تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 8:21
کد خبر : 26153

ضرورت ساماندهی فروشگاه‌های مجازی و کسب و کار‌های اینترنتی

ضرورت ساماندهی فروشگاه‌های مجازی و کسب و کار‌های اینترنتی

پرویز علیزاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به موضوع ساماندهی کسب و کار اینترنتی با محوریت ناامن سازی محیط و سلب ابزار فرصت‌های جرم در فضای مجازی گفت: کسب و کار اینترنتی روز به روز در فضای مجازی افزایش دارد.

ضرورت ساماندهی فروشگاه‌های مجازی و کسب و کار‌های اینترنتیپرویز علیزاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به موضوع ساماندهی کسب و کار اینترنتی با محوریت ناامن سازی محیط و سلب ابزار فرصت‌های جرم در فضای مجازی گفت: کسب و کار اینترنتی روز به روز در فضای مجازی افزایش دارد.

وی گفت: بنابر آمارهای موجود در سال ۹۳ بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان در حوزه وخرید و فروش اینترنتی نقل انتقال داشته است و در سال ۹۵ طبق آمارها ۱۷ هزار فروشگاه اینترنتی در کشور نماد اعتماد الکترونیک کسب کرده اند و چه بسا فروشگاه‌های فاقد نماد اعتماد چند برابر آمار دارندگان این نماد باشند.

این مقام قضایی گسترش کسب و کار در فضای مجازی را به عنوان یک واقعیت در جامعه دانست و اظهار کرد: خرید و فروش کالای قاچاق در این فروشگاه‌ها نیز قطعا انجام می‌گیرد و این موضوع ضرورت ساماندهی فروشگاه‌های فضای مجازی بخصوص در این استان را دو چندان کرده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت در این حوزه و ارائه نماد اعتماد الکترونیک و نظارت بر فروشندگان دارای نماد بر هم افزایی و مشارکت سایر دستگاه‌ها متناسب با حوزه فعالیت تأکید کرد.

علیزاده عدم ساماندهی فروشگاه‌های مجازی را عامل افزایش آمار کلاهبرداری و به تبع آن تشکیل پرونده‌های قضایی اعلام کرد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد