تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396 - 10:34
کد خبر : 16311

حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان بیانگر اقتدار ملی است

حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان بیانگر اقتدار ملی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید یحیی جعفری ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه در روز ۱۳ آبان سه حادثه مهم به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ استکبار برای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید یحیی جعفری ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه در روز ۱۳ آبان سه حادثه مهم به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ استکبار برای رسیدن به اهداف شوم خود امام خمینی (ره) را دستگیر و به ترکیه تبعید کرد؛ همچنین در این روز در سال ۱۳۵۷ ماموران شاه ملعون به دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران حمله کردند که منجر به شهادت و مجروح شدن دهها دانش آموز شد.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام خمینی (ره) در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ گفت: این روز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

آیت الله جعفری با بیان اینکه همچنین ۱۳ آبان سالروز ابلاغ سند چشم انداز ۲۰ ساله در سال ۱۳۸۵ است، افزود: بنابراین باید این مناسبت را با راهپیمایی گسترده گرامی داشته و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش بگذاریم.

امام جمعه کرمان شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان یک امر ضروری دانست و افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید در برابر نیرنگ های استکبار ایستادگی کنیم و این یک امر ضروری است تا استکبار به مقاصد شوم خود دست پیدا نکند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان همچنین اربعین سالار شهدا (ع) را تسلیت گفت و افزود: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که باید در برابر تمام دنیای پوشالی کفر و استکبار ایستادگی کنیم؛ اگر به امام حسین (ع) تاسی بجوییم باید در مقابل مستکبران عالم ایستادگی کرده و اجازه ندهیم به اهداف شوم خود نائل شوند.

وی با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: بدون کسب علم، دانش و معرفت فرهنگ انسان تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت.

آیت الله جعفری در خطبه اول نماز جمعه این هفته کرمان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با بیان اینکه شیعیان باید از سیره حضرت علی (ع) و ائمه اطهار (ع) پیروی کنند، عنوان کرد: حضرت علی (ع) می فرماید «دستگیری از برادران و خواهران ایمانی یکی از ویژگی های شیعیان است به گونه ای که شیعیان باید برادران و خواهران ایمانی‌شان را بر خود مقدم بدانند».

وی حفظ زبان از گناه و معصیت را یکی از ویژگی های شیعیان دانست و یادآور شد: همه ما باید مراقب باشیم که زبانمان به غیبت کسی باز نشود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) مبنی بر اینکه «شیعه ما نیست مگر کسی که دارای تقوا باشد و خدا را اطاعت کند؛ شیعیان ما شناخته نمی شوند مگر از راه تواضع، ادای امانت، راستگویی، تلاوت قرآن، روزه داری، اقامه نماز، خوبی در حق پدر و مادر و بی تفاوت نبودن در برابر همسایگان، فقرا و ایتام و …» گفت: در این روایت ویژگی ها و خصوصیات شیعیان واقعی ذکر شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد