تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1397 - 9:38
کد خبر : 27907

گزیده اخبار سیاسی ایسنا در نوروز ۹۷

گزیده اخبار سیاسی ایسنا در نوروز ۹۷

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، احتمالا بسیاری از مخاطبان به دلیل انجام سفرهای نوروزی و حضور در دید و بازدیدها، کمتر در تعطیلات نوروز در جریان اخبار قرار می‌گیرند. به همین دلیل مهم‌ترین اخبار سیاسی ایسنا در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ در ادامه مرور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، احتمالا بسیاری از مخاطبان به دلیل انجام سفرهای نوروزی و حضور در دید و بازدیدها، کمتر در تعطیلات نوروز در جریان اخبار قرار می‌گیرند. به همین دلیل مهم‌ترین اخبار سیاسی ایسنا در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ در ادامه مرور می‌شود:

رهبر انقلاب با تبریک سال نو: شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است

دقایق آغازین سال نو برای ایرانیان با پیام مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال جدید همراه است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خود به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال “حمایت از کالای ایرانی” نام‌گذاری کردند.

روحانی: سال نو سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق است

رییس‌جمهور در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ در جمع مردم زلزله‌زده کرمانشاه و خطاب به ملت بزرگ ایران اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند سال نو، سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی و سال اشتغال و رونق خواهد بود.

شخصیت‌های مختلف سیاسی داخلی و خارجی هم با صدور پیام‌هایی آغاز سال ۱۳۹۷ را تبریک گفتند.

رحمانی فضلی: اولویت‌مان در سال ۹۷ کماکان حفظ امنیت است

وزیر کشور با بیان اینکه “من به عملکرد کارکنان و همکارانمان در وزارت کشور در سال ۹۶ نمره ۱۸.۵ می‌دهم”، گفت: اولویت اول‌ ما در وزارت کشور در سال ۹۷ باتوجه به تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی که داریم کماکان حفظ امنیت و در مرحله بعد، تامین امید و نشاط جامعه است.

بازدید معاون اول رییس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده کوهساران

در نخستین روز از سال جدید اسحاق جهانگیری با حضور در روستای گورک از مناطق زلزله‌زده بخش کوهساران راور بازدید کرد و در جمع مردم روستای گورک ضمن تبریک ایام نوروز، گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته و با تایید مقام معظم رهبری مقرر شد که ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و کرمان اختصاص یابد که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان منابع به استان کرمان تخصیص داده شده است.

بازدیدهای رییس‌جمهور

رییس‌جمهور صبح اولین روز از نوروز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، از مرکز اورژانس و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای چیتگر بازدید و در راستای شعار حمایت از کالای ایرانی با حضور در مجموعه داروسازی تهران‌شیمی، خط تولید جامدات و آزمایشگاه مرجع این شرکت را افتتاح کرد.

انتخابات و اعتراضات؛ مهم‌ترین اتفاقات سیاسی سال ۹۶

انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت و اعتراضات دی‌ماه از سوی فعالان سیاسی به عنوان مهم‌ترین اتفاقات سیاسی سال ۹۶ انتخاب شد.

تشکیل کمیته‌ای برای رفع حصر در یکی از نهادها

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای زیر نظر یکی از نهادها برای رفع حصر خبر داد.

نوبخت: بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت شد

سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی علاوه بر پرداخت‌های جاری خبر داد و گفت: بر اساس مجوز دولت این امکان فراهم شد که ما در حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طلبی که پیمانکاران از دولت دارند و به بانک‌ها بدهی دارند پرداخت کنیم.

رهبر انقلاب در حرم رضوی: هیچکس به دلیل مخالف بودن نظرش با حکومت، تحت تعقیب و فشار قرار نمی‌گیرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه (اول فروردین) در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی و صحن‌های اطراف حرم، خاطرنشان کردند: امروز هیچ‌کس در جمهوری اسلامی، به دلیل مخالف بودن فکر و نظرش با حکومت، تحت تعقیب و فشار قرار نمی‌گیرد و بنا هم بر چنین کاری نیست اما آزادی در جمهوری اسلامی، همانند سایر نقاط دنیا، چارچوب دارد.

تبریک روحانی به مراجع عظام تقلید به‌مناسبت فرا رسیدن سال ۱۳۹۷

رییس‌جمهور در تماس تلفنی با مراجع عظام تقلید به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، ضمن تبریک حلول سال نو و همزمانی نوروز با ماه مبارک رجب، برای آنان سلامتی و سالی سرشار از برکت و موفقیت مسالت نمود.

تقویم حقوقی و قضایی سال ۹۶

تقویم قضایی در سال ۹۶ پربار بود، در سال گذشته پرونده‌های متعددی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در دستگاه قضایی مطرح شد که برخی از این پرونده‌ها در همان سال تشکیل شده بود و برخی دیگر برای سال‌های قبل بود که رسیدگی یا مرحله اجرای حکم آن به سال ۹۶ رسید، البته در این میان پرونده‌هایی نیز پس از اجرای حکم، مختومه شد.

بازدید جهانگیری از پایگاه جمعیت هلال احمر کرمان و حضور در گلزار شهدای سیرجان

معاون اول رییس‌جمهور در دومین روز سال ۱۳۹۷ با حضور در پست شهید حسین نامجو جمعیت هلال‌احمر کرمان از نزدیک در جریان خدمات و اقدامات این جمعیت قرار گرفت و پس از آن با حضور در گلزار شهدای سیرجان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

جهانگیری: هیچ دستگاه دولتی حق خرید کالای خارجی با بودجه دولتی را ندارد

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر آنکه حل مسایل ایران در گروی حل مسایل سیاسی است نه تکنیکی و فنی، اظهار کرد: باید از چندگانگی و تفرقه پرهیز کنیم و سال ۱۳۹۷ را به سال وحدت و همدلی تبدیل کرده و در سایه چنین وحدت و انسجامی می‌توان به نحو مطلوب مسایل کشور را حل کرد.

پیوستن ظریف به چالش بی‌زباله در پی دعوت وزیر آموزش و پرورش

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به دعوت سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برای پیوستن او به چالش بی‌زباله این دعوت را پاسخ گفت و با پیوستن به چالش بی‌زباله همه هموطنان را به پیوستن به این چالش ملی و جهانی در گفتار و عمل دعوت کرد.

اعتراض رسمی ایران به ترکمنستان

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: به اقدام نیروهای مرزی ترکمنستان در تیراندازی به ماهیگیران ایرانی رسما اعتراض کردیم و خواستار توضیح شدیم.

نوبخت خبر داد: سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی در سال ۹۶

رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای طرح‌های عمرانی در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

آزادی ۹ ملوان ایرانی زندانی در پاکستان

معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی از آزادی ۹ ملوان ایرانی خبر داد.

در خیابان‌ها به دنبال کالای قاچاق نگردیم/ در اجرای قانون صادرات و امحای کالای قاچاق مشکل داریم

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران روزهای پایانی سال ۹۶ در ایسنا حضور یافت و در گفت‌وگویی با خبرنگاران حقوقی و قضایی، ضمن پاسخگویی به سوالات، به تشریح عملکرد تعزیرات حکومتی استان تهران پرداخت.

بیانیه وزارت امور خارجه در حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی

وزارت امور خارجه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی بیانیه‌ای را در این ارتباط صادر کرد.

عارف به چالش بی‌زباله پیوست

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید در پاسخ به دعوت محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به چالش بی‌زباله پیوست و خواستار پیوستن همه مردم به این چالش شد.

ابوترابی‌فرد: دستگاه‌ها دستورالعمل ممنوعیت خرید کالای غیرایرانی را صادر کنند

خطیب اولین نماز جمعه تهران در سال ۹۷، استقلال سیاسی امروز ملت ایران را سرمایه گرانبها و دست نیافتنی خواند و با اشاره به نامگذاری امسال، گفت:‌ همه دستگاه‌ها و نهادها باید دستورالعملی برای زیرمجموعه‌های خود صادر کنند مبنی بر اینکه خرید هر کالای غیرایرانی ممنوع است.

امیر عبداللهیان در واکنش به انتصاب جان بولتون: تقویت رویکرد امنیتی تاکتیک جدید آمریکا است

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: انتصابات اخیر رییس‌جمهور آمریکا نشان‌دهنده آن است که تقویت رویکرد امنیتی، برای کسب سود تجاری بیشتر آمریکای ترامپ، تاکتیک جدید آنهاست.

بررسی سفرهای رییس‌جمهور در سال ۹۶؛   قدم به قدم با روحانی، از شرق تا غرب

شش سفر خارجی و دیدار با بیش از ۲۵ نفر از سران کشورهای مختلف جهان در این سفرها، تنها بخشی از فعالیت‌های دیپلماتیک حسن روحانی در سال ۹۶ به حساب می‌آید. روحانی در سالی که گذشت از روسیه تا آمریکا و از ترکیه تا هند را برای گسترش هرچه بیشتر روابط با کشورهای مختلف زیر پا گذاشت.

واکنش قاسمی به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه چند فرد و شرکت ایرانی و سخنان عادل‌الجبیر

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودی در موسسه آمریکایی بروکینگز را مزوّرانه و عاری از حقیقت خواند و از سوی دیگر گفت: آمریکا قطعا از ترفند تحریم‌ها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران طَرفی نخواهد بست.

بازدید جهانگیری از روند بازسازی ارگ تاریخی بم و مجتمع توانبخشی سپهر بم

معاون اول رییس‌جمهور صبح شنبه (۴ فروردین) به همراه رییس میراث فرهنگی کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، فرماندار بم و امام جمعه بم با حضور در ارگ تاریخی بم از روند بازسازی این ارگ که به دلیل زلزله ۵ دی‌ماه ۱۳۸۲ تخریب شده بود، بازدید و پس از آن به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل بهزیستی استان، امام جمعه بم و فرماندار بم از مجتمع توانبخشی سپهر بم بازدید کرد.

واکنش بروجردی به انتصاب مشاور امنیت ملی ترامپ:باید نگاه به شرق (چین و روسیه) را تقویت کنیم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات کلیدی در عناصر تصمیم‌گیر حوزه سیاست خارجی آمریکا، گفت که آمریکایی‌ها بنا دارند سیاست‌های تندتری را نسبت به جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کنند و ما باید در مقابل نگاه به شرق به ویژه چین و روسیه را تقویت کنیم.

تمدید ماموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل درخصوص حقوق بشر ایران

شورای حقوق بشر سازمان ملل ماموریت گزارشگر ویژه این سازمان در امور حقوق بشر ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

جهانگیری: حمایت از کالای ایرانی یک هدف‌گیری عالمانه است

معاون اول رییس‌جمهور ظهر شنبه (۴ فروردین) در آئین رونمایی از اولین خودروی تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور، بیان کرد: محصول ایرانی زمانی موفق خواهد بود و معتبر باشد باید راهکارهای مناسب آن را نیز اجرا کنیم و نمی‌توانیم این راه را صرفا با جلسات پیش ببریم، این جهت‌گیری حمایت از کالای ایرانی یک هدف‌گیری بسیار عالمانه و دلسوزانه‌ای است.

در نگاهی به دستورات صادر شده انجام شد؛ تیم‌های ویژه روحانی در سال ۹۶

نگاهی به اتفاقات سال ۹۶ نشان می‌دهد که حوادث ناگوار این سال تقریبا هر ماه کام مردم ایران را تلخ کرده و باعث شده رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای بررسی این وقایع تیم‌های ویژه‌ای را تشکیل دهد؛ از گروه بررسی سقوط هواپیما و غرق شدن کشتی گرفته تا تیم ویژه زلزله و سیل.

خرازی: سیاست ایران حمایت از دولت‌های مستقر است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سفر به افغانستان، با اشرف غنی، رییس‌جمهوراین کشور دیدار و اظهار کرد: سیاست ایران حمایت از دولت‌های مستقر است.

قاسمی: تمدید ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر با رویکرد خاص فاقد اصالت و مشروعیت است

سخنگوی وزارت خارجه تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو که براساس آن ماموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران برای یک سال دیگر تمدید شد را محکوم و آن را نشانه‌ای از سوءاستفاده تعداد محدودی از کشورها از ساز و کارهای حقوق بشری ملل متحد دانست.

روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از وزرا، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی: فقرزدایی، هدف بلندمدت دولت دوازدهم است

رییس‌جمهور در نخستین روز کاری سال ۱۳۹۷ و در دیدار نوروزی جمعی از وزراء، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مسئولین را به خدمت بیشتر به مردم فرا خواند و تصریح کرد: اجر خدمت و دستگیری از مردم، ماندگار بوده و از بین نمی‌رود و ضروری است که مسئولین از هر فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنند.

شمخانی: مایه شرمساری است که مقام مسئول امنیت ملی یک کشور حقوق‌بگیر یک فرقه تروریستی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برای یک کشور به ظاهر ابرقدرت مایه شرمساری است که مقام مسئول امنیت ملی آن حقوق بگیر یک فرقه تروریستی با سابقه کشتار ۱۷ هزار نفر از شهروندان بیگناه ایران باشد.

هیات دولت خرید کالاهای خارجی دارای تولید داخل را برای کلیه دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد

نخستین جلسه هیات وزیران در سال جدید و در اولین روز کاری، عصر یکشنبه (۵ فروردین) به ریاست حسن روحانی برگزار شد و در این جلسه هیات دولت خرید کالاهای خارجی دارای تولید داخل را برای کلیه دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد.

در پایان نشست سران قوا؛ روحانی: حفظ وحدت و انسجام داخلی و رسیدگی به حل مشکلات معیشتی مردم مورد تاکید سران قوا بود

نشست سران قوا با حضور روسای قوای مجریه، قضائیه و مقننه روز دوشنبه (ششم فروردین) به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار شد و در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه درباره مهم‌ترین مسایل داخلی و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

کمالوندی: پیشرفت‌ها در زمینه آب سنگین ۲۰ فروردین رونمایی می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که بخشی از پیشرفت‌ها در زمینه آب سنگین بیستم فروردین ماه رونمایی خواهد شد.

صالحی خبر داد؛ احداث بیمارستان هسته‌ای فوق پیشرفته در استان البرز/ رونمایی از دستگاه تبدیل رطوبت هوا به آب

رییس سازمان انرژی اتمی از احداث بیمارستان هسته‌ای فوق پیشرفته در استان البرز خبر داد و گفت که این بیمارستان ظرف چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

احضار مدیرعامل یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف به تعزیرات

مدیرعامل یک فروشگاه زنجیره ای معروف با پیگیری یک شکایت مردمی و بررسی‌های انجام گرفته برای ارائه توضیحات به تعزیرات حکومتی احضار شد.

عراقچی: هرگونه اختلال در برجام عواقب سنگینی برای جامعه بین‌الملل خواهد داشت

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: برجام یک توافق امنیتی است و به طور مستقیم با امنیت منطقه و بین‌الملل سروکار دارد. اگر هرگونه اختلالی در برجام صورت بگیرد عواقب آن برای همه جامعه بین‌الملل سنگین خواهد بود.

عارف: تولیدکنندگان با تولید کالای مرغوب مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق کنند

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت مردم از تولید ملی، گفت: تولیدکنندگان هم باید تلاش کنند با تولید کالای مرغوب مردم را تشویق به خرید کالای ایرانی کنند.

آملی‌لاریجانی: از جمله علل هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضایی برخورد با مفاسد اقتصادی است

رییس قوه قضاییه در اولین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال ۹۷ ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به همه مردم و کارکنان و مسئولان دستگاه قضایی، با تاکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی و ضرورت ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی گفت: دستگاه قضایی همچون سالهای گذشته ضمن برخورد با مفاسد و کسانی که با شیوه های غلط اقدام به انباشت سرمایه می‌کنند، در جهت حفظ امنیت سرمایه‌گذاری تلاش خواهد کرد.

وزارت خارجه: کلیه فعالیت‌های اقتصادی وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها، در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصادی است

روابط عمومی وزارت امورخارجه با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به اظهار نظری در خصوص نقش برخی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در حمایت از اقتصاد مبتنی بر واردات با استقبال از نقد مشفقانه صاحبنظران و صاحبان قلم و با تاکید بر سیاست اصولی وزارت امورخارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور در حمایت شفاف، قاطع و مستمر از اقتصاد ملی تاکید کرد.

ظریف: یمنی‌ها توسط غرب به فراموشی سپرده شده‌اند

وزیر خارجه کشورمان گفت: یمنی‌ها که مجرم جوان تازه‌کار درصدد سوءاستفاده از آنها برای جهش کاری خود می‌باشد، توسط غرب به فراموشی سپرده شده‌اند.

پاسخ ایران به اتهامات اخیر انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انگلیس بدون تردید در جنایات جنگی صورت گرفته در یمن از طریق فروش سلاح و ارائه کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی به کشورهای متجاوز و کمک به محاصره ضدانسانی یمنی‌ها دخالت و مسئولیت دارد.

خانه‌تکانی ظریف و حواشی آن

سال ۹۶ همچون پنج سال گذشته حضور ظریف در مسند وزارت امور خارجه، برای او سالی سخت و پرکار در عرصه سیاست خارجی ازجمله تحولات منطقه‌ای و برجام بود و قطعا خانه‌تکانی ساختاری وزیر امور خارجه در دستگاه دیپلماسی کشوردر نیمه دوم سال جاری بر حجم کارها و حواشی این وزارتخانه افزود.

روحانی پیش از سفر به ترکمنستان: تقویت روابط با همسایگان از سیاست‌های اصولی دولت است

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح سه‌شنبه (۷ فروردین) به دعوت رسمی رییس جمهوری ترکمنستان، با بدرقه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در  امور بین‌الملل تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد و پیش از این سفر در جمع خبرنگاران گفت: تقویت روابط با همسایگان از سیاست‌های اصولی دولت است.

جهانگیری در واکنش به انتصاب بولتون: فردی که حقوق‌بگیر منافقین بوده فکر می‌کند ملت ایران با تهدیداتش جا می‌زنند

معاون اول رییس‌جمهور ظهر سه‌شنبه (۷ فروردین) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان شهریار با اشاره به وضعیت منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: اینگونه نیست که گروهی که مهم‌ترین افتخارشان حقوق گرفتن از سازمان منافقین است سر کار بیایند در حالی که این سازمان حدود ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند و مردم از آنها نفرت بسیاری دارند و این افراد تهدیدات علیه ملت ایران را آغاز و فکر کنند که ملت ایران با این تهدیدات جا می‌زند یا اتفاقی در ایران بیفتد.

در اجلاس بین‌المجالس جهانی مطرح شد؛ پاسخ جعفرزاده به ادعاهای نماینده پارلمان امارات درباره جزایر سه‌گانه

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی عضو هیات پارلمانی اعزامی ایران به اجلاس بین‌المجالس جهانی ادعای نماینده پارلمان امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی را بی‌پایه و غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد که تمامیت سرزمین و حاکمیت ایران بر این جزایر قابل مذاکره نیست.

سخنگوی سازمان تعزیرات اعلام کرد: جریمه های نوروزی تعزیرات از مرز ۲۱۲ میلیارد گذشت

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۲۱۲ میلیارد تومانی متخلفان در ۲۱ روز نخست اجرای طرح نوروزی این سازمان خبر داد.

تهران و عشق‌آباد ۱۳ سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان روز سه‌شنبه در جریان سفر حسن روحانی به عشق‌آباد و در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های فی ما بین، ۱۳ سند و یادداشت همکاری مشترک امضاء کردند.

روحانی: ایران و ترکمنستان باید از ظرفیت های گسترده خود در مسیر گسترش همکاری های مشترک بهره بگیرند

حسن روحانی که روز سه‌شنبه و پس از امضای ۱۳ سند همکاری میان ایران و ترکمنستان سخن می‌گفت، با ابراز خرسندی از حضور در ترکمنستان در ایام جشن نوروزی، ترکمنستان را کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران خواند و تاکید کرد که دو کشور باید از ظرفیت‌های گسترده خود در مسیر گسترش همکاری‌های مشترک بهره بگیرند و این خواست دو ملت است.

بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان

ایران و ترکمنستان در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که مصمم هستند روابط خود را در همه زمینه‌ها گسترش دهند.

ظریف: ایران صادقانه دست خود را به سوی همسایگانش دراز کرده است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مقاله‌ای در سایت الجزیره نوشت: ایران باز هم صادقانه دست خود را به سوی همسایگانش دراز کرده است. این رویکرد نه اقدامی نمایشی بلکه گزینه راهبردی ایران است.

استقبال ایران از ابتکار دعوت از مخالفان مسلح جهت حضور در مذاکرات صلح افغانستان

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصریح کرد: خروج نظامیان خارجی از افغانستان مقدمه حرکت به سمت صلح در این کشور است.

ورود روحانی به باکو

رییس جمهوری اسلامی ایران بعداز ظهر چهارشنبه (۸ فروردین) برای انجام سفری رسمی به جمهوری آذربایجان وارد باکو شد.

بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص منابع و مصارف بودجه سال ۹۶ در دومین جلسه هیات دولت

دومین جلسه هیات دولت در سال ۹۷ روز چهارشنبه (۸ فروردین) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور تشکیل شد و در آن جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را مورد بررسی قرار گرفت.

انتقال ۲۸۳ زندانی ایرانی از ترکمنستان به داخل کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: ۲۸۳ زندانی ایرانی از ترکمنستان به داخل کشور منتقل می‌شوند.

تهران و باکو ۸ سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه (۸ فروردین) و همزمان با سفر رسمی حسن روحانی به باکو، هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری مشترک امضاء کردند.

در پایان مراسم امضای اسناد همکاری ایران و جمهوری آذربایجان؛ روحانی: حل مشکلات منطقه تنها با گفت‌وگوهای سیاسی امکان‌پذیر است

روسای جمهور ایران و آذربایجان عصر چهارشنبه پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان در نشست خبری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده روابط و امضای اسناد جدید همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم بیش از پیش مناسبات تهران-باکو تاکید کردند.

با حضور روسای جمهوری ایران و آذربایجان؛ کارخانه خودروسازی خزر و خط آهن آستارا–آستارا افتتاح شد

کارخانه تولید مشترک خودروایران و جمهوری آذربایجان (خزر) در منطقه نفت چالا با ظرفیت سالانه ۱۰‌ هزار دستگاه برای تولید پنج مدل خودروی سواری و خط آهن آستارا-آستارا روز پنجشنبه (۹ فروردین) در مراسمی در همایش اقتصادی تجاری، با حضور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

روحانی: ان‌شاءالله این سفرها منشاء خیر و برکت برای منطقه باشد

رییس‌جمهوری ظهر پنج‌شنبه(۹ فروردین)پس از بازگشت از سفر سه روزه به کشورهای ترکمنستان و آذربایجان در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از این سفرها و دستاوردهای آن‌ها پرداخت و اظهار کرد: ان‌شاءالله این سفرها منشاء خیر و برکت برای منطقه باشد.

تحلیل آشنا از سفرهای روحانی به دو کشور منطقه

مشاور رییس‌جمهور به ارائه تحلیل‌هایی از سفرهای نوروزی حسن روحانی به دو کشور ترکمنستان و آذربایجان پرداخت.

رویترز خبر داد: اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های موشکی جدید علیه ایران است

خبرگزاری رویترز گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم های جدید موشکی علیه ایران با هدف قانع کردن ترامپ به ماندن در برجام است.

لودریان ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد

وزیر خارجه فرانسه در ادعاهایی بی‌اساس ایران را به ارسال تسلیحات به یمن مهتم کرد.

واکنش آیت‌الله مدرسی به انتشار خبر احتمال ریاستش در قوه قضاییه

در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه بعد از پایان دوره اخیر ریاست قوه قضاییه قرار است آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی متصدی ریاست قوه قضاییه شود یا او یکی از افراد محتمل است، این عضو شورای نگهبان از این موضوع کاملا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: انتشار چنین خبری بدون هیچ مستندی در این سطح وسیع مشکوک به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد پافشاری در نشر آن بر اساس اهداف ناصحیح و غیراخلاقی است. از درگاه خداوند متعال خواهانم ریاست محترم قوه قضاییه و همکاران ایشان با قدرت و صلابت در اجرای عدالت موفق باشند.

احضار کاردار یونان در تهران به وزارت خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: به دنبال حمله یک ناشناس به کارمند سفارت ایران، کاردار یونان در تهران احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

رایزنی عراقچی با وزیر امور خارجه قزاقستان

معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان به تاشکند سفر کرده بود، در حاشیه این کنفرانس با وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

روایت توئیتری ظریف از مشارکت همه جانبه ایالات متحده در بزرگترین فاجعه انسانی جهان

محمد جواد ظریف در توئیتی تاکید کرد: حجم مشارکت آمریکا در بزرگترین فاجعه انسانی جهان باورنکردنی است.

مردم از مسوولان چه می‌خواهند؟

چند تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم‌ترین خواسته‌های مردم از مسئولان اجرایی کشور؛ بر این موضوع تاکید کردند که امروز اصلی‌ترین مشکل مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

جامعه بین‌المللی در مقابل اتهامات بی‌اساس و اوهام عربستان بایستد

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به اتهام‌های عربستان، مبنی بر دخالت و نقش ایران در حمله موشکی‌ حوثی‌های یمن به ریاض، اعتراض کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه: مشکلات کشور انکارناپذیر ولی قابل حل شدن است

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در یادواره سردار شهید حسین املاکی در مسجد جامع لنگرود با بیان این‌که “شهدا کشور را از گردنه های خطرناک عبور دادند”، گفت: مشکلات کشور انکارناپذیر ولی قابل حل شدن است.

ارتش: حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده‌ایم

همزمان با دوازدهم فروردین ماه روز “جمهوری اسلامی”، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، آن را به ملت ایران تبریک گفت و عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده‌ایم.

موحدی‌کرمانی: خرید کالاهای داخلی باید از مسئولین شروع شود

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد خرید کالاهای ایرانی، گفت: با خرید کالاهای داخلی باید برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید داخلی اقدام کنیم.

آشنا حساب “اسحاق” را از “مهدی” جدا کرد

حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور نسبت میان دو برادر جهانگیری را مانند نسبت میان دو برادر حسینی و دو برادر رسایی توصیف کرد.

دو واکنش به یک اعتصاب

حمید بقایی از یاران محمود احمدی‌نژاد که اواخر سال ۹۶ پس از بازدداشت از سوی مراجع قضایی، به گفته وکیلش دست به اعتصاب غذا زد، تهدید کرده است که تنها در صورت اعطای مرخصی و برگزاری دادگاه علنی از این اعتصاب دست می‌کشد.

شورای عالی امنیت ملی سال جدید جلسه‌ای نداشته است

یک منبع آگاه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به «انتشار برخی خبرهای غیرواقعی  درخصوص محتوای گفت‌وگوهای انجام شده در جلسه شورای عالی امنیت ملی در سال ۱۳۹۷ »، گفت: شورای عالی امنیت ملی از ابتدای سال جدید تاکنون جلسه‌ای نداشته است.

واکنش قاسمی به اظهارات جنگ‌طلبانه محمد بن‌سلمان: این نورسیده‌ خام‌اندیش، یا نمی‌داند جنگ چیست یا تاریخ نخوانده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به آخرین گستاخی بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی مبنی بر جنگ با ایران، گفت: این نورسیده‌ خام‌اندیش که هنوز باد به دِماغ دارد، یا نمی‌داند جنگ چیست یا تاریخ نخوانده است.

۶ اولویت راهبردی دیپلماسی اقتصادی کشور

وزیر امور خارجه از تعیین ۶ اولویت راهبردی برای حوزه دپیلماسی اقتصادی کشور خبر داد.

تحولات و اخبار دفاعی ایران در سال ۹۶ چه بود؟

ایسنا به مناسبت پایان سال ۱۳۹۶ طی گزارشی جامع در هفت بخش «انتصابات و جابجایی‌ها»، «تقویت دیپلماسی دفاعی»، «مبارزه با گروهک‌های تروریستی و معاند در داخل»، «حضور نیروهای مسلح در کنار مردم»، «دستاوردها و تجهیزات جدید»، «رزمایش‌ها»، و «۴ خبر مهم نظامی سال» به مرور تحولات و مهم‌ترین اخبار نیروهای مسلح در این سال پرداخت.

تشریح دلایل طرح موضوع “تغییر رژیم ایران” از سوی محمود سریع‌القلم

موضوع و سیاست “تغییر رژیم ایران” امری جدیدی نیست و از سوی دولتمردان و سیاست‌گذاران آمریکایی و برخی از هم پیمانانش در اروپا و خاورمیانه و منطقه در حدود ۴۰ سال گذشته دنبال شده است اما آنچه این مساله را در سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷-۲۰۱۸) مهم و قابل بررسی کرد، قرار گرفتن این سیاست از حوزه اعلانی به حوزه اعمالی سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا است.

ظریف با اشاره به اقدام نژادپرستانه صهیونیست‌ها: شرمشان باد

وزیر امور خارجه کشورمان اقدام نژادپرستانه صهیونیست‌ها در به خاک و خون کشیدن فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

فراخواندن جامعه جهانی برای اقدام قاطع در برابر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان فاجعه کشتار فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کرد.

انتظار از قوه قضاییه در برخورد با قاچاق بیش از این‌ها است

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به اینکه مسئولیت پیشگیری از قاچاق با قوه قضاییه است، انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات بیشتری از سوی این قوه در دستور کار قرار گیرد.

روحانی چهاردهم فروردین به آنکارا می‌رود

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای ترکیه‌ای خود و برای حضور در دور دوم مذاکرات سه‌جانبه با روسیه، بعد از ظهر سه‌شنبه چهاردهم فروردین ماه جاری به آنکارا پایتخت ترکیه سفر می‌کند.

زمان فیلتر تلگرام مشخص نیست

رمضانعلی سبحانی‌فر ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه گفت: زمان فیلتر تلگرام زمان دقیقی نیست و نباید اخباری به جامعه پمپاژ شود که امنیت روانی مردم را مخدوش کند.

بستن تلگرام در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح نشده است

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بسته شدن تلگرام گفت که نمی‌شود با نقض حقوق بشر امنیت پایدار برای کشور ایجاد کرد.

رحیمی: فیلترینگ تلگرام ابزار بازی با روان مردم شده است

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که انتشار اخبار ضد و نقیض از مراجع غیر مسئول و سکوت مراجع مسئول بازی کردن با روان مردم و تضعیف اعتماد عمومی است، گفت که نباید تحلیل‌های داخلی برخی جلسات را به‌عنوان تصمیم مراجع مسئول به جامعه منعکس کرد و موجب به‌هم‌ریختگی ساختار روانی جامعه شد.

دادستان تهران خبر داد: افزایش صدور احکام مجازات‌های جایگزین حبس

عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از افزایش صدور احکام مجازات‌های جایگزین حبس، خبر داد.

جهانگیری: معنای “حمایت از کالای ایرانی” این نیست که هر محصولی با هر کیفیتی به خورد مردم داده شود

معاون اول رییس‌جمهور عصر شنبه (۱۱ فروردین) در جلسه بررسی مشکلات و موانع اصلی توسعه استان آذربایجان شرقی که با حضور استاندار، معاونان استاندار و مدیران اجرایی استان برگزار شد، گفت: مقصود از حمایت از کالای ایرانی این نیست که هر محصولی با هر کیفیتی به خورد مردم داده شود.

حجاب، قانون، احترام

«قانون» در معنای حقوقی یعنی قرارداد، حد، مرز و قاعده و در عرف اجتماعی دستورالعمل بهترین زیستن و عامل برقراری نظم و انضباط اجتماعی و ابزاری برای نشان دادن سطح و فهم اجتماعی به سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌های جهان است. قرآن کریم در سوره‌ها و آیات متعدد، قوانین الهی را در بخش‌های مختلف برای بهتر زیستن آدمی، تقدیم جامعه بشری کرده است. یکی از این قوانین «قانون پوشش» یا همان «حجاب» است اما چرا این قانون توسط معدود بانوانی مورد تعرض قرار گرفت؟

لاریجانی با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی: مجالس کشورهای اسلامی تدابیر لازم را اتخاذ کنند

رییس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و رییس مجلس شورای اسلامی ایران، اقدام جنایتکارانه و ضدانسانی رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی علیه راهپیمایی مسالمت‌آمیز ملت فلسطین در روز “بازگشت” را قویا محکوم کرد و از مجالس کشورهای اسلامی خواست که تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

سوریه، محور نشست اردوغان، پوتین و روحانی در آنکارا

رؤسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه روز چهارشنبه(۱۵ فروردین) طی نشستی در آنکارا آخرین تحولات بحران سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی پس از چهل سال

اعتراضات دی‌ماه ۹۶ یکی از اتفاقات سیاسی – امنیتی کشور بود که به لحاظ گستردگی در شهرهای مختلف کشور، شعارهای مطرح شده، حضور طبقات متوسط به پایین در اعتراضات، نحوه دخالت رسانه‌های خارجی و ایجاد خشونت توسط اغتشاش‌گران ویژگی‌های منحصر بفرد خود را داشت و البته خلاء استفاده از ظرفیت اصل ۲۷ قانون اساسی را عیان کرد.

جهانگیری: احیای دریاچه ارومیه حتما انجام می‌شود

معاون اول رییس‌جمهور در بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: احیای دریاچه ارومیه حتما انجام می‌گیرد و این موضوع نمی‌تواند از دستور دولت‌های ایران حذف و یا کنار گذاشته شود، حتی در صورت لزوم میلیاردها دلار اعتبار خارجی برای انتقال آب از خارج کشور اختصاص می‌دهیم.

فرمانده کل ارتش: خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فرصت است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های بازسازی‌شده مجتمع شهید سپهبد علی صیادشیرازی (خزر آباد ساری) بازدید و تعدادی از ساختمان‌ها ویلاهای نوساز این مجتمع را افتتاح کرد. امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی، در جمع کارکنان و دست اندرکاران این مجموعه فرهنگی رفاهی گفت: خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فرصت است.

بازدید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از سه روستای زلزله‌زده کرمانشاه

دور سوم سفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با سرکشی به سه روستای زلزله‌زده ادامه یافت. محسن رضایی و هیات همراه روز شنبه (۱۱ فروردین) همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) از آخرین اقدامات اسکان موقت، شیوه های امدادرسانی و توسعه روستایی بازدید کردند.

سفیر پیشین ایران در فنلاند: طرح “تغییر رژیم” فشار به داخل برای عقب زدن ایران از منطقه است

سفیر پیشین ایران در فنلاند گفت که ترامپ از پیگیری سیاست تغییر رژیم ایران به دنبال عقب زدن ایران از نقش‌آفرینی و حضور در منطقه است. این کارشناس مسایل منطقه و بین‌الملل با بیان این‌که موضوع تغییر رژیم ایران امر جدیدی نیست و از گذشته دور از سوی دولتمردان آمریکایی دنبال شده است افزود: طرح علنی این مساله از سوی ترامپ یک حرکت سیاسی و برای اعمال فشار به درون ایران است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد