قرعهکشی«دورهمی»؛ قالبی متفاوت که میتوانست حامی کالای ایرانی باشد
در میان برنامههای نوروزی رسانه ملی، شوی تلویزیونی «دورهمی» از محبوبیت ویژهای در میان مخاطبان برخوردار است؛ عمده این محبوبیت به واسطه حضور مهران مدیری با سابقه درخشان در تولید و اجرای برنامههای موفق طنز تلویزیونی است و البته ساختار متفاوت این برنامه و اینکه در هر کدام از قسمتهای آن موضوعی طرح میشود که
در میان برنامههای نوروزی رسانه ملی، شوی تلویزیونی «دورهمی» از محبوبیت ویژهای در میان مخاطبان برخوردار است؛ عمده این محبوبیت به واسطه حضور مهران مدیری با سابقه درخشان در تولید و اجرای برنامههای موفق طنز تلویزیونی است و البته ساختار متفاوت این برنامه و اینکه در هر کدام از قسمتهای آن موضوعی طرح میشود که مهران مدیری خود با زبان مطایبه و طنز در قالب استندآپ کمدی، نقدی نیشدار بر هر کدام از آنها وارد میکند.
هرچند که آیتمهای نمایشی این مجموعه به یک شخصیت تیپیکال(قیمت) با بازی سروش جمشیدی محدود شده است اما بازی روان و جذاب این بازیگر طنز نیز توانسته است در گفتوگوی دوسویهاش با مهران مدیری که در میان حضار تماشاگر مشغول هنرنمایی اوست، طرفداران خاص خود را داشته باشد.
از همه اینها گذشته میهمانان این شوی تلویزیونی نیز متفاوت بوده و این برنامه توانسته است چهرههای مطرحی از عالم فرهنگ و هنر به ویژه بازیگری سینما و تلویزیون را به برنامه خود دعوت کند که البته پرسشهای متفاوت و البته هوشمندانه و معنادار مدیری از آنها نیز جذابیت این بخش از دورهمی را دوچندان کرده است.
با این تفاصیل اما باید نقدی را بر این برنامه محبوب تلویزیونی که گویا همزمان با پایان تعطیلات نوروزی به تولید و پخش خود از شبکه نسیم براساس اعلام قبلی روابط عمومی آن خاتمه خواهد داد، وارد کرد و آن مسئله، قرعهکشی پایانی این برنامه پُرمخاطب است که به نظر میرسد همراستا با اهداف رسانه ملی که باید منطبق با منویات رهبری باشد، نیست.
با وجود اقدام خداپسندانه این برنامه تلویزیونی به منظور ایجاد موزه دورهمی و به نمایش و مزایده گذاشتن یادگاریهایی از هنرمندان مدعو در آن که عواید آن صرف سامانبخشی به وضعیت زلزلهزدگان سال گذشته کرمانشاه میشود و قرار است زمان دقیق آن متعاقباً اطلاعرسانی شود اما قرعهکشی بزرگ این برنامه طراحی شده از سوی «اول مارکت»؛ اسپانسر و حامی آن تا حد زیادی مغایر با سیاستهای رسانه ملی منطبق با شعار سال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» است.
البته باید این حق را به حامی و سرمایهگذار اصلی این برنامه داد که رفتاری مناسب با منافع و مصالح خود داشته باشد اما تصور میشود که این منافع و مصالح در این مدت و با تبلیغ وسیع مجری و سایر شبکههای اجتماعی و مجازی مبنی بر ارسال پیامک عدد یک به سامانه ۳۰۸۰ که هر روز مبلغی را از متقاضیان کسر و به عنوان امتیاز برای شرکت در قرعهکشی اختصاص میدهد، تأمین شده باشد و از این به بعد برای اول مارکت فرقی نخواهد کرد که جوایز قرعهکشی بزرگی که از پیش تعیین شده است را به چه شکل و قالب دیگری تغییر دهد.
هرچند که از ابتدا مقرر شده است که به سه برگزیده این قرعهکشی بزرگ دورهمی سه دستگاه خودروی بی. ام. و.(B.M.W) تعلق گیرد اما شایسته بود تا سیاستگذاران این شرکت پس از استماع شعار سال از زبان رهبری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» این جوایز را به تعداد بیشتری متناسب با قیمت تمام شده ۳ خودروی خارجی از میان خودرویهای تولیدی داخلی، انتخاب و جایگزین کنند.
به این ترتیب علاوه بر حرکت در راستای تحقق شعار سال از رسانه ملی به عنوان یک رسانه فراگیر مردمی که باید در تمام عرصههای فرهنگی پیشقراول باشد، این امکان نیز وجود داشت که تعداد بیشتری از هموطنان شرکتکننده در این قرعهکشی از جوایز ویژه این برنامه بهرهمند شوند.
به هر حال هر چند دیر، چرا که قرار است زمان شرکت در این قرعهکشی، فردا سیزدهم فروردینماه به پایان رسد اما با این وجود میتوان این نکته را به برنامهسازان تلویزیونی متذکر شد که حداقل در سال جاری و در صورت برنامهریزی به منظور برگزاری مسابقههای تلویزیونی از این دست، گوشچشمی نیز به تولیدات ایرانی و محصولات وطنی برای اهدای جوایز به برگزیدگان داشته باشند.
به قلم امیرسجاد دبیریان
انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰