تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 6:06
کد خبر : 29904

دهقان: ۵۰ درصد تخفیف برای تبلیغ از کالای ایرانی/ نگرش منفی مردم را تغییر دهیم

دهقان: ۵۰ درصد تخفیف برای تبلیغ از کالای ایرانی/  نگرش منفی مردم را تغییر دهیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، نشست تخصصی «رسانه‌ها و حمایت از کالای ایرانی» دوشنبه ۳ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.  ** ۵۰ درصد تخفیف برای تبلیغ از کالای ایرانی «محمود دهقان»

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، نشست تخصصی «رسانه‌ها و حمایت از کالای ایرانی» دوشنبه ۳ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد. 

** ۵۰ درصد تخفیف برای تبلیغ از کالای ایرانی

«محمود دهقان» رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی کل ایران در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به توضیحی درباره تبلیغات گفت:‌ تبلیغات دارای دو دسته هستند علمی و اغوا و فریب؛ تبلیغات علمی دارای سه‌ ویژگی قابل مشاهده پیش‌بینی و اغوا هستند ما در حمایت از تولید داخلی باید تولید داخلی داشته باشیم و ویژگی ذاتی محصول درست باشد و نباید به صرف حمایت از عرق ملی مخاطب کالایی را خریداری کند.

وی با اشاره به نکته بعدی در همین زمینه افزود:‌ در سال ۹۲ مردم متوجه شدند که شش سال است از روغن پالم موجود در مواد لبنی استفاده می‌کنند و همین تبعات بسیاری را به دنبال داشت.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی کل ایران ادامه داد: محصول مورد نظر باید همیشه در دسترس مردم باشد و در همه مراکز خرید موجود باشد. هر محصولی تبلیغات خاص خود را دارد. در سال گذشته اعلام کردند که در جهت حمایت از کالای ایرانی در بحث تبلیغات تا ۵۰ درصد برای تبلیغ کالای داخلی در تلویزیون تخفیف می‌دهند البته به شرطی که ویژگی‌های مورد نظرشان را داشته باشند.

** باید نگرش منفی مردم را به خرید کالای ایرانی مثبت کنیم

«محمود محمدیان» عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی درباره اینکه برای حمایت از کالای ایرانی رسانه باید چه کارهای انجام دهد، گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است. زمانی که دوست داریم این اتفاق بیافتد باید با وضعیت منطقی موجود روبه‌رو شویم. نگرش مصرف‌کننده ایرانی به کالای ایرانی و خدمت منفی است. برای مثال مردم کشور آلمان نسبت به خرید کالای آلمانی نگرشی مثبت دارند و این موضوع در مورد دیگر کشورها هم صدق می‌کند اما در کشور ما نه تنها این نگرش مثبت نیست بلکه وقتی مردم متوجه می‌شوند کالای ایرانی است واکنش منفی نیز از خود نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: برای شروع کار ما خیلی سخت است چرا که باید نگرش منفی مردم را در این مورد مثبت کنیم. اینکه انتظار داشت باشیم حمایت از تولید داخلی توسط مردم رقم بخورد شدنی نیست و در این زمینه باید از بازیگرهایمان کمک بگیریم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مردم را در این ماجرا دخیل دانست و افزود:‌ مردم بخشی از این ماجرا و تولیدکنندگان بخش دیگری از این ماجرا هستند. در حال حاضر کشور ما در تولید مواد غذایی عملکرد قابل قبولی دارد اما در بقیه موارد اینطور نیست و کیفیت خوبی نداریم و برهمین اساس تولیدکننده‌ها باید سطح کیفی محصولات خود را افزایش دهند. از طرفی رسانه‌ها در این زمینه و در شکل‌دهی افکار مردم جامعه نقش اساسی دارند که این رسانه‌ها شامل رسانه‌های سنتی و نوین می‌شود.

وی با اشاره به تولید کالای ایرانی گفت:  ما بیشتر به تولید فکر می‌کنیم اما موفقیت کالا چیز دیگری است. بسیاری از کالاهای ایرانی خوب هستند اما در برندسازی ناموفق عمل کردند. تجربه همان برندسازی است و ما در بخش پوشاک، تولید خوبی داریم اما در برندسازی آن موفق نبودیم. برای مثال ترکیه در بخش پوشاک برندسازی قوی دارد و ما در این بخش دچار غفلت شدیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: رسانه‌ها در برندسازی کالاها نقش دارند و معتقدم هنوز صنعت ما نتوانسته از این قابلیت‌ها به خوبی استفاده کند. ما هنوز از ظرفیت رسانه‌ها برای برندسازی استفاده نکرده‌ایم و اگر روزی به دانش برندینگ مجهز شویم شرکت‌های داخلی می‌توانند برای خود برندسازی کنند.

محمدیان در پایان صحبت‌هایش گفت: باید بردار ذهن‌مان را از تولید محوری به برندمحوری ببریم و این را بدانیم که رسانه‌ ظرفیت خوبی دارد و صنعت ما نتوانسته از آن بهره لازم را ببرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد