تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 21:26
کد خبر : 25008

بررسی جولان پوشاک قاچاق در بازار عید

بررسی جولان پوشاک قاچاق در بازار عید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مدیر کل بازرگانی وزارت صمت، سرپرست دفتر مبارزه با قاچاق کالا‌های هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ۹ اسفند ماه با حضور در

بررسی جولان پوشاک قاچاق در بازار عیدبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مدیر کل بازرگانی وزارت صمت، سرپرست دفتر مبارزه با قاچاق کالا‌های هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ۹ اسفند ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی جولان پوشاک قاچاق در بازار عید پرداختند.

امیر محمد پرهام فر سرپرست دفتر مبارزه با قاچاق کالا‌های هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در ابتدا با اشاره به اینکه در حال حاضر مصرف سالانه گروه پوشاک شامل تمامی کالا‌های نساجی، پارچه و پتو ۸/۱ میلیارد دلار از نظر ارزش کالا‌های مورد نیاز مصرفی در کشور است گفت: ۵/۵ میلیارد دلار تولید داخلی پوشاک در کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۶۱ میلیارد دلار از واردات رسمی پوشاک وارد کشور می شود اظهار داشت: ۲/۶ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود، که این رقم بنابر روش شکاف عرضه و تقاضا به وجود آمده است.

سرپرست دفتر مبارزه با قاچاق کالا‌های هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال ۹۶، ۳۱ هزار واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته است که ۲۰ هزار مورد آن مربوط به واحد کیف و کفش و ۵ هزار واحد مربوط به مراکز عرضه پتو است، ۲ هزار پرونده در زمینه عرضه کالای قاچاق تشکیل شده است.

پرهام فر با اشاره به اینکه اکنون تولید پوشاک در داخل کشور با کیفیت خوب امکان پذیر است ادامه داد: برخورد با کالای قاچاق اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا است.

بهرام شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه از ستاد مبارزه با قاچاق درخواست می‌کنم تا به فکر ما نباشد بلکه به فکر پلمپ مراکز غیرمجاز باشد اظهار داشت: با جلوگیری از ورود کالای قاچاق می‌توان ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کرد، با این شیوه حتی نیازی به کمک دولت نداریم.

وی با بیان اینکه ۲ درصد پوشاک به صورت قانونی وارد کشور می‌شود و این موضوع نشان دهنده این مسئله است که خوب عمل نکردیم خاطرنشان کرد: ۳۰ برند در مرکز اصناف به ثبت رسیده است.

شهریاری اظهار داشت: یکی از شگرد‌های که قاچاقچیان از آن سوء استفاده می‌کنند این است که مصرف کننده را به انحراف می‌کشانند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ میلیون دلار از طریق یکی از مناطق آزاد پوشاک وارد کشور شد عنوان کرد: به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که یکی از کانال‌های بسیار سهل و آسان برای ورود قاچاق به کشور مناطق آزاد است، سقف برای ورود پوشاک به مناطق آزاد تعیین شده است.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بیان کرد: ورود پوشاک به مناطق آزاد باید از طریق مبادی گمرک صورت بگیرد، ۵۰ درصد از بازار پوشاک در اختیار کالا‌های قاچاق و ۵۰ درصد مختص تولید کنندگان ایرانی است، ورود پوشاک به مناطق آزاد باید ممنوع شود.

 

ادامه دارد…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد