تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1397 - 8:19
کد خبر : 27778

حمایت از کالای ایرانی از مبادی و اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است

حمایت از کالای ایرانی از مبادی و اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است

جت‌الاسلام حسین ورمقانی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید با اشاره به تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری مانند سال‌های پیشین امسال را هم در راستای مسائل اقتصادی کشور به نام «حمایت از کالای ایرانی»

جت‌الاسلام حسین ورمقانی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید با اشاره به تبیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری مانند سال‌های پیشین امسال را هم در راستای مسائل اقتصادی کشور به نام «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
وی افزود: بیان این نکته لازم است که هدف رهبر فرزانه انقلاب از نامگذاری سال‌ها؛ بیان یک نام بدون مهم نیست، بلکه مسئله مورد نظر ایشان این است که هر سال عنوان سال را تحقق بخشیم و معنی شعار سال را در فضای بیرون عملی کنیم.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی از مبادی و اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است چراکه هر قدر این گفتمان در جامعه بیشتر تقویت و نهادینه شود، به همان نسبت امکان تولید و اشتغال بهبود می‌یابد.
وی اعلام کرد: وضعیت نهایی اقتصاد سیاسی ایران و پتانسیل بالای آن برای عبور از بحران‌های بالقوه، بدون توجه به نقش و جایگاه تولید و مصرف کالاهای ایرانی ممکن نیست.
حجت‌الاسلام ورمقانی با بیان اینکه تولید ملی به معنای به‌کار گرفتن تمام استعدادهای بالقوه در جهت فعلیت بخشیدن به توانایی‌های داخل است، عنوان کرد: ملتی که به خود تکیه کند هرگز اسیر بیگانه نمی‌شود و تار و پود ملتی که وابسته به دیگران است مانند تار و پود عنکبوت است؛ زود از هم می‌پاشد اما اگر ملت ایران متکی به خود باشد هیچ زمانی توسط هیچ شخص یا اتفاقی از بین نخواهد رفت.
ورمقانی ادامه داد: تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی ارتباط معنی داری با اقتصاد مقاومتی دارد؛ یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی این است که باید صاحبان تولیدات داخلی را حمایت کرد.
وی در پایان یادآور شد: تولید ملی و حمایت از کالاهای ایرانی و داخلی زمانی محقق می‌شود که دولت و مدیران کوشش خود را صرف تولیدات داخلی کرده و زمینه رشد استعداد ایرانی در مراکز آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مؤسسات داخلی را مهیا کنند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد