تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1396 - 3:33
کد خبر : 25911

برای کهنه سربازی که از نماز جمعه رفت

برای کهنه سربازی که از نماز جمعه رفت

گروه سیاسی جهان نیوز، زینب شریعتی:خبر دیروز کوتاه بود، اما مهم و برای نماز جمعه خوان‌های تهرانی خبری خوب نبود. آیت‌الله احمد جنتی نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشته‌اند و با اشاره به «۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول این مدت،

گروه سیاسی جهان نیوز، زینب شریعتی:خبر دیروز کوتاه بود، اما مهم و برای نماز جمعه خوان‌های تهرانی خبری خوب نبود. آیت‌الله احمد جنتی نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشته‌اند و با اشاره به «۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم با این درخواست موافقت کردند».
  آیت‌الله احمد جنتی فروردین ۷۱ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه تهران منصوب شد؛ حکمی که اولین حکم رهبر انقلاب برای فردی به عنوان امام جمعه موقت تهران بود.

احمد جنتی همه‌ این سال‌ها برای انقلاب و نظام و انقلابی‌های تهران فقط امام جمعه‌ای موقت نبوده است، او کهنه سربازی بود که نماز جمعه را تریبون دفاع از حق ملت و تبیین مواضع رهبری و دفاع از انقلاب و نظام کرده بود. آنچه در مورد احمد جنتی نکته‌ای قابل تأمل است آنکه او بسیاری مواقع به گونه‌ای عمل می‌کرد که اگر اعلام موضع بحقی قرار است بدوبیراه گویی ضدانقلاب را به همراه داشته باشد، این بدوبیراه به نظام و رهبری نخورد و او سپر این ناسزاها باشد.

مواضع درست را الزاماً از زبان رهبری بیان نمی‌کرد، گرچه از نظر ایشان مطلع داشت؛ همان نظر را می‌گفت و تبیین می‌کرد و از رهبر خرج نمی‌کرد. فردای آن جمعه، برخی رسانه‌های داخل و خارج کشور شروع به اعتراضات تند علیه مواضع امام جمعه موقت تهران می‌کردند و بازار حمله به احمد جنتی داغ می‌شد اما برای او چه فرقی می‌کرد، حرف و موضع صحیح را برای جریان انقلابی تبیین کرده بود و به خاطرش از رهبری هم هزینه نکرده بود و حالا اگر ناسزایی هم در کار بود، به نظام نمی‌خورد و شلوغ کاری یک عده تغییری در ماجرا نمی‌داد؛ پس چه اهمیتی داشت؟ مهم حرف حق بود که گفته شد.

از سویی، همه این سال‌ها اعتماد رهبری به او در سمت‌های مختلف و ایستادگی تمام قد او برای دفاع از انقلاب و نظام و وفاداری همیشگی‌اش به انقلاب اسلامی تا حدی که از فرزند هم بگذرد، از او هویتی ساخت که بارها و بارها کسانی که به هر دلیلی نمی‌خواستند یا نمی‌توانستند رهبر و نظام را علنی و صریح بزنند، او را به عنوان منصوب رهبری و مدافع تمام قد انقلاب تخریب می‌کردند تا غیرمستقیم بالاتری‌ها را بزنند.

آیت‌الله جنتی در سربازی نظام عمری را گذاشته و حالا پیر شده است و سه سال پیش هم خودش گفت که از رهبری خواسته تا به برخی از مسئولیت‌هایش از جمله حضور در نماز جمعه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت پایان بدهد و همانجا هم گفت که رهبر «در خصوص فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفتی نداشتند و گفتند نمی‌خواهید نروید ولیکن در خصوص نماز جمعه گفتند که باید نماز جمعه را داشته باشی. من گفتم برخی وقت‌ها نماز جمعه برای من سنگین است فرمودند فاصله‌هایش را زیاد کن. » حالا دیگر همان با فاصله زیاد را هم احمد جنتی به امامت نماز جمعه تهران نمی‌آید، اما ۲۵ سال خطبه خوانی انقلابی و صادقانه او، پیرمرد سرباز انقلاب، سرمایه و آبروی دنیوی و اخروی او خواهد بود؛ ان‌شاءالله.(۱)

پی نوشت:
۱)http://www.javanonline.ir/fa/news/899065/25

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد