تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1397 - 11:50
کد خبر : 27069

دولت و مجلس موانع دست و پاگیر تولیدکنندگان داخلی را از میان بردارند/ قاچاق و واردات بی‌رویه کالا اقتصاد کشور را فلج می‌کند

دولت و مجلس موانع دست و پاگیر تولیدکنندگان داخلی را از میان بردارند/ قاچاق و واردات بی‌رویه کالا اقتصاد کشور را فلج می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان ” حمایت از کالای ایرانی” اظهار کرد: نامگذاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان ” حمایت از کالای ایرانی” اظهار کرد: نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب نباید یک شعار تعبیر شود بلکه یک فرمان برای آحاد جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه بیانات مقام معظم رهبری چراغ راهی برای مردم و مسئولین است افزود: مسئولان باید برنامه‌های جدی در جهت حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال در سال جدید داشته باشند.

بابایی صالح در ادامه گفت: به مقوله “حمایت از کالای ایرانی” می‌توان به صورت یک مثلث نگاه کرد که مردم به عنوان مصرف‌کنندگان، دولت و مجلس به عنوان حامی و مجری قوانین و تولیدکنندگان راس‌های آن را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید از تولیدکنندگان به ویژه صنایع زودبازده و کارگاه‌های کوچک حمایت‌های مالی و معنوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین مسئله جامعه است افزود: ما  ثروت‌های زیادی در کشور داریم که باید با برنامه‌ریزی و به شکل صحیح هدایت شوند.

تولیدکنندگان داخلی باید کالایی مرغوب و با کیفیت تولیدکنند

بابایی صالح ادامه داد: این ثروت‌ها باید درشرکت‌های زودبازده‌ای هدایت شوند که هزینه‌ کمی برای سرمایه‌گذاری نیاز دارند و در قبال آن به تولید و اشتغال کمک می‌کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس موظف به رفع موانع دست و پاگیر برای تولیدکنندگان است گفت: دولت و مجلس باید مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در نظر بگیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی باید کالایی مرغوب و با کیفیت تولیدکنند که قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی باشند تا رضایت مصرف‌کنندگان جلب شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم باید از کالای ایرانی استفاده کنند تا موقعیت اشتغال برای جوانان ایجاد شود چراکه درآمدهای حاصل از آن به کشور و خانواده‌ها بازمی‌گردد و همه ملت سهمی از آن خواهند برد.

بابایی صالح تصریح کرد: اگر به صورت کارشناسی و عملیاتی به نامگذاری سال توجه شود دیگر به هیچ کشوری محتاج نیستیم و استقلال اقتصادی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه مهلکی بر اقتصاد و اشتغال کشور است گفت: برخی از کالاها وارد می‌شوند در حالی که توانایی ساخت آن در کشور وجود دارد لذا دولت باید از قاچاق و واردات بی‌رویه کالا جلوگیری کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد