود را تبلیغ کنیم، زیرا این اقدام وقتی رخ دهد مردم نیز برای حمایت از اقتصاد ملی، آن را خواهند پذیرفت.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد