تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 - 8:36
کد خبر : 21470

۵۶۰ میلیارد ریال جریمه نقدی برای قاچاقچیان خراسان رضوی/ رانندگان،قربانی عدم رعایت قوانین

۵۶۰ میلیارد ریال جریمه نقدی برای قاچاقچیان خراسان رضوی/ رانندگان،قربانی عدم رعایت قوانین

علی اصغر پرهیزگار، سه شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۸۳۶ مورد مربوط به امسال و بقیه پرونده های باقی مانده از پارسال بوده که امسال رسیدگی شده است.وی گفت: صدور این

علی اصغر پرهیزگار، سه شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۸۳۶ مورد مربوط به امسال و بقیه پرونده های باقی مانده از پارسال بوده که امسال رسیدگی شده است.
وی گفت: صدور این میزان احکام جزای نقدی، علاوه بر حکم ضبط کالا و در برخی موارد ضبط وسائل نقلیه حامل کالا بوده است که مطابق قانون به نفع دولت مصادره شده است.
پرهیزگار خاطرنشان کرد: بخش حمل و نقل در بحث قاچاق نقشی مستقیم دارد و باید مسئولان امر توجه ویژه ای در فرآگیری قوانین این بخش داشته باشند.

** رانندگان، قربانی عدم رعایت قوانین حمل و نقل
معاون اجرایی امور شعب تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، شرکتهای حمل و نقل و نگهداری کننده کالا را به رعایت دقیق ضوابط قانونی این حوزه توصیه و بیان کرد: رعایت این قوانین بسیار مهم است که مواردی همچون دریافت مکان دقیق تحویل کالا و نام تحویل گیرنده و تحویل دهنده از آن جمله است. در صورت بروز هر مشکل قانونی در عدم ثبت این اطلاعات، حمل کننده کالا تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.
پرهیزگار افزود: متاسفانه در بسیاری از پرونده های موجود به دلیل آنکه حمل کننده، نمی تواند تحویل دهنده کالا را معرفی کند، حکم قضایی او را درگیر پرونده قاچاق کالا می کند.
جانشین اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: اگر ضوابط برای حمل کالا رعایت نشود جرم قاچاق کالا رخ داده است لذا رعایت مفاد قانونی توسط عوامل حمل و نقل کالا اهمیت پیدا می کند.
سرهنگ مجید شجیعی گیسور افزود: اولویت ما در مبارزه با قاچاق بر روی کالای ممنوعه نظیر مواد مخدر، مشروبات الکلی و اسلحه، کالای سلامت محور و کالاهایی که تولید داخل را مختل می کند متمرکز است و کشف این اقلام اولویت این دستگاه است.
وی گفت: البته تشخیص کالاهایی که مشمول قانون حمل مجاز مشروط است حتی ما را نیز با مشکل روبه رو می کند. مجوز ورود این اقلام را دستگاههای خاص و مربوطه صادر می کنند و به عنوان مثال مجوز ورود و جابه جایی مواد آرایشی از وزارت بهداشت و مجوز ورود دام از وزارت جهاد کشاورزی دریافت می شود.
شجیعی، حضور راننده در زمان بارگیری را مهم دانست و گفت: جایی که قرار است بارگیری انجام شود باید مستندسازی شود که چه کسانی موقع بارگیری حضور داشته اند. در مواردی که این مستندسازی صورت نگرفته محموله های قاچاق برای شرکتهای حمل و نقل و رانندگان مشکل آفرین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز راهداری را از سازمانهای هوشمند کشور خواند و گفت: صدور کارتهای هوشمند تردد و بارنامه ها برای رانندگان، جلو بسیاری از تخلفات این بخش را گرفته است.
ابراهیم نصری افزود: همکاران حمل و نقلی باید در صورت بروز هرگونه مورد مشکوک در حمل و نقل و یا جابه جایی بار، مورد را به پلیس و یا ضابطان قضایی گزارش دهند.
وی گفت: البته در مواردی نیز که رانندگان کالای ترانزیتی را به صورت کانتینر پلمب شده حمل می کنند و کالایشان قاچاق تشخیص داده می شود، بازهم متاسفانه راننده محکوم می شود که ضروری است در این خصوص تمهیداتی در نظر گرفته شده و رانندگان از اتهام قاچاق مبرا شوند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۳۲۲۱/۵۱۳۲

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد