تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 - 7:06
کد خبر : 20453

۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

سردار کیومرث شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای کنترل و رصد مرزهای این استان مرزبانان در هنگ های مرزی بانه و مریوان در آذر سال جاری در چند ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی سه میلیون و ۷۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگارت خارجی و ۲۲ هزار و ۳۱۷

سردار کیومرث شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای کنترل و رصد مرزهای این استان مرزبانان در هنگ های مرزی بانه و مریوان در آذر سال جاری در چند ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی سه میلیون و ۷۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگارت خارجی و ۲۲ هزار و ۳۱۷ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی را کشف و ضبط کردند.
به گفته وی، همچنین ۲۳ هزار و ۴۶۰ لیتر مواد سوختی در بازرسی از محموله های مرزی خبر داد و گفت: کشف بیش از ۲۱۰ هزار عدد مواد محترقه از دیگر اقدامات مهم مرزبانان استان در این مدت است.
وی با اشاره به دستگیری ۲۵ عابر غیرمجاز در این مدت اظهار کرد: در این مدت ۱۲ قاچاقچی دستگیر و ۱۱ دستگاه خودرو موتورسیکلت نیز توقیف شده است.
سردار شیخی ضمن تقدیر از همکاری مرز نشینان با مرزبانان در کنترل نوار مرزی ادامه داد: استقرار امنیت در این مناطق از عوامل اصلی رونق اقتصادی مناطق مرزی است و پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر روی اقتصاد و وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد بنابراین همه باید برای تثبیت امنیت در این مناطق همت کنیم.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، طبق اعلام دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، با همکاری نهادهای مختلف استان از جمله مرزبانی و نیروی انتظامی میزان کشفیات البسه قاچاق در سال جاری ۴۰۰ هزار و ۸۶۷ ثوب بوده که این آمار ۲۶ درصد از کشفیات سال گذشته کمتر است.
همچنین در این مدت پنج میلیون و ۱۷۰ هزار ۴۶۱ قلم کالای آرایشی، بهداشتی قاچاق در کردستان طی سال جاری کشف شده این میزان نیز حکایت از افزایش سه برابری (۳۰۴ درصدی) نسبت به سال گذشته دارد.
کردستان از استان های مرزی کشور بوده که ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود ۷۵ قلم کالا دارد.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
۳۰۳۴/۹۱۰۲

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد