تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1397 - 6:15
کد خبر : 27098

با حماقت دشمن روز به روز بر تولیدات داخلی افزوده خواهد شد

با حماقت دشمن روز به روز بر تولیدات داخلی افزوده خواهد شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول سنایی راد معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با بیان اینکه امید است در امسال زمینه تحقق شعار فراهم شود، اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول سنایی راد معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با بیان اینکه امید است در امسال زمینه تحقق شعار فراهم شود، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور یکی از مشکلات اساسی در زمینه اقتصاد و معیشت مردم است.

وی ادامه داد: علیرغم شعارهای چندین ساله مقام معظم رهبری مبنی بر محتوای اقتصادی متاسفانه آنگونه که مسئولین می بایست در این زمینه عمل می کردند، موفق نبوده اند.

سنایی راد با بیان اینکه در زمان انتخابات یکی از موضوعات مناظره بحث اقتصاد بود و آنگونه به این موضوع توجهی نشد، تصریح کرد:شعار سال جدید نیز دارای ماهیت اقتصادی است؛ رهبر فرزانه انقلاب  امسال را با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده اند و تحقق این شعار به تلاش تمامی مردم و مسئولین است .

وی با اشاره به مطالب فوق افزود: چرا که یکی مشکلات اقتصادی ما رکود در بازار است و یکی از پیامدهای آن تعطیلی کارخانجات و بیکاری جمعی از هم وطنان می باشد؛ دوای این درد هم مصرف کالای ایرانی است که این مسئله همراهی همه مردم را می طلبد.

سنایی راد عنوان کرد: شاید پیش زمینه شعار سال جدید همان شعارهای قبلی از جمله وجدان کاری که باید کیفیت کالاها را تامین کند تا اعتماد مردم را برانگیزد، باشد اما واقعیت این است که اگر مردم را متقاعد به این ضرورت ملی کنیم می توانیم مشارکت آنها را برانگیزیم و این مسئله موجب مصرف کالای داخلی خواهد شد.

 وی تأکید کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که شاید عرصه تولید و مصرف کالای داخلی را تنگ کرده است موضوع قاچاق می باشد؛ چرا که بین قاچاق کالا با هزینه و  واردات نوعی نابرابری به وجود می آورد.

سنایی راد با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق قلابی و با کیفیت پایین هستند، ادامه داد: این کالاها عرصه را بر تولید کننده داخی تنگ کرده اند و به این منظور باید فرهنگی که به نفع کالای داخلی باشد را ایجاد نمود به گونه ای که برخی کشورها در نابرابری در عرصه اقتصاد، تاکیدشان بر تولید کالای داخلی است و قیمت افزوده بر کالاهای این کشورها نسبت به کالای خارجی بین ده تا پانزده درصد می باشد و این مسئله ناشی از  غیرت و اهتمام نسبت به منافع ملی و داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت عمومی در تحقق این فرمان مطرح است، بیان کرد: در این زمینه  باید با روشنگری و فرهنگ سازی مصرف داخلی همه مجموعه ها ایفای نقش کنند و از جمله سپاه که عقبه ای وسیع دارد به مردم وصل شود ؛الگوی عملی و کالای داخلی را ارائه دهد.

 سنایی راد اذعان کرد: خوشبختانه نیروهای مسلح سالهاست که تولید داخلی را تقویت کرده و همچنین امروزه تجهیزات و صنعت دفاعی امروز اغلب نیازهای ما را برطرف می کند؛ شاهد رشد و پیشرفت در عرصه تجهیزات نیروهای مسلح و جنگ افزارهای داخلی  هستیم و این مسئله نشان از آن دارد که در این زمینه از قبل اعتمادبخشی و خودباوری در نیروهای مسلح مطرح بوده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تولیدات داخلی با غیرت و عزت ملی در عرصه های مختلف پیشگام هستند،خاطر نشان کرد: امروزه با حماقت دشمن در زمینه تحریم روز به روز بر میزان استفاده از تولیدات داخلی در نیروهای مسلح در زمینه هایی که قابلیت مصرف دارند افزوده می شود.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد